Vända på växlarna på Retta

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Pis åff kaka

Bifogat

• 2003_0417_113742aa.jpg
    2003_0417_113742aa.jpg
    70.8 KB · Visningar: 1,147

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Re: Re: Vända på växlarna på Retta

#11 skrev:
Smutt :tummenupp

Var köper man vxl. armen (eller kan man få kopiera den vid tillfälle ??

#11 ( Ola)
Sitter på Jalles Retta, du hittar den i sandfållan på Søndagen den 15 Juni :crash ;)

THE ONE AND ONLY
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
K7
Re: Re: Re: Vända på växlarna på Retta

GSXR1100R skrev:
Sitter på Jalles Retta, du hittar den i sandfållan på Søndagen den 15 Juni :crash ;)
Gott att veta.

Vet du om det är orginal stången+uniballs han använder, eller får man byta ut detta ochså ??

PS. Jag kanske kan gräva fram den under nästa helg :tummenupp

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
Hade vi inte avhandlat det där med omvända växellägen redan.....?

Snyggt fixat, men praktiskt å nödvändigt? Mjäää.....ja e skeptisk. :rolleyes:

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Lokke skrev:
Hade vi inte avhandlat det där med omvända växellägen redan.....?

Snyggt fixat, men praktiskt å nödvändigt? Mjäää.....ja e skeptisk. :rolleyes:
På din moppe så kvittar det, på riktiga räcers så är det ett måste, precis som, lap timer, däckvärmare, depåtält, 50 meter sladd, öhlinare, Apakorvic eller va f-n det heter :öl

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR1100R skrev:
På din moppe så kvittar det, på riktiga räcers så är det ett måste, precis som, lap timer, däckvärmare, depåtält, 50 meter sladd, öhlinare, Apakorvic eller va f-n det heter :öl

HA! :crash
Kom till kemora så kan vi ta en moppe vs räser. Du får ha vilka växellägen du vill, fast du skulle köra med tankväxelspak eller automatlåda! ;)

Om man kör på en sån bana där det faktiskt finns nån sån kurva som man faktiskt INTE kan växla upp i p g a att växellägena e som orginal så DÅ skulle jag nog testa med att svänga dom ála race-stuk också, och kolla om det faktiskt kunde gå att leva med att ha dom "fel väg" och att det inverkade positivt på varvtiderna. Men inte före, eller p g a "att det ska va så på en räser".
...och svaret är ja, jag tycker om att va besserwisser. :hej :rolleyes:

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Lokke skrev:
Kom till kemora så kan vi ta en moppe vs räser. Du får ha vilka växellägen du vill, fast du skulle köra med tankväxelspak eller automatlåda! ;)

Om man kör på en sån bana där det faktiskt finns nån sån kurva som man faktiskt INTE kan växla upp i p g a att växellägena e som orginal så DÅ skulle jag nog testa med att svänga dom ála race-stuk också, och kolla om det faktiskt kunde gå att leva med att ha dom "fel väg" och att det inverkade positivt på varvtiderna. Men inte före, eller p g a "att det ska va så på en räser".
Då har dom gjort fel i många år nu enligt dig, tur att du kan rätta till alla som klantar sig, tankväxel installeras i natt ;)

(Spelar nog ingen roll på våran nivå) :tummenupp

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR1100R skrev:
Då har dom gjort fel i många år nu enligt dig, tur att du kan rätta till alla som klantar sig, tankväxel installeras i natt ;)

(Spelar nog ingen roll på våran nivå) :tummenupp

Jo jag kan inte förstå varför dom inte frågade mig först hur det skulle va när dom började med roadracing. :D

Nämen allvarligt talat så kör väl nog inte alla som tävlar med växellägena omsvängda. Nåja, huvudsaken e att man trivs. :tummenupp

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Lokke skrev:
Jo jag kan inte förstå varför dom inte frågade mig först hur det skulle va när dom började med roadracing. :D

Nämen allvarligt talat så kör väl nog inte alla som tävlar med växellägena omsvängda. Nåja, huvudsaken e att man trivs. :tummenupp
Efter 20 års gatkörning så vände jag växellägena även på min gamla Gixxer, det går fortare att stampa i växlarna :tummenupp
Ser j-t rejsigt ut, ger dock inge bättre varvtider, man kan kalla fenomenet för Resjpozing (TM) :crash

lastu

nu med 1000
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
K5 tusen
Lokke skrev:

Lokke för faaan. Du såg väl hur bra det gick just på kemora med omvända växlar... :tummenupp
Tror nog du måste ta å byta du också, now join the darkside...

/lastu

Simpa

Hel igen!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Jodå
Tyckte jag hörde att Biaggi hade växlarna ala gatstuk. Har för mig att tjötrövarna på Eurosport Peter Dahlbom och Björn Brander sa det. Men sen kan jag ju missminna mig och sen kan ju även de ha fel. Det höjer ju dock rejsposerfaktorn att vända på lägena.

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
lastu skrev:
Lokke för faaan. Du såg väl hur bra det gick just på kemora med omvända växlar... :tummenupp
Tror nog du måste ta å byta du också, now join the darkside...

/lastu

Hehe, jag tror nog att jag måste vända på mer än växlarna om jag ska ner mot 1:15 på kemora. :D
Blev nog smått sjuk på en supersport 600 efter att ha varit å provat Ivanhoe-racings tenkate cbr.... :kär

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin