Växellåda gsxr600

Cortex

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2004
Hoj
Gsxr600
Hej, jo det är såhär... jag har gsxr600 03a som gått drygt 200 mil...
vid låga varv så växlar den hur mjukt och fint som helst, MEN om jag däremot varvar hojen, låt oss säga 10000pm+ så måste jag sparka in växlarna från 1an till 3an annars "hoppar den på kuggarna" så att säga, och vill inte byta växel ordentligt. ska det verkligen vara så :confused: känns lite konstigt att en nästan sprillans hoj skulle ha något knas med växellådan...
bör jag lämna in hojen på verkstad å låta dom ta en titt på det kanske?

Jparacing

Skogsåkare!
Gick med
23 Oct 2005
Hoj
KTM625SXC, KTM400EXC & KTM300EXC
Cortex skrev:
vid låga varv så växlar den hur mjukt och fint som helst, MEN om jag däremot varvar hojen, låt oss säga 10000pm+ så måste jag sparka in växlarna från 1an till 3an annars "hoppar den på kuggarna" så att säga, och vill inte byta växel ordentligt. ska det verkligen vara så :confused: känns lite konstigt att en nästan sprillans hoj skulle ha något knas med växellådan...

Jag har själv en gsx-r600-03 som jag har ägt sen den var ny...(860mil)nu
Jag har inte haft några problem alls med lådan.
-Hur har du det med kopplingsspelet???
-Vad har du för olja??? (jag kör castrol GPS 10/40)
-Har du justerat pedalens läge efter foten???
//Johan

mojjsan

Killar sökes
Gick med
18 Sep 2005
Hoj
r1
har du garanti på den så skicka den till verkstad direkt..för jag antar du kollat att justering till kopplingen är ok mm

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Cortex skrev:
Jag hade en 01:a och den kunde vara något kärv på låga varv. Men ju mer man varvade desto bättre funkade lådan. Det är kanonväxellådor på de hojarna. Lämna in den, sådär ska de INTE vara.

Cortex

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2004
Hoj
Gsxr600
Tack för dom snabba svaren! och nej har inte justerat pedalen...
men då blir det till att åka in på verstad så fort som möjligt(dvs när snön är borta :huvet , och se till att dom fixar det på garantin. återigen tack för snabbt svar

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Cortex skrev:
...måste jag sparka in växlarna från 1an till 3an annars "hoppar den på kuggarna" så att säga, och vill inte byta växel ordentligt.

Nej, så ska det ju inte vara. Låter lite som ingreppsklackarna mellan vissa av dreven har blivit rundade, fast det borde inte vara så lätt att få det att hända på bara 200 mil, så då är det nog nåt tillverkningsfel på lådan.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept