Växellåda RF900

Hell_Man

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2004
Ort
Stockholm
Hoj
BMW r1200r LC
Jag misstänker att jag måste fixa lådan på min rf, då 2:an hoppar ur tillfälligt vid gaspådrag. Det jag undrar är vad som brukar vara trasigt, och om jag behöver en massa specialverktyg för att fixa det. Jag är själv bilmekaniker, så jag är inte direkt rädd för att riva isär lådan. Men har man inte rätt verktyg så blir ju allting svårt. Kanske någon som kan hjälpa till för en slant??
 

Hell_Man

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2004
Ort
Stockholm
Hoj
BMW r1200r LC
Grejen är ju den att alla växellådor inte ser likadana ut. Att renovera en R1 låda är ju inte likadant som att renovera en suzuki låda. Jag behöver hjälp av någon som rivit suzuki lådor. GSX1100 har säkert samma låda.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Du behöver inga specialvertyg för att ta bort undre motorhalvan för att komma åt växellådan. Det är tvåan/femmans utgående drevpar som är slitna. Nya drev kostar ca 1200 styck. Du behöver ett av varje, dvs två totalt.
 

MHK

Pimp my bike!
Gick med
16 Mar 2003
Ort
i söder
Hoj
*såld*
Hell_Man skrev:
Jag misstänker att jag måste fixa lådan på min rf, då 2:an hoppar ur tillfälligt vid gaspådrag. Det jag undrar är vad som brukar vara trasigt, och om jag behöver en massa specialverktyg för att fixa det. Jag är själv bilmekaniker, så jag är inte direkt rädd för att riva isär lådan. Men har man inte rätt verktyg så blir ju allting svårt. Kanske någon som kan hjälpa till för en slant??

Har en kompis som hade exakt samma problem med sin RF men han lämnade in den o den gick "endast" på 10 000 kr... :(

Så prova själv! :yoparty
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top