Västsvensk sommartur?

Hur långt vill ni åka?

• Antal röstningar
    0

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Hej på er. :hej

I höstas så kördes det en Boråstur som pga. några olyckor inte var så jättelyckad. Sitter nu och planerar en ny tur, och vill bara kolla hur många som kan tänka sig vara intresserade, samt hur långt ni kan tänka er att köra.

Utgångspunkten för åkturen är Borås, men givetvis kan ni hoppa på senare också, om ni bor i närheten av där vi passerar.

Körning på några av Sveriges absolut bästa hojvägar garanteras.

Så, hur långt vill ni åka?

Skriv gärna upp er på en lista, så att jag vet ungefär hur många vi kan tänkas bli.

Last edited:

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Det här är rutten som gäller, möjligtvis med några småändringar. Jag ska ut nästa vecka och reka vägarna, se så att det inte ligger något hemskt grus och liknande, sedan är det bara att anmäla sig!

Kom igen nu, givetvis blir det pauser för korvgrillning och liknande på väl utvalda platser.

Total sträcka: 32 underbara, kurviga mil. :tummenupp

Bifogat

• sporthojstur.jpg
    sporthojstur.jpg
    88 KB · Visningar: 233

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Bra Vilgsbiker, men det verkar bara bli du och jag. :(

Kom igen nu och anmäl er, varför så förbannat tråkiga? Det vore väl kul att träffa lite forumfolk och köra fina vägar samtidigt? :tummenupp

Vilgsbiker

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Cbr600-99,Cb750-97
McB skrev:

Kom igen nu och anmäl er, varför så förbannat tråkiga? Det vore väl kul att träffa lite forumfolk och köra fina vägar samtidigt? :tummenupp
Men de va ingen liten runda du drar till me.Kanske längden avskräcker.Själv hänger ja nog bara på halva.

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
McB skrev:
Bra Vilgsbiker, men det verkar bara bli du och jag. :(

hmm men jag har 10 mil till utgångsplatsen =) kanske kunde starta turen lite längre västerut? Annars ser det ut som det är en ordentlig rutt du lagt in
mvh

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Rutten går givetvis att justera efter önskemål, om det skulle framkomma att många kommer från andra ställen. Det vägval jag nu har gjort är en blanding av Ducceklubbens karta "Utmärkta vägar" och mina egna erfarenheter, så den innehåller verkligen de bästa vägar som går att uppbringa i dessa trakter.

Men, som sagt så går det att hoppa på senare. Vilgsbiker kan ju tex. hoppa på i Fotskäl, eftersom vi passerar där.

Red_ninja, det som blir närmast för dig är väl Hjälmared, punkt 31 på kartan, dit du enligt mina beräkningar har 6 mil. Är det för mycket, eller ska vi justera rutten något?

Det går ju att ändra hållet man kör också, så om många kommer västerifrån så får vi köra "bakvänt" enligt siffrorna på kartan. :)

Bo_R1

In Sporthoj we trust
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Letar ny
När hadde du tänkt dig ?

Har ju 20 mil till Borås, det blir ju 70 mill innan jag är hemma igen. :hej

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Om ni tycker att det är för långt så går givetvis också det att ordna. Dock får vi göra avkall på vägkvalitet. :(

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Bo_R1 skrev:
När hadde du tänkt dig ?

Har ju 20 mil till Borås, det blir ju 70 mill innan jag är hemma igen. :hej

Jag hade tänkt mig att vi skulle köra nästa helg, alltså 21:e eller 22:e juni.

Edit: hur full är jag? Midsommarhelgen är bokad, det är ju Springsteen. :öl

När ska vi då åka? Helgen efter midsommar kanske, dvs. 27:e eller 28:e?

Last edited:

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Låter rätt schysst. Du har prickat några vägar jag inte känner till. Lyssna nu för fasicken inte för mycket på "goda råd" och lägg om rutten, sånt brukar bara bli pannkaka. En reiseleiter med obegränsad makt är bra!
Jag är intresserad, med förbehåll för att jag måste ansöka om permission först.

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Ankan skrev:
Låter rätt schysst. Du har prickat några vägar jag inte känner till. Lyssna nu för fasicken inte för mycket på "goda råd" och lägg om rutten, sånt brukar bara bli pannkaka. En reiseleiter med obegränsad makt är bra!
Jag är intresserad, med förbehåll för att jag måste ansöka om permission först.

Rutten är inte fastställd, pga. att jag inte har rekat alla vägar ännu, med avseende på rullgrus och skit. Kan tänkas att vi måste lägga om den något.

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Is no more
McB skrev:
Jag hade tänkt mig att vi skulle köra nästa helg, alltså 21:e eller 22:e juni.

Edit: hur full är jag? Midsommarhelgen är bokad, det är ju Springsteen. :öl

När ska vi då åka? Helgen efter midsommar kanske, dvs. 27:e eller 28:e?

Den helgen kan inte jag.

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
McB< ja é på men skulle man inte kunna ta det nu till helgen istället? söndag?? helgen efter är ju midsommar, rutten ser kanon ut men frågan är ju bara vilket håll man åker?? Jag menar om jag hoppar på i Hjälmared o det är kanske 5-6 mil kvar på turen då är det ju ingen ide, vill ju ha minst 20 mil kvalitetsväg, Var i Hjälmared skulle jag hoppa på nånstans?? Nån mack kanske?? "sugen"

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Kan tyvärr inte i helgen, iom. att det är roadracing på Falken, och jag ska vara där.

Nästa helg (midsommarhelgen) funkar heller inte, så vi får väl helt enkelt ta det ännu senare.

buLLit

Evil......Not!
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
R1 -00
Om det bara blir ett datum som passar hänger jag och ev några polare med.
Hur är det med tempot, om olika:
Stannar rejsputtarna efter 15mil, snabbgrillar och drar så touringsnubbarna måste tända grillen igen när dom kommer fram, eller väntar vi på varandra? :cool:

Jag är snabb som f*n, men har förmodligen med en kille som övningkör! :crash

:eek: :whip

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Tempot kommer bli ganska högt, men inte farligt högt. :)

Om vi skiljs åt, så får vi helt enkelt ha bestämt ett par samlingsplatser där vi väntar in varandra.

Jag tycker att det är bättre att alla håller det tempo som man känner sig bekväm i, istället för att försöka pressa sig själv eller köra medvetet sakta och därmed tappa koncentrationen. Om man känner att det går för sakta, kör om och stanna på nästa rastplats. Tycker man att det går för fort, sakta ner och vi ses snart igen.

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Jag är också på.

Jag kan dock inte helgen den 27:e och 28:e.

Nu till helgen kanske...? :rock

Nyheter
ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...