Vård av vitt skinnställ

stoooffe

lem!deM
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
R6 -01
Hej!

Har ett par frågor till er med vita skinnställ då jag troligtvis kommer att köpa ett svart/vitt Berik ställ nu i veckan.

Håller den vita färgen bra även om det blir, vilket jag tror, en massa tvättande efter nästan varje tur?

Finns det några bra produkter som ni rekommenderar och hur ofta ska dessa användas för att stället ska hålla sig fräscht?

Tacksam för svar! :)

8019.jpg

sportbike

Guest
Använd lädertvål,som både rengör och impregnerar.
Har själv tvättat armarna ur led på vita skinnställ,men det blir till slut för jävla jobbigt.
Blir till slut lite gulaktigt.
Bara att digga läget.
Snyggt en stund,dock.....

stoooffe

lem!deM
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
R6 -01
Använd lädertvål,som både rengör och impregnerar.
Har själv tvättat armarna ur led på vita skinnställ,men det blir till slut för jävla jobbigt.
Blir till slut lite gulaktigt.
Bara att digga läget.
Snyggt en stund,dock.....

Innan när jag sökte så läste jag att det går att färga skinnstället. Detta kan kanske vara ett alternativ efter ett tag när blivit gulaktigt så som du säger?

CAS

Tough People Never Die
Gick med
10 May 2006
Hoj
R1
Jag har ganska mycket vitt på mitt ställ och det har jag haft i snart två år.
Tvättat det någon enstaka gång, impregnerat inför vintersäsong, och än så länge håller det sig vitt. Så jag vet inte hur fort ett vitt ställ blir gult, men jag hade iallafall köpt det, toksnyggt! :)

Gladpack

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2005
Hoj
BMW
i min smak blir det bara snyggare om det blir lite skitigt, har följdaktligen inte tvättat så mycket, trots detta så håller sig mitt ställ hyffsat vitt. har haft det i två år nu, så kör på!

Hedgehog

Talanglös...... :(
Gick med
17 May 2006
Hoj
En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard
Köp ett skinnställ som skyddar kroppen, vilken färg är sekundärt. Det handlar om skydd inte någon jäkla "runway"..... kan man synka så är det ok annars är det bara............................................................

stoooffe

lem!deM
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
R6 -01
Köp ett skinnställ som skyddar kroppen, vilken färg är sekundärt. Det handlar om skydd inte någon jäkla "runway"..... kan man synka så är det ok annars är det bara............................................................

Visst handlar det om säkerhet. Men borde inte ett ställ som kostar 11kkr i Sverige skydda ganska bra? Sen att det ser jävligt bra ut är väl bara ett plus?
Köper jag ett ställ för så mycket pengar vill jag gärna kunna sköta det så att det inte ser ut som skit efter bara en säsong.

Edit:

I övrigt låter det positivt och det blir till att köpa ett.

Tack för svaren!

Last edited:

Hedgehog

Talanglös...... :(
Gick med
17 May 2006
Hoj
En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard
Visst handlar det om säkerhet. Men borde inte ett ställ som kostar 11kkr i Sverige skydda ganska bra? Sen att det ser jävligt bra ut är väl bara ett plus?
Köper jag ett ställ för så mycket pengar vill jag gärna kunna sköta det så att det inte ser ut som skit efter bara en säsong.

Edit:

I övrigt låter det positivt och det blir till att köpa ett.

Tack för svaren!

Självklart är det en bonus om det är snyggt bara det inte är prio 1 :tummenupp
Lycka till med inköpet

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...