Vässa monkeyn

Plutten

Hittar inte hem????
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Nyköping/Södertälje
Hoj
ZX9R ev såld, Triumph B
Har köpt en monkeybike för att leka lite med i vinter. Problemet är att det låter som den inte "släpper loss" :va ! Gör ungefär 40-50 km/h med mig på nu helt original :( . Sitter inga stryp brickor i den nu men har inte skruvat isär ljuddämparen än och tittat, kan problemet sitta där? Några tips på hur jag kan få lite sprutt på den :). Är en fyrtakt, fyrväxlad Lifan.
 

Remus

Radical Riders
Gick med
26 Jan 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Hayabusa
För LÄNGE sedan hade en polare en Monkey... "Böjen" satt inte fast på cylindern, så när kan sparkade loss den brölade den som f-n men gick avsevärt fortare.. Med polis i närheten sparkade han upp den igen.. Vet inte/minns inte hur de sitter fast men den var ganska trög i upphängningen så den hängde inte och sladdrade iaf...
 

Crille

.
Gick med
16 Jul 2003
Ort
Givetvis
Hoj
.
I Finland är dessa moppar himla poppis där säljs även 80kubiks Cylinder + topp med förgasare och oljekyl m.m till ganska schyssta pengar....

Men att göra nå mera på den skulle ju va om du fick grövre krök så skulle den kunna gå bättre...
 

Plutten

Hittar inte hem????
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Nyköping/Södertälje
Hoj
ZX9R ev såld, Triumph B
Remus skrev:
För LÄNGE sedan hade en polare en Monkey... "Böjen" satt inte fast på cylindern, så när kan sparkade loss den brölade den som f-n men gick avsevärt fortare.. Med polis i närheten sparkade han upp den igen.. Vet inte/minns inte hur de sitter fast men den var ganska trög i upphängningen så den hängde inte och sladdrade iaf...
:) Testade att ta bort den också men märkte ingen hastighets skillnad bara att det lät lite mer....

Crille skrev:
I Finland är dessa moppar himla poppis där säljs även 80kubiks Cylinder + topp med förgasare och oljekyl m.m till ganska schyssta pengar....

Men att göra nå mera på den skulle ju va om du fick grövre krök så skulle den kunna gå bättre...
Någon hemsida?
 

Unidoc

президе&
Gick med
18 Mar 2005
Ort
Gefle
Hoj
Nope
Hittade denna sida om det kan vara nått,fanns lite trim till monkeybike där..
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Hade en sachs krök på min monkey... Lät jätteballt.! :tungan
 

Plutten

Hittar inte hem????
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Nyköping/Södertälje
Hoj
ZX9R ev såld, Triumph B
Har satt på annan dämpare nu, och då går det att koppla upp den på 2 an samt lite roligare ljud:yoparty. Töntigt... jajamensan! Roligt..... absolut! :banana
 

Triboman

...
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Göteborg
Hoj
CRF450 SM, CR250R, Polini
Jag tänkte också så småningom sätta tänderna i min monkey (Jincheng). Enklaste alternativet är nog att humpa i en 110cc men det är ju lite fegt (och man bör ju hitta en med hjusspole). Med uppborrad strypning (insuget) så bänkade den feta 1.1 pållar. Med lambdan inkopplad (slang i avgasröret) föll det till 0.8hk :)
 

Plutten

Hittar inte hem????
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Nyköping/Södertälje
Hoj
ZX9R ev såld, Triumph B
Den som kom på att det skulle sitta borttagningsbart styre borde ju ha :arsele :kocko :va har en tendens att glappa ganska rejält......
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top