mb skrev:Ämnet har varit uppe förut, men det kunde va intressant med en färsk poll.
Brukar inte göra det själv, men det är ju mellan 1:an och 2:an det skulle behövas mest egentligen. Men som sagt, det känns definitivt inte bra för lådan.Mattiaz skrev:Vid "fullgas" så växlar jag ofta utan koppling, blippar bara till med gasaen o petar i en högre växel, fungerar utmärkt!
Undviker dock att göra så från 1an till 2an då det smaskar till så i R1ans växellåda.![]()
mb skrev:Brukar inte göra det själv, men det är ju mellan 1:an och 2:an det skulle behövas mest egentligen. Men som sagt, det känns definitivt inte bra för lådan.
Fast jag kan erkänna att det ofta blir "halvcrossväxling". Duttar till på kopplingen lite så att nästa växel lättare går i, utan att dra in armen riktigt ordentligt.
Nja, den är rätt så lagomt justerad. Vad jag menade var att det kan hända att jag ändå slarvar med att trycka in den ända till full frikoppling. Alltså lite slirväxling. Kanske är det uppåt väggarna fel, men det funkar smidigt och smäller iaf inte som det gör när man inte använder kopplingen alls.Zeb_Macahan skrev:Då kommer ju frågan varför du inte justerar ut kopplingen så den tar längre ut, då behöver man inte koppla in hela handtaget.... det är ju helt onödigt och tar en massa tid....
tvåfingerkoppling för folket
//jaG
Inte ens på cr:en?cRoC skrev:Jag får fan inte i 2an utan koppling (högvarv)
ne, de ä fan omöjligt på tzr`en.. :kocko 1-2 får man koppla, men resten går bracRoC skrev:Jag får fan inte i 2an utan koppling (högvarv)
Där JA!! Dags att skaffa sig ett ansenligt elschema på fzren nu tror jag.andersbrink skrev:Shiftkill på tutknappen. Himla bekvämt. Full gas, lite tryck på växelspaken med foten, tryck på tutknappen, tändningen dödas i 50 ms, voilà! Nästa växel ilagd. Smutt.
andersbrink skrev:Shiftkill på tutknappen. Himla bekvämt. Full gas, lite tryck på växelspaken med foten, tryck på tutknappen, tändningen dödas i 50 ms, voilà! Nästa växel ilagd. Smutt.
Flåklypa skrev:Jag som trodde att du hade tutknappen upptagen till något som ökar farten.
![]() |
Rekordmånga personliga regskyltar
Under 2024 godkände Transpo... |
![]() |
SMC får 700.000 kronor i bidrag
Roger Berzell, generalsekre... |
![]() |
Brembo vinner Good Design Award
Brembo prisas för innovativ... |
![]() |
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli
Pirelli har presenterat SCO... |