GSXR1100R skrev:Pis åff kaka
Sitter på Jalles Retta, du hittar den i sandfållan på Søndagen den 15 Juni#11 skrev:Smutt
Var köper man vxl. armen (eller kan man få kopiera den vid tillfälle ??
#11 ( Ola)
Gott att veta.GSXR1100R skrev:Sitter på Jalles Retta, du hittar den i sandfållan på Søndagen den 15 Juni
oscar skrev:Går att fixa med originalprylar också...
#11 skrev:Bilder eller en bra beskrivning skullle vara bra.
Tack
På din moppe så kvittar det, på riktiga räcers så är det ett måste, precis som, lap timer, däckvärmare, depåtält, 50 meter sladd, öhlinare, Apakorvic eller va f-n det heterLokke skrev:Hade vi inte avhandlat det där med omvända växellägen redan.....?
Snyggt fixat, men praktiskt å nödvändigt? Mjäää.....ja e skeptisk.
GSXR1100R skrev:På din moppe så kvittar det, på riktiga räcers så är det ett måste, precis som, lap timer, däckvärmare, depåtält, 50 meter sladd, öhlinare, Apakorvic eller va f-n det heter
Då har dom gjort fel i många år nu enligt dig, tur att du kan rätta till alla som klantar sig, tankväxel installeras i nattLokke skrev:HA!
Kom till kemora så kan vi ta en moppe vs räser. Du får ha vilka växellägen du vill, fast du skulle köra med tankväxelspak eller automatlåda!
Om man kör på en sån bana där det faktiskt finns nån sån kurva som man faktiskt INTE kan växla upp i p g a att växellägena e som orginal så DÅ skulle jag nog testa med att svänga dom ála race-stuk också, och kolla om det faktiskt kunde gå att leva med att ha dom "fel väg" och att det inverkade positivt på varvtiderna. Men inte före, eller p g a "att det ska va så på en räser".
...och svaret är ja, jag tycker om att va besserwisser.
GSXR1100R skrev:Då har dom gjort fel i många år nu enligt dig, tur att du kan rätta till alla som klantar sig, tankväxel installeras i natt
(Spelar nog ingen roll på våran nivå)
Efter 20 års gatkörning så vände jag växellägena även på min gamla Gixxer, det går fortare att stampa i växlarnaLokke skrev:Jo jag kan inte förstå varför dom inte frågade mig först hur det skulle va när dom började med roadracing.
Nämen allvarligt talat så kör väl nog inte alla som tävlar med växellägena omsvängda. Nåja, huvudsaken e att man trivs.
Lokke skrev:HA!
Kom till kemora så kan vi ta en moppe vs räser. Du får ha vilka växellägen du vill, fast du skulle köra med tankväxelspak eller automatlåda!
Om man kör på en sån bana där det faktiskt finns nån sån kurva som man faktiskt INTE kan växla upp i p g a att växellägena e som orginal så DÅ skulle jag nog testa med att svänga dom ála race-stuk också, och kolla om det faktiskt kunde gå att leva med att ha dom "fel väg" och att det inverkade positivt på varvtiderna. Men inte före, eller p g a "att det ska va så på en räser".
...och svaret är ja, jag tycker om att va besserwisser.
lastu skrev:Lokke för faaan. Du såg väl hur bra det gick just på kemora med omvända växlar...
Tror nog du måste ta å byta du också, now join the darkside...
/lastu
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |