Värsta-bemötandet-från-internetbutik-tråden?

marsianmejler

Sporthojsnörd
Gick med
31 Aug 2007
Hoj
Suzuki
Det måste finnas en hel drös med helt oerhörda stories med vad ni råkat ut med när ni beställt komponenter/kameror/whatever via nätet.

Inte meningen uthäng, bara jämföra stories (tänk Monty Python-sketchen där dom slåss om vem som var fattigast som barn.)

Dark_Messenger

Guest
Har nog bara handlat av de bra försäljarna än så länge för jag har ingen rolig story alls. :(

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
CyberPhoto skickade med en Snickers när jag beställde kameraprylar. Jag hade ju för i helvete velat ha en Twix istället! :mad:

Dark_Messenger

Guest
CyberPhoto skickade med en Snickers när jag beställde kameraprylar. Jag hade ju för i helvete velat ha en Twix istället! :mad:

Tror jag har bott granne med dem när jag pluggade. Vill minnas att jag var inne där nån gång och tiggde vita A4-papper. JAG fick ingen snickers! :gnissla

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Tror jag har bott granne med dem när jag pluggade. Vill minnas att jag var inne där nån gång och tiggde vita A4-papper. JAG fick ingen snickers! :gnissla
Jag har från säker källa fått veta att det var korvgubbe som fick din snickers. :fakta

Annars har jag haft turen att inte ha problem med mina ordrar (bortsett när jag blev kallad surdeg en gång, men det var inte över internet) .

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
Har inte heller nån rolig historia att berätta. :( Beställde ett PC-spel från Webhallen 1,5 år innan det släpptes, hade glömt bort det och blev glatt överraskad när det damp ner på dagen dom hade lovat. =)

Den här tråden har halkat snett, få höra lite gnäll nu!:mad:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
En snubbe jag känner beställde olaglig elektronik på nätet, han kvitterade glatt ut paketet på posten och när han kom hem hade han köpt två tegelstenar...

Dark_Messenger

Guest
En snubbe jag känner beställde olaglig elektronik på nätet, han kvitterade glatt ut paketet på posten och när han kom hem hade han köpt två tegelstenar...

Hahaha, nu snackar vi! :D

Vet du vad "han" hade beställt? :)

marsianmejler

Sporthojsnörd
Gick med
31 Aug 2007
Hoj
Suzuki
när jag skulle köpa denhär burken la jag order på en fredag eftermiddag, skulle ta 1-3 dagar att leverera och ev. leveransstörningar skulle jag få i samband med orderbekräftelsen, men allt verkar vara i sin ordning.

Egentligen hade jag skitbråttom att få burken, men eftersom jag sparade 1000 spänn för att köpa online fick det ta ett par dar. Jag pluggar.

Hursomhelst: Jag ringer som på tisdag förmiddag och får beskedet att burken inte existerar. :gnissla jävla amatörer!

Dock erbjuder dom sig att buda ner en annan burk samma dag men den kostar 800 mer. Jag har nu märkt att datorlösheten interfererar mer än jag trodde på min förmåga att hänga med i mina studier så jag går med på detta ENDAST på det villkoret att jag har burken samma dag. Jag vill dock inte betala mer för den (vilket jag lagligen inte måste göra) men kärringen råvägrar. :huvet

Gissa hur nöjd jag blir när skiten dimper ner TVÅ dagar senare därför att dom precis SKITIT i sina åtaganden och skickat det som vanligt postpaket :mad:

Alltså, jag fick fel burk, jag fick den för sent OCH jag tvingades ur min budget med 800 spänn vilket svider för en student (ja, jag kunde ha hävt köpet i tisdags och gått till datahandlaren, men hade det varit ett attraktivt alternativt att köpa en burk i en butik här nere hade jag gjort det redan i fredags och inte slösat tid). Jag utnyttjade inte min juridiska rätt till ersättningsköp på tisdagen heller, eftersom dom ju skulle buda ner skiten.

