Vågar jag köra med det här däcket?!

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Det är slitet fläckvis för att jag har kört med sladd på asfalten...:näsblod

Kan man bli bannad för att kalla en tyst för tysk så kan man nog bli bannad för dumma trådar också.
Om någon undrar var jag bannlyst från forumet i 3 dagar, de 3 värsta dagarna i mitt liv!
 

mrf

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2012
Ort
tanum
Hoj
08 CBR 1000 RR
silvertejp låter väl inte så jävla bra? det lär ju va hur halt som helst.. testa INTE det! seriöst, man MÅSTE kunna ha råd och tid att se till att däcken är väglagliga, det är ganska lågt ställda krav, 1 mm mönsterdjup. inte mest för polisens skull utan för din (er) egen.. förstår inte hur man kan undgå att inse det..
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Köp nytt för 100 mil sen.
i onsdags alltså, hade nog inte hunnit sätta på nått innan den här svängen ändå... Jag var faktiskt på Yamaha center i fredags och kolla efter däck men dom kunde inte montera det på en gång. Måste köpa däckjärn asså...
 

Spiido

Medlem
Gick med
19 Jun 2012
Ort
East Coast
Hoj
En jättesnabb
Mönsterdjup spelar nada roll vad gäller fäste om man inte planerar att åka i regn, fast sheriffen kan ha nått att påpeka :(

Glid nu hem i sakta mak, nästa gång byt däck i tid...(säger han som också kör tokslut på däcken innan byte, men är man en poser kör man ändå inte i regn!:D
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Jag skulle fan inte har kört så långt med det där -jag har gjort sånt - och andra också - lyckas sällan.

Gummit är väldigt tunt och inte nått slitbanegummi under korden - lite inneslangsliknande.
Skall du göra det skall du ha med några rullar silvertejp:hihi.

Det kan hålla - har en chansat med ett däck dock med 0,2mm gummi på korden men nått
jävla barr räckte för att göra ett större hål.

Iaf efter att ha täljt en pinne för att få en plugg och lindat med jävla massa silvertejp lyckades jag köra hem - så det kan ju gå men räkna med att snutarna blir tokiga om dom ser det.
 

notrightrider

Percussive maintenance engineer
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Verkar som du tajmar din hemresa på det bästa vis...

Däckrazzior 2013

Den 26 augusti till den 6 september (v.35 och v. 36) är det däckrazzior i olika delar av Sverige. Däckrazziorna genomförs i samverkan mellan Polisen, NTF, Bilprovningen, Däckbranschens informationsråd och Trafikverket.

Ökad trafiksäkerhet och bättre miljö

Syftet med däckrazziorna är att öka bilisternas kunskap om mönsterdjupets betydelse för trafiksäkerheten och om lufttryckets betydelse för miljön, trafiksäkerheten och privatekonomin. De första däckrazziorna i Sverige genomfördes 2004.

www.däckrazzia.se
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Åker om någon timme raka vägen in till däckia i Mariestad. har dom inget däck eller inte kan montera det så hoppas jag fan att ni gubbar håller tummarna!
 
Last edited:

SlowDog

Kan CNC fräsa
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Hemma
Hoj
Slow and Dark...
har du bytt däck än??
Om inte kör genom Timmersdala, mellan Skövde och Mariestad, åk till Qstar och de hjälper dig direkt..
 

NiklasJ

Med lem
Gick med
21 Oct 2008
Ort
Lomma
Hoj
85 GSX-R7/12, Panna 58, 86 GSX-R 7/11, 87 GSX-R 750, 3x85 GSX-R 750, 2x 88 GSXR1100, Aprilia RSV Factory, Inazuma 7/11, ZZR-1100, Bandit 1200, Husa 650, 61 Vespa, 79 BMW R45, BMW R1200S, Suzuki TL1000S, KTM 950 SMR, 92 GSX-R 1100, 81 DR500
Åker om någon timme raka vägen in till däckia i Mariestad. har dom inget däck eller inte kan montera det så hoppas jag fan att ni gubbar håller tummarna!
Det har aldrig slagit dig att du kan ringa och höra med däckfirman innan du kör?
 

Bl@ck

Medlem
Gick med
12 Aug 2006
Ort
somewhere@home
Hoj
Honda CB1000RA -16
Poliser läser också sporthoj.com

just sayin!

Haha, mmm just de...

"Nu skall vi har säker information om att sporthojs medlem Thorped kommer att färdas med slitet bakdäck i absolut sämsta skick. Nu ser vi till att plocka honom, han har gäckat oss alldeles för länge. Tyvärr har vi inte exakt information om vart han befinner sig så vi får ha kontroller på olika delar i sverige. Gå ut med information så att det blir offentligt, meddela transportstyrelsen, hävisa till: Ökad trafiksäkerhet och bättre miljö" :lol
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top