värför kör inga 125;or på bana?

rizzle

opera
Gick med
28 Apr 2007
Hoj
husqvarna sm
Värför kör inga 125;or på banor? Själv åker jag till Åland när Team pyjamas arrangerar körningar. Eller rörken, eller när smc ordnar bantider.
För tillfället har min värmenypt så kan inte köra:( men är ändå allltid där eftersom min brorsa kör och jag har aldrig sett en 125;a. Tex örebro som arrangeras snart skulle ju vara hur kul som helst att köra "riktigt supermoatrd" men säkert kommer inga 125 or synas där. Undrar då värför aldrig ngra kör:O?

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
OT: Igge hur gåre me armen?

Okörbar än så länge :(

Ska på återbesök 16e (6 veckor sedan operation, exakt om man inte räknar timmar). Då får jag reda på när min arm är körbar, men det är ju tyvärr för sent för tuvängen

Marqus

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2007
Hoj
Ducati 620, Husqvarna WR 125 -96, Iq shift 600
måste kännas surt :(, men du får väll ta ikapp och köra i vinter iställe :D

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Nu är den körbar men måste vänta på delar innan jag kan köra igen :huvet

Antingen bromsoksadapter för GGn och byte av ekernippel så jag kan köra med motardkitet (crossulor på gata är varken säkert eller ekonomiskt)

Eller stödfäste, lite skruvar och drev till Kotten

Casper

Medlem
Gick med
26 Mar 2008
Hoj
Yamaha FZS 600 Fazer
Tjena!

Jag säger det samma! Varför kör inte några 125or på banor, eller kurser för sen delen?

Körde på Anderstorp och Falkenberg med SMC för inte så längesen. Men inte en enda 125a var där! (Dem enda som var där med 125cc var jag och en polare till mig, körde som observatörer)

Men Kom och kör på SMC kurser! Försäkringen gäller hela tiden och det är sjukt skoj att köra, och du har alltid en instruktör med dig som ger dig råd & tips!

yber

yeah
Gick med
29 Oct 2007
Hoj
gsxr 600
Var på en ban kurs idag på tuvängen och de var sjukt kul. :yoparty

Ska lätt dit nästa gång. Synd bara att de bara är körningar varranan helg. :/ Och till Rörken är de för långt.

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
-
På Gokartbanor funkar 125:eek:r fin fint. Dessutom blir det kul då 90 procent av grejen är körteknink i skarpa kurvor. Där kommer den lilla cyckelns smidighet verkligen till sin fulla rätt. Motorstyrka är av underordnad betydelse för "upplevelsen" på småbanor.
"Varvtiderna" beror till mycket stor del på pilotens skicklighet på dessa banor.
OBS!! Alla dessa kurser/bandagar är körutbildning och inte träning inför tävling.

Casper

Medlem
Gick med
26 Mar 2008
Hoj
Yamaha FZS 600 Fazer
På Gokartbanor funkar 125:eek:r fin fint. Dessutom blir det kul då 90 procent av grejen är körteknink i skarpa kurvor. Där kommer den lilla cyckelns smidighet verkligen till sin fulla rätt. Motorstyrka är av underordnad betydelse för "upplevelsen" på småbanor.
"Varvtiderna" beror till mycket stor del på pilotens skicklighet på dessa banor.
OBS!! Alla dessa kurser/bandagar är körutbildning och inte träning inför tävling.

Ja, det funkar lika bra på Knutstorp och Falkenberg. Snabba teknik-krävande banor är nog bäst lämpade för oss 125or ;)

Jag minns när en polare till mig lånade ut sin NSR till en tjej när vi var på Anderstorp och körde en gång, Efter ett tag kom hon tillbaka livrädd och bara utbryter "Det var ju en "nära döden" upplevelse :D

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
TTR, NSR
Va på Sviestad och där såg jag en gammelNSR på banan, såg riktigt kul ut, dock är väl NSR inte den bästa hojen på banan. Såg även 2 st Aprilia 125or med unga förare. Prillorna tillhörde något stall med 4-5st RS 125 och en RS 250, en tjej var med och körde också.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln