Värt pengarna?

Oscar S

Fartblind
Gick med
15 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R 2014
Är det verkligen värt att betala typ 13-15 lax för en ny orginal cylinder till rs125 eller kan man skaffa en piratcylle som e nästintill lika bra? eller skär piratcyllarna bara?

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Snubbben skrev:
Är det verkligen värt att betala typ 13-15 lax för en ny orginal cylinder till rs125 eller kan man skaffa en piratcylle som e nästintill lika bra? eller skär piratcyllarna bara?
13-14 vem försöker lura dig.. en original har jag hört ska kosta rung 4.. sen finns ju pirat också..

Oscar S

Fartblind
Gick med
15 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R 2014
philsson skrev:
13-14 vem försöker lura dig.. en original har jag hört ska kosta rung 4.. sen finns ju pirat också..
Skojar du? Vart då? Jag var inne på moto guzzi center som är den närmaste apriliaverkstaden och dom sade att BARA cylindern skulle kosta 10 lax sen tillkommer ringar och kolv(cirkus 2500)+lite annat... sen kollade jag Starol och dom snacka om 5500 för en Piratcylinderkit från Japan!

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Snubbben skrev:
Skojar du? Vart då? Jag var inne på moto guzzi center som är den närmaste apriliaverkstaden och dom sade att BARA cylindern skulle kosta 10 lax sen tillkommer ringar och kolv(cirkus 2500)+lite annat... sen kollade jag Starol och dom snacka om 5500 för en Piratcylinderkit från Japan!
haha!!.. fy vicken goja.. varför ska du ha ny då?.. har din nypt?.. skicka in på omnycasilering istället.. kostar högst 2 lax. + kolv och ringar.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Skrotade RS`ar finns bakom varje hörn, ring skrotar och köp en cyl eller laga den du har för 1900kr

Oscar S

Fartblind
Gick med
15 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R 2014
Nån som har någon aning om vad det är för märke på de flesta piratcyllarna? min polare ville sälja en mitaka piratcylle till mig! är det bra grejer? håller dom ?

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Snubbben skrev:
Nån som har någon aning om vad det är för märke på de flesta piratcyllarna? min polare ville sälja en mitaka piratcylle till mig! är det bra grejer? håller dom ?
när det gäller mitaka har jag hört både bra och dåligt.. som med så många andra piratgrejor så är de så att om de är porer i materialet så spricker de och skit.. men om du får tag på ett bra exemplar så ska de gå som original.. har dock aldrig ägt någon själv

Oscar S

Fartblind
Gick med
15 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R 2014
philsson skrev:
när det gäller mitaka har jag hört både bra och dåligt.. som med så många andra piratgrejor så är de så att om de är porer i materialet så spricker de och skit.. men om du får tag på ett bra exemplar så ska de gå som original.. har dock aldrig ägt någon själv
Finns de nåt bättre piratcylinder märke du känner till?

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
9800 kr tror jag starol tar för ny cylinder och sen kolv 2500 kr men du borde nog söka runt lite i stället eller köpa en om nicasilad cylinder för 3500 kr eller vad det nu var dom kostade det finns ju firmer där du skickar in din egen och får en utbytes eller om du bara köper en av dom sen finns ju pirat jag kör själv på det och det fungerar ju fint:)

Det är inte värt 12 t kr för en ny cylinder!!

Oscar S

Fartblind
Gick med
15 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R 2014
RS "Alex" skrev:
Käns ju lite som du hade svaret själv eller redan bestämt dig.... det DJM sa verkar väll smart:)
Asså jag hittade den precis.. och jag har hört att de e ganska många som behöver nya cyllar.. så ja tänkte bara att dom kunde få sidan!!!

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...