Den 20:e agusti 2006 så krockade jag med en mopedist. efter lite stridande så blev det hela dömt tilll min fördel. Frid o fröjd tänkte jag. Men så var inte fallet. Fick ett bud på min hoj en CBR 600F 87:a med 9900 mil på mätaren.
Lite fakta om hojen.
Årsmodell 87. uttagen 89
Miltal 9500
Utrustad med slipon (Vampier)
Motorn var i gott skick inga knackningar eller missljud. I övrigt var hojen väldigt välskött o fin i lacken.
Jag gav 18500 för den när jag köpte den 3 månader tidigare.
Budet jag fick första gången var 10 000:-
Detta acepterade jag självfallet inte. då kom bud nr 2 12 000.
Här kräver jag en opartisk värdering. då får jag ett bud på 13 500.
Men här känns det fortfarande långt kvar till 18 500.
Minskade min hoj med 5000 i värde på 3 månader eller gav jag ett extremt överpris? Brukar vara ganska köpmedveten och i 20 000 kr klassen var det detta som erbjöds förra året.
Någon som har förslag på hur man skall gå vidare. (Ni kan se en bild på hojen i mitt garage dock efter smällen)
Lite fakta om hojen.
Årsmodell 87. uttagen 89
Miltal 9500
Utrustad med slipon (Vampier)
Motorn var i gott skick inga knackningar eller missljud. I övrigt var hojen väldigt välskött o fin i lacken.
Jag gav 18500 för den när jag köpte den 3 månader tidigare.
Budet jag fick första gången var 10 000:-
Detta acepterade jag självfallet inte. då kom bud nr 2 12 000.
Här kräver jag en opartisk värdering. då får jag ett bud på 13 500.
Men här känns det fortfarande långt kvar till 18 500.
Minskade min hoj med 5000 i värde på 3 månader eller gav jag ett extremt överpris? Brukar vara ganska köpmedveten och i 20 000 kr klassen var det detta som erbjöds förra året.
Någon som har förslag på hur man skall gå vidare. (Ni kan se en bild på hojen i mitt garage dock efter smällen)