Allt som gick åt helvete i den här historien gjorde det eftersom internetbutiken matade mig kass information (och ren bullshit). :mad: :mad: :mad: :mad:

kiwimaddog

Är huvvet dumt får kroppen lida....
Gick med
22 Apr 2005
Hoj
R6´99 R7ed.
Köpte ett tanklock från en av sponsorbutikerna här till vänster. Får hem det snabbt o fint, dock är gummipackningen trasig. Påtalar detta för butiken. Får till svar att jag kan köpa en O-ring för den borde passa... Blir sur o skickar en frågan varför JAG ska behöva köpa en ny packning när den dom skickat är felaktig, ber dom skicka den korrekta packningen.
Får nåt surt svar där de skriver att det tyvärr är så att ibland passar inte packningarna o det är så gott som inget att göra åt.
Ingen stor grej, men fan så usel service. Kostar dom inte många kronor att ta sitt ansvar o ersätta mig en korrekt gummipackning, men istället väljer dom att låta mig gå vidare som missnöjd kund för att spara, säg 30:- Hänger inte ut dom för det på ett stort forum som detta, men lär ju knappast tala gott om dom vad gäller bekantskapskretsen.

Dr.Bike

Guest
En gång beställde jag en verktygssats.

De var visst slut...

Istället, som ersättning, skickade de en....

sovsäck! :confused: :näsblod

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
En gång beställde jag en verktygssats.

De var visst slut...

Istället, som ersättning, skickade de en....

sovsäck! :confused: :näsblod

:rofl

Den här är gammal men ganska sweet så jag har sparat den, läs nedifrån.

> -----Original Message-----
> From: tv-spelsaffär
> Sent: den 10 augusti 2000 15:38
> To: Markus
> Subject: Re: Expansion pack
> Importance: High
>
>
> Tack för mailet!
> Helt klart har Kalle skött det lite klantigt och jag ber om ursäkt för detta.
> Vad gäller frågan så är det (om jag förstått rätt) så att du undrar om Expansion Pack och Memory Expansion Pack är samma sak och ifall man behöver det till Perfect Dark.
> Internt använder vi per definition hela ordet Memory Expansion Pack, då Expansion Pack har funnits till en massa andra spelmaskiner tidigare och för att inte röra ihop det så valde vi att använda det något krångliga ordet Memory Expansion Pack. Det är alltså samma sak som det du menar. Det finns båda original och icke original.
> Jag har jagat rätt på en begagnad MEP samt en Guidebok till spelet som jag skickar med ifall du godtar min ursäkt och vill ge oss chansen att visa att vi trots allt är seriösa.
> Om du fortfarande är intresserad av spelet så kan du skicka ett mail med bekräftelse till mig med din adress inkluderad så ordnar jag det.
> Oberoende av vad du beslutar dig för så ber jag än en gång om ursäkt för det hela.
>
> MVH
>
> xx
> Manager tv-spelsaffär
>
> ----- Original Message -----
> From: "Markus >
> To: <Manager tv-spelsaffär>
> Cc: <otrevlig säljare>
> Sent: Thursday, August 10, 2000 3:37 PM
> Subject: FW: Expansion pack
>
>
> Hej Per,
>
> Har Du på senare tid diskuterat med Dina anställda hur de uttrycker sig i skrift gentemot Era kunder ? Om inte så är väl detta ett ypperligt tillfälle att ta upp vad det innebär att arbeta på en kundtjänst !?
>
> Vänligen
> Markus
>
> From: otrevlig säljare
> Sent: den 10 augusti 2000 14:29
> Subject: SV: Expansion pack
>
>
> Hej.
>
> Undrade du inte var på sidan du kunde hitta info om det eller...
> Sen om du läser vad du frågade om så är dina frågor lite oklara...
> "vad det var för skillnad på Memory Expansion Pack Expansion Pack"
> Vad menade du med det???
>
>
> Var vänlig och radera ingenting i detta mail, vid eventuellt svar.
>
> Med Vänliga Hälsningar
> otrevlig säljare
>
>
> From: Markus
> To: otrevlig säljare>
> Sent: Thursday, August 10, 2000 3:15 PM
> Subject: RE: Expansion pack
>
>
> Hej !
>
> Jag tror helt enkelt att jag köper spelet någon annanstans. Jag tycker nämligen inte om din attityd. Vet din chef om att du är så otroligt nonchalant ?
>
> Vänligen
> Markus
>
> Sent: den 10 augusti 2000 14:00
>
>
> Hej.
>
> Kolla under Nintendo 64 tillbehör.
>
>
> Med Vänliga Hälsningar
>
> > ----- Original Message -----
> From: Markus >
> To: otrevlig säljare
> Sent: Thursday, August 10, 2000 2:39 PM
>
>
> Ja, det gör jag säkert men nu frågade jag dig om du visste vad det var för skillnad på Memory Expansion Pack Expansion Pack. Var står det på hemsidan ?
>
> Sent: den 10 augusti 2000 13:24
>
>
> Hej.
>
> Du hittar information om priser och fraktkostnader på vår hemsida.
>
>
> Med Vänliga Hälsningar
>
> From: Markus >
> To: otrevlgi säljare>
> Sent: Thursday, August 10, 2000 10:46 AM
>
>
> Hallå.
>
> Ovan artikel är den artikel som du ser... ovan ! Alltså på "Subject" = "Expansion pack"
>
> Mvh
> Markus
>
> Sent: den 10 augusti 2000 09:39
>
>
> Hej.
>
> Jag förstår inte vad "ovan artikel" är för något.
>
>
> Med Vänliga Hälsningar
>

