Våga köra 250r, köp Watz racer!

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Nu finns det ju en garanterat snabb cykel till salu, nämligen Watz tz250 00'a, med hur mycket prylar som helst vid sidan av.
Prislappen på den beror ju på vilka prylar man köper till.
Men jag och flera andra skulle iaf vara riktigt glada om hojen kom i trafik och inte ruttnade som en gocart någonstans eller att cykeln hamnar utomlands.
Själv har jag inte råd att byta cykel i år, eller snarare från honda till yamaha.
Vet iaf att det kan finnas fler som är nyfikna på att köra riktig racer, eller om ni vet någon som inte är här på forumet som vill köra.
Det är en cykel som kan slå banrekord både i EM och här hemma på svenska banor och prislappen behöver inte alls vara särskilt blodig.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
oFFkeFF skrev:
Nu finns det ju en garanterat snabb cykel till salu, nämligen Watz tz250 00'a, med hur mycket prylar som helst vid sidan av.
Prislappen på den beror ju på vilka prylar man köper till.
Men jag och flera andra skulle iaf vara riktigt glada om hojen kom i trafik och inte ruttnade som en gocart någonstans eller att cykeln hamnar utomlands.
Själv har jag inte råd att byta cykel i år, eller snarare från honda till yamaha.
Vet iaf att det kan finnas fler som är nyfikna på att köra riktig racer, eller om ni vet någon som inte är här på forumet som vill köra.
Det är en cykel som kan slå banrekord både i EM och här hemma på svenska banor och prislappen behöver inte alls vara särskilt blodig.
250R låter svinkul men jag har förstått att din och min uppfattning om "blodig" prislapp skiljer sig en hel del. I vilket härad ligger prislappen, grovt gissat?

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Re: Re: Våga köra 250r, köp Watz racer!

Bingo skrev:
250R låter svinkul men jag har förstått att din och min uppfattning om "blodig" prislapp skiljer sig en hel del. I vilket härad ligger prislappen, grovt gissat?

Har svårt att gissa, men 5-siffrigt om man väljer färre delar, och kanske sex-siffrigt om man väljer allt som kan köpas till.
Calles hoj som var nästan likvärdigt snabb satt ju en prislapp på 80kkr, men då med lite dataloggers + mängder med kolvar, och prylar som inte finns på watz hoj, medans watz hoj var/är lite bättre kittad och en årsmodell nyare.
Det är nog fullt möjligt att deala till sig ett bra pris helt enkelt.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
kajlyl skrev:
Köp Bingo!! KÖP!!! :D ;) :squid
:skrämd

Nästa år köper kanske jag köper en rejsingbåge. Beror lite på om jag tycker det är kul och kan prestera lite, i vart fall halvanständiga, tider. Det är ett dyrt nöje att tävla har jag förstått. Med de pengar som många här verkar lägga ner på rejsingen tillgängliga, finns ganska många trevliga alternativ. Det är inte självklart att rejsa är det bästa alternativet för mig.

Men jag måste säga att 100 hk och 100 kg lockar. :kär

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
oFFkeFF skrev:
Ragga stålar och köp i år :)
Det är inte pengarna i sig som är problemet utan alternativanvändningen av desamma. Har dessutom köpt tre bågar (som jag har kvar) de senaste två åren. Någonstans får man dra gränsen.

Ge förresten fan i å fresta mig på det där sättet! :crash

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Jag har bara en båge och visst saknar jag exempelvis en crosshoj, men gathoj saknar jag inte det minsta, sälj två av dina ök så har du ändå två hojar när du köpt racern :)

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Bingo skrev:
Det är inte pengarna i sig som är problemet utan alternativanvändningen av desamma. Har dessutom köpt tre bågar (som jag har kvar) de senaste två åren. Någonstans får man dra gränsen.

Ge förresten fan i å fresta mig på det där sättet! :crash

vad är det för hojjar du har föresten?
förutom gixxern alltså...

Det måste vara någon du kan byta, eller hur :rolleyes:

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
kajlyl skrev:
vad är det för hojjar du har föresten?
förutom gixxern alltså...

Det måste vara någon du kan byta, eller hur :rolleyes:
Det är en Aprilia Pegaso -99, och en Honda CR250 cross.

Sluta med er. Det är farligt att tävla. Det är dyrt att tävla. Det är jobbigt at tävla. Det är tråkigt att alltid komma sist. Jag vill inte tävla. Vill inte. :crash

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Bingo skrev:

Sluta med er. Det är farligt att tävla. Det är dyrt att tävla. Det är jobbigt at tävla. Det är tråkigt att alltid komma sist. Jag vill inte tävla. Vill inte. :crash

Att komma sist vänjer man sig vid :rolleyes:
Men det är likförbannat extremt roligt att köra, och varje gång man kör, så lär man sig köra fortare, och till slut blir man inte sist :tummenupp

Dali

Rekord i dekaltrimning
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen hoj :-(, MG TF160
Bingo skrev:

Jag kommer sist och jag tycker det är skitkul. Hade jag haft pengarna hade jag köpt den men jag tror att det blir en 125räser till nästa säsong :squid

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Dali skrev:
Jag kommer sist och jag tycker det är skitkul. Hade jag haft pengarna hade jag köpt den men jag tror att det blir en 125räser till nästa säsong :squid

Ähh, du vet att det är värt att sälja sin kropp för att få köra en sådan hoj, så kom igen nu :)

Dali

Rekord i dekaltrimning
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen hoj :-(, MG TF160
oFFkeFF skrev:
Ähh, du vet att det är värt att sälja sin kropp för att få köra en sådan hoj, så kom igen nu :)

Får du provision eller :slicka Okejdå sälj min hoj så köper jag den eller om Fredrik vill ha en RS250 till sin flickvän så kan vi byta ;)

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Dali skrev:
Får du provision eller :slicka Okejdå sälj min hoj så köper jag den eller om Fredrik vill ha en RS250 till sin flickvän så kan vi byta ;)

Provisionen består i att jag/vi får fler att åka tillsammans med och ha roligt istället för att fina racers byggs om till gocarts..
Ring och prata med honom, korsbyten är väl aldrig en omöjlighet :)

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
soppatorsken skrev:
Tveksamt att den inte har blivigt såld såhär ett halvår efteråt.

Den blev såld i våras, till mårtensson. Men cykeln är faktiskt till salu igen, då mårtensson snart får sin 04'a tz'a.

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...