Värde på en serietidning ?

• Thread starter Thread starter s9d8as0vjk
  • Start date Start date

s9d8as0vjk

Guest
Hittade absolut första numret av Alf (ni vet den där luddiga utomjordlingen som gick som TV-serie) när jag städade lite hemma. Kan det finnas något värde i den tidningen ? Den är i bra skick och är i princip obläddrad. Kan inte tänka mig att den sålde i många ex och serien lades väl ner ganska omgående.

Någon som har koll ?

Mr B skrev:
Hittade absolut första numret av Alf (ni vet den där luddiga utomjordlingen som gick som TV-serie) när jag städade lite hemma. Kan det finnas något värde i den tidningen ? Den är i bra skick och är i princip obläddrad. Kan inte tänka mig att den sålde i många ex och serien lades väl ner ganska omgående.

Någon som har koll ?

Sök lite på Ebay kanske du hittar något att jämnföra med.

ALF var ju cool...

Bifogat

• 15585alf-po9-med.jpg
    15585alf-po9-med.jpg
    58.7 KB · Visningar: 165
  • 80ALFseasonthreecast-6.jpg
    80ALFseasonthreecast-6.jpg
    42.7 KB · Visningar: 125
sgtpepper skrev:
Jag googlade lite och hittade den här sajten: http://www.seriesam.com/comic.html

Den verkar vara en guldgruva för serietidningssamlare, bl.a har de en värderingsguide som gör gällande att första numret av Alf i NM (near mint condition) är värt ungefär 75 spänn, så du kan nog inte säga upp dig från jobbet ännu :).

Fan, jag som trodde det skulle bli en spretans gixxer. Hehe ! Mest nyfiken på vad den kunde vad den var värd när den ändå bara ligger och skräpar ... den får väl ligga och "lagras" för att trygga min framtida släkts ekonomi. :)

Skulle du däremot hitta första tidningen av "Fantomen" i gott skick så kan du skicka den till mig. Jag betalar portot.

Jag har "Tuff till tusen miljarder" i obläddrad förtautgåva, den är väl värd nånting liknande tror jag. Segt att samla på sånt där, mina Van Gogh ökar mer i värde.

Har ni tid att väcka eran intresseSmurf så har jag första numret av Fantastiska Fyran (vart och i vilken kondition vågar jag dock inte fundera på).

Nyheter
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick