Växellåds problem Honda Dominator

  • Thread starter Dominator-Rocks
  • Start date

Dominator-Rocks

Guest
Hel*xxx''''¤¤¤**'' j***vla SKIT!

Drog en repa i måndags solen sken och allt var till belåtenhet..... Lade iväg fullt ut på alla första 4 växlarna petade i femman (Högsta växeln) och fortsatte med maxgas till det sa smack och motorn rusade! HELVETE tänkte jag kedjan gick av så jag slängde mig på bromsarna och stannade så fort jag kunde. Hoppade av knarren och vart jävligt förvånad då kedjan var hel.

Jahopp.... Hoppade upp igen och gasade iväg lite lagom sådär. Det funkade bra, Så jag testade och vri på igen och allting rockar fram till att jag lägger i femman.

Femmans växel klarar inte belastning, det går att ligga och glida på den men så fort den belastas så börjar det slammra och klonka i lådan :huvet :huvet :huvet !

Vad är det som är knas? Varför är det bara femmans växel som strular ... :confused: :va

Jag kopplar rätt så ofta upp knarren på tvåan när jag gör mina tappra försök till uuiiling... men den växeln har aldrig hopppat ur eller slammrat/klonkat........:va
 

Limstift

Flooork!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lessebo Kommun
Hoj
VTR 1000F Firestorm
Det kan inte vara så att det är ingreppsklackarna tilll femmans drev som det har gått en flis ur? Inge bra att ha dom resterna runtåkandes i motorn i så fall, du ska nog plocka ner lådan och kolla igenom den.
 

Dominator-Rocks

Guest
Det kan inte vara så att det är ingreppsklackarna tilll femmans drev som det har gått en flis ur? Inge bra att ha dom resterna runtåkandes i motorn i så fall, du ska nog plocka ner lådan och kolla igenom den.

Ok.... :gråta

Någon skruvkunnig i östergötland som har för mycket fritid?

Jag har varken tid eller ordentlig kunskap:huvet

Ingen annan som har någon annan ide´om vad som kan vara knas ?
 

Dominator-Rocks

Guest
:confused: 90 läsningar och 1 svar....

Snälla hjälp mig jag vill ha flera diagnoser..
 

xrperra

ståckholmsjävel
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Hufvudstaden
Hoj
Japanskt o Amerikanskt
Gå in på www.soe.se och sök runt lite!
Har själv haft ett antal XR och även en Dominator
men aldrig råkat ut för växellådshaveri på dom
modellerna(stryktåliga:tummenupp ) så tyvärr kan jag inte hjälpa dig.

Riva lådan lär du nog få göra hursomhelst:gnissla
 

Dominator-Rocks

Guest
Gå in på www.soe.se och sök runt lite!
Har själv haft ett antal XR och även en Dominator
men aldrig råkat ut för växellådshaveri på dom
modellerna(stryktåliga:tummenupp ) så tyvärr kan jag inte hjälpa dig.

Riva lådan lär du nog få göra hursomhelst:gnissla

Tack tack..

Försökte regga mig på soe men det var nåt knas försökte ett titotal gr :huvet :huvet
 

Lokatobbe

Sponsra? Ja tack, alla bidrag uppskattas
Gick med
23 Oct 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Surgixxer+Race 6"a-09
Det är bara att skruva isär den o kolla alla delar så dom är okej. Byta det som är dåligt. Lycka till :)
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Det låter ju som 5:an hoppar ur för dig, och jag skulle gissa att ingreppsklackarna på något eller några drev har blivit rundade. I vilket fall som helst kommer du tyvärr inte undan att plocka ner lådan eller låta någon annan göra det.

Kan inte Dominatorn så bra, men jag skulle gissa att det inte är iktigt så jobbigt som det låter. :)
 

Dominator-Rocks

Guest
Om någon antar sig problemet till en vettig peng så visst... men annars......... Så blundar jag och Gasar till det rasar Jag tänker faan inte låta den här sommaren bli förstörd...


Jag har 4st andra växlar jag kan åka på:yoparty

Reparationer sker på vintern! :mattias
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
nu har jag inte läst hela tråden... men jag tror att det är luften i däcken det är fel på:mattias
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Bastard:D Tack skall genast kolla!

ok, jag erkänner... hade faktiskt läst hela...:rodnar gör det, det kommer fixa biffen!:tummenupp sen när du är klar kommer du kunna dra bombuiiiiiiilieees i 300 blås på femman!:yoparty
 

Dominator-Rocks

Guest
ok, jag erkänner... hade faktiskt läst hela...:rodnar gör det, det kommer fixa biffen!:tummenupp sen när du är klar kommer du kunna dra bombuiiiiiiilieees i 300 blås på femman!:yoparty

Shit Det är du och den ricktiga Ghostraidern :yoparty (Ni vet hur en motrcykel skall....!)

Tack!

Sluta spamma nu skitunge!
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Dominator-Rocks

Guest
Jag har lite tjockt i verkstan nu! Men om 2 veckor lättar det lite så jag får kolla om du har fixat det då, annars så kan jag fixa det åt dej då :tummenupp PMár om pris

Schyst! Pma gärna pris med kvitto och _ _ _ _ kvitto!
Samt Hel motorcykel/borttagen motor osv... Jag är gärna med å´ skruvar om det underlättar...

Jag skall höra mig för ibland dem kömpisarna jag har i motorkretsar....

Best bud får mecka med min Dominator! :tävling :D
 

Lokatobbe

Sponsra? Ja tack, alla bidrag uppskattas
Gick med
23 Oct 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Surgixxer+Race 6"a-09
Tävling va :) ja du vi får väl se. Jag favoriserar Suzuki så det känns ju som jag får ett tröstpris med din Honda. Lös motor är ju att föredra eftersom jag bor i Norrköping.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top