Vänner är som garderober...man måste rens ibland....

VILDING

Go o glad kex choklad.
Gick med
28 May 2004
Hoj
_
Va bara tvungen o skriva av mig lite.Jag har rensat bland mina "vänner" och det käns så himla skönt.Man måste sålla i bland fast det käns tuft.Man ska ju må bra och känna att man har ett utbyte av varandra.Att man duger för den man är.....och att man har kul tillsammans.Man vill ju inte ha "vänner" som snackar skit eller ljuger eller är inte ärlig mot dig :kocko .Bort med dom och satsa på de som gör att du mår bra och som du kan lita på.Så ut o rensa bland dina vänner fast det käns jobbigt....men du mår 100% bäst efteråt!!! :tummenupp

Last edited:

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Nä nån rensning behövs inte; jag blir aldrig närmare vän med nån jag inte trivs ihop med från första början.

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB1000RA
Kan förstå dig och samtidigt håller jag med dig till fullo!

Men de stackare som nästan inte har några vänner..
Ska man tycka synd om dom..?
Vet en kille som har lite problem med social kontakt och nästan inga vänner har.. Sitter mest hemma och kollar på film eller vid datan.. Har försökt att få med honom på roliga saker.. Men då kommer bortförklaringar att han har inte råd (lögn) eller det är tråkigt osv..

Jag försökte nått år att hålla gnistan vid liv, men sen orkade jag inte längre..
Man orkar ju inte vara nån "pappa" hur länge som helst..
Tog med honom och lät honom träffa mina andra kompisar osv..
Men när han fick lite sprit i sig blev han så dryg att man fick skämmas.
Och utan sprit i kroppen så sa han nästan igenting.. Svarade knappt på tilltal heller...

När man nu ser honom så är han nästan alltid själv... Tycker det är sorgligt..
Märket man inte sånna här saker själv?

Måste ju vara tråkigt på högtider som midsommar,nyår att inte ha några vänner att "leka" med?
Eller när man tex fyller år??

Last edited:

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Garderober rensar man för att de blir för fulla! (har jag hört...har inte det problemet själv :hihi ) Hur som helst vänner kan man inte ha för många av.

Men jag håller fullt o fast med dig...snackar de skit bakom din rygg...är det inte dina vänner -> bort med dem. En vän är någon man har ett stort förtroende för och som man kan lita på i vått o tort.

Definition av en vän: - Någon som vågar hålla rullen stumt tillsammans med Dig, även när livet tar sina skarpa svängar.

/KaliZ

Edit: Passar på att tacka alla mina vänner som ställt upp nu när jag blivit singel! :fyllisar :Bugar

Last edited:

smilee

Tillbaka igen
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX R 750 -87
Iceman1975 skrev:
Kan förstå dig och samtidigt håller jag med dig till fullo!

Men de stackare som nästan inte har några vänner..
Ska man tycka synd om dom..?
Vet en kille som har lite problem med social kontakt och nästan inga vänner har.. Sitter mest hemma och kollar på film eller vid datan.. Har försökt att få med honom på roliga saker.. Men då kommer bortförklaringar att han har inte råd (lögn) eller det är tråkigt osv..

Jag försökte nått år att hålla gnistan vid liv, men sen orkade jag inte längre..
Man orkar ju inte vara nån "pappa" hur länge som helst..

Social fobi. Det kan vara mycket jobbigt. Utan att känna honom så kan jag nästan lova att han uppskattar dina försök att bryta hans isolering mer än vad som visas.
Sedan är ju frågan hur länge du skall orka jamsa med. Det vet bara du.

Zlide

R.I.P OLLE. Bulten 26/5
Gick med
18 Apr 2004
Hoj
Xt-09 - budhoj snömoddad
VILDING skrev:
Va bara tvungen o skriva av mig lite.Jag har rensat bland mina "vänner" och det käns så himla skönt.Man måste sålla i bland fast det käns tuft.[/PHP]

Håller med dig...gjort samma sak tidigare...
När man märker att det blir "same shit different day..." så kan man vara utan dem! Idag värdesätter jag riktiga vänner istället. Kan ta att de gamla polarna undrar vad som hände??
Av ngn anledning så är det mest hojåkare :squid :squid :squid

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
mmmm städa i min vänskaps garderob gjorde jag i början av sommaren, lessna på de som jag kom på med lögner och att utnyttja en. Så nu har jag de jag trivs ihop med och som jag vet jag kan lita på.
Dom är vard mycke dom personerna :)
Säger som en innan
Tackar alla mina vänner för ni fans där när jag gick på knäna och funderade på va F-N hände?!!!
Nu är jag pigg igen och full av bus *S* och det suckar mina vänner över hihihi
Jobbigt men kul är kommentaren jag har fått hihi
Men jag vet att dom inte blir less på mej och jag blir inte less på dom heller.....

Hve fun

Willmar

Träning ger färdighet...
Gick med
13 Nov 2003
Hoj
Olika 900/750/250/80 (Honda)
Tråkigt men sant :död så stämmer det.

När man väl behöver hjälp så märker man vart de står :3freak

Vänner ställer upp för varandra i vått och torrt :tummenupp

Jorrd

Twins are number one
Gick med
29 Nov 2003
Hoj
Röd Ducati 916 och blå minimoto (14E Kina hoj)
Jag har inte många vänner, men de jag har är som mina brödrar. För mig är det kvalité och inte kvantitet som räknas. :tummenupp

Nyheter
Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...