> From: Markus
> To: <otrevlig säljare>
> Sent: Wednesday, August 09, 2000 4:38 PM
> Subject: Expansion pack
>
>
> Hej,
>
> Säljer ni ovan artikel ? Vad kostar den och är det densamma som "Memory Expansion Pak" ? Om jag köper en dylik och Perfect Dark, vad blir då totalpriset med alla avgifter, porton, osv. Jag bor i STHLM.
>
> Mvh
>
> Markus

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
ja det vore najs... :(
Köpte för några år sedan ny dator i delar.
Beställde via ett företags hemsida och fick snällt vänta de goda fyra dagarna det tog att få hem grejerna.

Fyra dagar senare har fortfarande inget paket kommit, så jag ber företaget om kollinummret för att kolla vart mitt paket är. Tre dagar senare svarar företaget på mitt mail och ger mig numret som nu är värdelöst då paketet kommit dagen innan.
Hade beställt en låda med plexiglas på sidan, och därför medvetet valt ett moderkort som enligt företagets hemsida skulle sända med IDE-kablar som var runda och innefattade i ett snyggt skal. Tro inte fan att det fanns några sådana sladdar med. Irriterande, men inte värt att tjafsa för. Skriver dock ett mail till företaget och påpekar detta utan att begära att få några andra, och de svarar att det var konstigt. Inget erbjudande alls om att få nya kablar.

Sätter ihop och allt fungerar bra... i en månad. Efter denna tid uppstår ett bra konstigt fel. Datorn startar om sig själv vid ansträngning (krävande spel).
Filosoferar över orsaker till detta och kommer fram till att antingen minnet eller moderkortet är paj. Lånar andra minnen av en kompis och testar. Felet kvarstod.
Kontaktade nu företaget och beskrev problemet. De sade att det bara var att skicka det till dem så skulle de ersätta mig.
Perfa tänker man och sänder tillbaks moderkortet till dem. Väntar en vecka... inget nytt dyker upp... väntar några dagar till och kontaktar nu företaget för att få reda på vad som hänt med mitt nya moderkort som jag skulle få.

Telefonsamtalet mellan mig, och en person på företaget:

J : 'Hej, jag ringer om mitt moderkort som returnerades till er. Ordernummer ********
F : 'Du får vänta tills ett nytt kommer från tillverkaren. '
J : 'Va? Har ni inte några hemma?'
F : 'Jo, men vi skickade ditt till tillverkaren i taiwan'
J : 'Jaha, varför sänder ni inte mig ett annat?'
F : ' Det tar ett tag för det att komma dit, sen sänder de ett nytt till oss'.
J : 'Jaha, sänd mig ett nytt nu så kan ni behålla det andra'
F : 'Nej, så kan vi ju inte göra. Vi ringer när det nya kommer'
*Nu är jag mäkta förbannad...*
J : 'Sänd mig ett likadant kort bara, eller skall jag behöva ta det med ARN?'
F : 'Tyvärr, du får vänta... Nu måste jag gå, vi har många kunder i butiken, hejdå'
*Klick*

Efter detta tog det ytterligare SEX veckor innan ett nytt moderkort dök upp i brevlådan.

Monterar detta och mumlar och svär allt vad tygen håller att butiksägarens inälvor skall brinna i helvetet. Upptäcker återigen att de utlovade IDE-kablarna inte finns med i kartongen. Påpekar ytterligare en gång via mail till företaget, men får återigen inte ens ett erbjudande om andra.

Vad händer efter ca 2 veckor tror ni? Samma fel uppstår igen.
För att inte riskera något denna gång åker jag personligen till företagets fysiska butik med moderkortet.

Väl framme är det idiotmycket folk i den lilla lokalen som är butiken. Av de som står i kö före mig verkar minst hälften ha någonting att returnera då det inte fungerar.
Kommer efter ca 45 minuter fram till kassan. Tar fram mitt moderkort och kvitton och förklarar läget och den lilla asiatiska tanten i kassan (som lät precis som den jag pratat med i telefon) säger då
- 'Vi skickar det till tillverkaren så kommer ett nytt till dig'.
Bara att höra de orden gör mig förbannad, men jag lyckas hålla mig lugn.
Förklarar att det tog två månader sist och det lär väl vara samma fel på det nya kortet som kommer, så jag vill inte ha ett likadant, utan jag vill byta till ett likvärdigt från en annan tillverkare.

Den lilla tanten ser allmänt förnärmad ut och tittar på kvittona och kollar i kartongen att allt ligger med. Hon tar upp de felaktiga IDE-kablarna som fortfarande är inplastade och oanvända och säger
F: -'Det är fel sladd, inte rätt!'
J: -'Ja, det var likadant förra gången och jag har påpekat detta två gånger, men ni verkar inte ha brytt er om det.'
F: -'Du får komma tillbaka med rätt.'
*Och nu brister det*
J: -'Först tar det TVÅ jävla månader för er att sända mig ett nytt moderkort på garantin, för att ni skickar skiten till TAIWAN, och när jag nu åkt 20 mil för att slippa vänta TVÅ MÅNADER, så försöker du snäsa av mig för att det är fel kablar TROTS ATT TILLVERKAREN INTE LAGT I RÄTT! ORDNA ETT ANNAT MODERKORT!'
*Alla i butiken vänder sig mot kassan, och den lilla kärringen ser allmänt besvärad ut*
F: 'Jag, ja nej vänta här'
*Tanten försvinner in på lagret med moderkortet och kvitton. Kommer tillbaka efter två minuter med ett annat*
F : 'Här är annat. Du får betala 195:- mellanskillnad för att du inte har med rätt saker till det andra'
*Fyra kunder som inte handlat något ställer tillbaka sina varor i hyllan och lämnar butiken*
J : 'Du vet att jag inte kommer ge dig en spänn'
F : 'Varför inte?'
J : 'För att ert företag suger. Ni försöker blåsa kunder och följer inte konsumentköplagen.'
*Ytterligare en kund går*
F : 'Jaja, ok, men då gäller ingen garanti på detta kortet'
*Nu strömmar folk ut och det är bara jag och en polare kvar och de kunder som skall lämna tillbaka saker*
J : 'Garantin gäller tills ett år från första köptillfället gått, så skriv nu ut ett kvitto så jag kan lämna det här skithålet och aldrig mer komma tillbaka'.
*Tanten ger mig onda ögat och onda örat och onda magen och skriver ut ett kvitto*.

Efter mycket tjat fick jag grejer som fungerade, och kommer aldrig mer i hela helvetet att handla på den butiken.

Jag hänger inte ut någon på ett allmänt forum, men vill ni veta vilket företag det var så dra ett pm.

Oj... Detta blev långt. Hoppas ni orkade läsa.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag hänger inte ut någon på ett allmänt forum, men vill ni veta vilket företag det var så dra ett pm.

Varför inte, de har ju inte ens redit ut deras röra?
Skillnad i mitt ärende, de var ju schyssta sedan.
Men den affären finns inte ens kvar såg jag på nätet nu. Den jag skulle handla exp pack i alltså.

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Jag återkommer antagligen om ett par dagar o skriver om ett värdelöst företag i England som säljer cyklar.

Men ger dem som sagt ett par dagar på sig.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...