...Vågade mig ut idag......

Gick med
25 Apr 2003
Hoj
.
..."Vågade" mig ut idag......

...Trots att det idag är exakt 2 år sedan man låg spjälad och fick åka helikopter till Akkis efter en tur ut i geografin, åkte förbi och lämna lite Kaffe (Gevalia) till honom vars "trädgård/Åker" jag landade i/på, han mindes klockrent det "Rea-plan" (RSV-Mille med Renegade system) som kom in i kurvan vid honom för att bara några sek senare bli helt tyst..... *Väckte inga roliga tankar :( *

Efter besöket kommer jag ut borta vid Östuna-Rakan och drar mot knivsta, låånga fina rakor som man kan fuska lite på slangen på.... På den sträckan bort till Statoil får jag möte av inte mindre än 3 Polis bilar, den första när jag
har "fin höjd", eftersom dom inte gör en antydan att vända så bestämmer jue puckot inom mig att då kan man jue fortsätta leka... :kocko Tur att man aldrig lär sig, eller hur va det nu igen.... :va (Måste hänt ngt, vet ngn ??)

*Tankar efter rundan*

På en tur på 7-8 mil så fick man "tänka åt" bilisterna en 3-4 ggr där dom bara
helt utan en antydan till blinkers eller dylikt gör vänster svängar in på gårdar/stickvägar mm... Man skulle säkert kunna kapa Mc-Olyckorna med en 30-35 % om folk använde blinkers mera och visa va f-n dom tänker göra, just nu är det en stor gissningslek när man sitter på vägarna, ja visst är man inte guds bästa barn vad gäller hastigheten men oavsett den så ska man inte behöva va tankeläsare som hojåkare för att överleva, eller måste vi va det ???

Ta det lugnt nu i höst ni som fortsätter åka, och ta aldrig den där "sista rundan" va...... /M

Last edited:

Pertan

ESTJ
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Aprilia Mille 2K
Den sista rundan försöker man nog undvika hela livet, men det är väl likheten med utförsåkning ta aldrig ett sista åk, tror man vill och kan så mycket att det mesta går över styr, farten är högre kurvan kraftigare och sen är det kört.

Tycker vi ska samla till ett sommarhus vid Almeira banan så vi kan åka ner och köra av oss när vi behöver.

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Minns när vi var till Sulas för snart två år sedan för att kolla på din Mille. Då var du fortfarande nykraschad och såg mindre pigg ut.

Var faktiskt själv ute och åkte lite gata igår för tredje gången i år och tänkte på hur mycket det faktiskt är som man måste ha koll på. Kändes en smula förvirrande och osäkert med alla faror som lurar runt böjarna, när man vant sig vid att koncentrera sig på att köra så fort man kan på banan. Var på er vakt där ute i höst allihopa. :gnissla

Hur som helst, starkt gjort att åka ut idag och jag gillar skarpt din gest till trädgårdsinnehavaren. :tummenupp

Gick med
25 Apr 2003
Hoj
.
Penguin skrev:
Minns när vi var till Sulas för snart två år sedan för att kolla på din Mille. Då var du fortfarande nykraschad och såg mindre pigg ut.

Var faktiskt själv ute och åkte lite gata igår för tredje gången i år och tänkte på hur mycket det faktiskt är som man måste ha koll på. Kändes en smula förvirrande och osäkert med alla faror som lurar runt böjarna, när man vant sig vid att koncentrera sig på att köra så fort man kan på banan. Var på er vakt där ute i höst allihopa. :gnissla

Hur som helst, starkt gjort att åka ut idag och jag gillar skarpt din gest till trädgårdsinnehavaren. :tummenupp

Jo då va jag inte fräsch.. fast jag trodde det :3freak Det som du upplevde igår och jag idag va lite av det jag ville belysa efter att ha åkt mkt bana i år, det här med gata blir "kallare och kallare" men man vill samtidigt inte va utan det helt... Knivig situation.. :( Ta bara Båtsläpet som lossna framför dig och va herrelös när vi åkte på Barnens ö (gissar att du inte glömmer det i första taget..)

Klart han skulle ha lite kaffe, HAN om ngn fick oväntat besök....... :tungan

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Var själv ute u går och gasade hejvilt upp emot Hallstavik!
Höll på att besöka Shellmacken där lite fortare än planerat.

Kom fram till korsningen där macken ligger och fick ett bakhjuls släpp utan dess like!
Rätade upp och svängde in på macken och inser att det ryker ordentligt!
Inser att det formligen sprutar olja om hojen och mitt ena ben är indränkt samt hojen och därmed effektivt smörjt upp bakdäcket ordentligt!
Kanon!
Kunde slutat mer spännande än vad det gjorde.

Nu gick det att fixa och fylla i lite olja och tuffa vidare.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...