13-14 vem försöker lura dig.. en original har jag hört ska kosta rung 4.. sen finns ju pirat också..Snubbben skrev:Är det verkligen värt att betala typ 13-15 lax för en ny orginal cylinder till rs125 eller kan man skaffa en piratcylle som e nästintill lika bra? eller skär piratcyllarna bara?
Skojar du? Vart då? Jag var inne på moto guzzi center som är den närmaste apriliaverkstaden och dom sade att BARA cylindern skulle kosta 10 lax sen tillkommer ringar och kolv(cirkus 2500)+lite annat... sen kollade jag Starol och dom snacka om 5500 för en Piratcylinderkit från Japan!philsson skrev:13-14 vem försöker lura dig.. en original har jag hört ska kosta rung 4.. sen finns ju pirat också..
haha!!.. fy vicken goja.. varför ska du ha ny då?.. har din nypt?.. skicka in på omnycasilering istället.. kostar högst 2 lax. + kolv och ringar.Snubbben skrev:Skojar du? Vart då? Jag var inne på moto guzzi center som är den närmaste apriliaverkstaden och dom sade att BARA cylindern skulle kosta 10 lax sen tillkommer ringar och kolv(cirkus 2500)+lite annat... sen kollade jag Starol och dom snacka om 5500 för en Piratcylinderkit från Japan!
när det gäller mitaka har jag hört både bra och dåligt.. som med så många andra piratgrejor så är de så att om de är porer i materialet så spricker de och skit.. men om du får tag på ett bra exemplar så ska de gå som original.. har dock aldrig ägt någon självSnubbben skrev:Nån som har någon aning om vad det är för märke på de flesta piratcyllarna? min polare ville sälja en mitaka piratcylle till mig! är det bra grejer? håller dom ?
Finns de nåt bättre piratcylinder märke du känner till?philsson skrev:när det gäller mitaka har jag hört både bra och dåligt.. som med så många andra piratgrejor så är de så att om de är porer i materialet så spricker de och skit.. men om du får tag på ett bra exemplar så ska de gå som original.. har dock aldrig ägt någon själv
som tur är så gör de inte det.. behöver inte köpa cylinder så ofta..Snubbben skrev:Finns de nåt bättre piratcylinder märke du känner till?
Snubbben skrev:Eller så går man in på:
http://www.yatego.com/skybiker/p,41...prilia-rs-125-komplett-einbaufertig-rotax-122
och köper en piratcylle för cirka 2900spänn![]()
perfekt för er som kan tyska![]()
Asså jag hittade den precis.. och jag har hört att de e ganska många som behöver nya cyllar.. så ja tänkte bara att dom kunde få sidan!!!RS "Alex" skrev:Käns ju lite som du hade svaret själv eller redan bestämt dig.... det DJM sa verkar väll smart![]()
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
![]() |
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |