Vänern runt...

Thure Trepip

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2012
Hoj
Triumph Sprint 1050 ST 07, Suzuki 500GS 1978
Visserligen kan jag erkänna att ge sig av kl 10.00 i syfte att klämma ett varv runt vänern var en trevlig ide, men att att göra det en tisdag under semestern innebar en aning fler omkörningar av Tattarthermosar, nedlastade V70 etc än vad man önskar sig...

Men för en gångs skull denna sommar så slapp jag köra i regn:). Det bar först av till Munkedal där förrådet med rökverk fylldes opp, därefter via Vänersborg där jag körde ett varv i stan( fattar fortfarande inte vad jag skulle in där att göra?).

Nåväl, efter en ganska rask körning befann jag mig i Lidköping, både hoj och förare behövde fyllas opp, jag med grävling ifrån Mc Donalds och hojen med 98 ifrån Q8... som vanligt så tror jag hojen fick det största utbytet av det stoppet...

Vinglade sedan trots den kulinariska opplevelsen glad i hågen vidare mot Kristinehamn.. Ut och fotografera stolpen( undrar vad de stackars kristinehamnsborna gjort mot Picasso för att förtjäna denna betongkluns på en annars så vacker udde?) Nåväl, efter fotat kulturföremål så vart det mjukglass, kaffe, rök å sedan på hojen...

Straxs innan Dals ED meddelar Trajjan att det åter är dags att tanka, denna gång smaskig V-power!!.. Husse fick en rullgrillad korv, återigen tror jag hojen vann....?

Sedan bar det hemåt i rask takt, dock var gubben så stel att hojen åkte in i garaget otvättad... men i skrivande stund är gubben åter i form och ämnar under dagen att ge hojen en välbehövlig schamponering, undrar just hur många flygfän vi tog av daga under våra 56 mil igår?

Ha´t pent, kör fort och försiktigt... Thure...

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati