Växelindikator från Gipro

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Hoj
honda cbr600rr 2008
Nån som har nån erfarenhet av växelindikator? hur dom funkar? lätta o installera? va e det för skillnad på färg valen rött/blått?

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
Helt ok växelindikator tyckte jag. Hade på min R1 -08. Googla lite och hittade en forumsida där de beskrev utförandet. Tog inte mer än 20 min tror jag. Bort med tanken o sedan koppla in sig på två ställen har jag för mig.
Sedan ska den ställas in vilket även det var lätt. Man skulle vänta på blinkningar o sedan växla när den blinka på nytt för att memorera växlarna. Rätt simpelt.

Det enda negativa är att de inte fungerar som på en hoj med växelindikator original då växlarna ändras så fort man trycker på växelspaken utan man är tvungen att växla o sedan tänker den i sisådär 1 sek innan nya växeln visas.
Men tummen upp för 1000kr o så är utseendet helt ok

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Monterade på min R1a nu i vintras och det är en "fet" kontakt som man kopplar imellan på hojens befintliga kontakt och sen snor man signal ifrån 2 kontakter som är jämte den man kopplat imellan och som phillee säger så kalibrerar man in den efteråt. Men nackdelen som sagt är ju att man måste släppa ut kopplingen helt innan den byter växel på displayen eftersom den jämför hastighet/varvtal men min byter direkt kopplingen är helt ute... !

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Hoj
honda cbr600rr 2008
Monterade på min R1a nu i vintras och det är en "fet" kontakt som man kopplar imellan på hojens befintliga kontakt och sen snor man signal ifrån 2 kontakter som är jämte den man kopplat imellan och som phillee säger så kalibrerar man in den efteråt. Men nackdelen som sagt är ju att man måste släppa ut kopplingen helt innan den byter växel på displayen eftersom den jämför hastighet/varvtal men min byter direkt kopplingen är helt ute... !

Tack för infot... låter simpelt ska ta o beställa hem en sån:yoparty

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Japp Roger på Bikersneed kan jag rekommendera han har varit riktigt bra att ha o göra med när jag beställt grejjer!

Vaghfeldt

Guest
Försöker öppna en gammal tråd igen...

För en människa som inte är speciellt teknisk av sig - kommer detta att bli ett problem att installera?

Någon här uppe skrev att det "bara var att ta bort tanken och skruva på"? Tolkade jag det fel eller måste man faktiskt ta bort hela tanken för att sätta in en växelindikator?

Fråga 2 - Är kablarna som den ska anslutas till lättåtkomliga och tydliga eller måste man veta precis vad man gör?

Tack :)

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Tanken måste inte monteras bort den fäller du bara upp i serviceläge "gäller r1 05" beskrivningen som medföljer förklarar väldigt väl hur man går tillväga tyckte jag i alla fall !

Nyheter
Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom