Va fan gör ni för miljön?

Peder Rosberg

It places the lotion in the basket
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Falkenberg
Hoj
En något modifierad Yamaha TRX 850. Ein st Kronreif und Trunkenpolz, Mattighofen 520 EXC/SM. 1/3 Suzuki Gsxr 1000 banhoj
Jag har alltid varit en knutte, både mc och miljö, men nu har jag tagit steget längre och helvetesjävlarkällsorterar allt. Jag har mer eller mindre alltid slängt batterier och sånt skit där det passar, men nu så sorterar jag allt, konserver papper och allt vad det innebär. Jag tror att vi kan göra en bättre värld med små ting i vardagen som inte kostar varken tid eller pengar. För när det går åt helvete ordentligt, så åker våran nöjeskörning åt helvete, garanterat.
Så va fan gjorde ni för miljön idag?
 

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GSX-R 1000 K7
Jag använde C-läget på transportsträckor & tankat 98 :tummenupp
Sa även till frugan att ge fan i o röka men det sket hon i :va
 

Peder Rosberg

It places the lotion in the basket
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Falkenberg
Hoj
En något modifierad Yamaha TRX 850. Ein st Kronreif und Trunkenpolz, Mattighofen 520 EXC/SM. 1/3 Suzuki Gsxr 1000 banhoj
Jag använde C-läget på transportsträckor & tankat 98 :tummenupp
Sa även till frugan att ge fan i o röka men det sket hon i :va

Se där! Ett steg i rätt riktning. Du är just nu berättigad till en bombrepa på valfri sträcka i 173km/h i 178 sekunder. Det lönar sig att vara miljömedveten:tungan
 

Peder Rosberg

It places the lotion in the basket
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Falkenberg
Hoj
En något modifierad Yamaha TRX 850. Ein st Kronreif und Trunkenpolz, Mattighofen 520 EXC/SM. 1/3 Suzuki Gsxr 1000 banhoj
Jag kastar burkar i naturen för alla uteliggardjuren.

Helt rätt tänkt! Men tänk på att du måste slänga burkar som är märkta med svenska EAN-koder annars självdör uteliggardjuren och bidrar således till en förmultning som inte går att fastställa ens med kolmetoden. Risken med denna hantering är att förmultningen övergår i en såkallad supergear och utvecklar metangas, som inte bara riskerar att lukta illa, utan kan göra skadliga hål på vårat ozonlager. Så tänk på det, innan ni dumpar en ickesvensk produkt i naturen.
 

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha&Kawasaki
Få se nu:va Kör törstig turbobil,kör hojar utan kat,kör tvåtakts utombordare,gammal surdiesel i stora båten,vägrar sopsortera:) Inte ett jäkla dugg tydligen:D Tror inte heller att vi kan påverka klimatet i någon större grad vart både extrem torka o istider på planeten innan ens människan o dess maskiner va uppfunna så:) Den som lever får se..
 

Peder Rosberg

It places the lotion in the basket
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Falkenberg
Hoj
En något modifierad Yamaha TRX 850. Ein st Kronreif und Trunkenpolz, Mattighofen 520 EXC/SM. 1/3 Suzuki Gsxr 1000 banhoj
Få se nu:va Kör törstig turbobil,kör hojar utan kat,kör tvåtakts utombordare,gammal surdiesel i stora båten,vägrar sopsortera:) Inte ett jäkla dugg tydligen:D Tror inte heller att vi kan påverka klimatet i någon större grad vart både extrem torka o istider på planeten innan ens människan o dess maskiner va uppfunna så:) Den som lever får se..

Med tanke på hur stort Sverige är och hur många invånare vi är, så tror inte jag heller att det har så stor betydelse. MEN! deståfler som tänker som du destå tidigare kan vi ju sluta och "nöjesköra" Så resonerar jag, skall jag väl tillägga.
Med dom senaste nyheterna vad det gäller klimat/miljö så kan man ju inte undgå att, vi måste göra någonting innan det är försent att säga "va va det ja sa"
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Jag bad miljön, och allt annat skit, dra åt helvete idag. Åt helvete säger jag! :mad:
 

Peder Rosberg

It places the lotion in the basket
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Falkenberg
Hoj
En något modifierad Yamaha TRX 850. Ein st Kronreif und Trunkenpolz, Mattighofen 520 EXC/SM. 1/3 Suzuki Gsxr 1000 banhoj
Jag bad miljön, och allt annat skit, dra åt helvete idag. Åt helvete säger jag! :mad:

Vad hände vad hände? Gick det åt helvete? Framförallt vad hände med allt annan skit :tungan
 

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha&Kawasaki
Med tanke på hur stort Sverige är och hur många invånare vi är, så tror inte jag heller att det har så stor betydelse. MEN! deståfler som tänker som du destå tidigare kan vi ju sluta och "nöjesköra" Så resonerar jag, skall jag väl tillägga.
Med dom senaste nyheterna vad det gäller klimat/miljö så kan man ju inte undgå att, vi måste göra någonting innan det är försent att säga "va va det ja sa"

Mycket skatteintäkter i statens miljöpolitik tror jag:näsblod O nyheterna vill sälja lösnummer.. Domedagsrapporter säljer alltid bäst. Varför e dom miljövänliga allternativen nästan alltid dyrast? om det e sån miljökris så skulle ju staten verkligen behöva skattesänka dom miljövänliga allternativen så folk har råd o välja dom. Inte lägga lika hög skatt eller högre på det som e miljövänligt.
 

Peder Rosberg

It places the lotion in the basket
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Falkenberg
Hoj
En något modifierad Yamaha TRX 850. Ein st Kronreif und Trunkenpolz, Mattighofen 520 EXC/SM. 1/3 Suzuki Gsxr 1000 banhoj
Mycket skatteintäkter i statens miljöpolitik tror jag:näsblod O nyheterna vill sälja lösnummer.. Domedagsrapporter säljer alltid bäst. Varför e dom miljövänliga allternativen nästan alltid dyrast? om det e sån miljökris så skulle ju staten verkligen behöva skattesänka dom miljövänliga allternativen så folk har råd o välja dom. Inte lägga lika hög skatt eller högre på det som e miljövänligt.

Jag tycker inte att vi skall blanda in politik i detta, för det du menar stämmer säkert. Men faktum är att vi förbrukar mer än jorden kan återproducera och därför tycker jag att man kan ägna sig lite åt att källsortera. Om inte annat för att ha ett lite renare samvete när man nöjeskör.
Missförstå mig rätt, för jag tycker att det är mer rätt att köra en t.e.x Camaro första generationen, helst med en minst 396:a som man kanske kör 300 mil/ per säsong, än att man köper en miljöbil, som förmodligen har kostat miljön mer i tillverkning än en Camaro från 67-69 som förmodligen är helt återvinningsbar. Och med det menar jag inte att vi skall köra omkring i gammal skit. Men jag täkte mest att det jävla lilla som man kan göra för miljön bidrager kanske inte så mycket till oss, men kanske till dom som skall ärva den.
 

Peder Rosberg

It places the lotion in the basket
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Falkenberg
Hoj
En något modifierad Yamaha TRX 850. Ein st Kronreif und Trunkenpolz, Mattighofen 520 EXC/SM. 1/3 Suzuki Gsxr 1000 banhoj
Jag fiser så mkt jag kan,,,

Heja heja!
Jag läste en notis om hurvida våra dinosaurer gick hädan.
Det var någon fransos som hade kommit på att, det var ingen meteorit som slog ner på jorden, utan han hade räknat ut hur mycket alla transolpaudiosarna eller vad dom heter, hadde käkat så mycket grönfoder (vegetarianer) på xxx dagar. Den prognosen slutade med att, dom åt så mycket grönsaker på en dag, att dom fick så mycket metangaser, så dom fes hål på ozonlagret, och dog således av det.:crash
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Se där! Ett steg i rätt riktning. Du är just nu berättigad till en bombrepa på valfri sträcka i 173km/h i 178 sekunder. Det lönar sig att vara miljömedveten:tungan

Så en minskning i utsläpp motiverar en tom onödig ökning på ett annat område. Vart tar besparingen vägen?

Det förklarar ju det förnuftiga i att man viker mjölkpaketer här medan var och varannan flyger till Thailand.

Varför flyger man mellan Stockholm och Köpendanmark, eller Gtb - Sthlm. Kan inte vara stor tidsvinst på att köra/ åka tåg ut till nämnda flygplats, för att efter landning göra samma sak igen, komparativt tåget hela vägen?

Värnar också miljön, men att vi står vrakar mellan olika tunnor är nog mer ett sätt att kolla hur långt man kan styra människor. Varför annars "sila mygg och svälja kameler?"

Vi får sätta kat i hojarna, en statlig morot så är jag köpt. Rallyfolket, även på lite mer "folklig" nivå, sätter väl kat och tom ökar botten och mellan, eller?

Sop. Sorterar



Får man inte gaser av det, borde osa svavel och annat....
 
Last edited:

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Ort
Nkpg
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Jag ger fan i att källsortera annat än papper, batterier och hårdplast. På så sätt spar jag in en jävla massa återvinning av kartongförpackningar och metallburkar som med transporter o s v inräknat sannolikt ger en större miljöpåverkan än att bara producera nytt.

Det får man dock inte säga i den ortodoxa miljömuppismen som blivit statsreligion, där det är viktigare att offra sig än att faktiskt göra skillnad. Därför sägs det inte.

Nu skall jag ut och elda upp tjugo liter bensin på balkongen för att klimatkompensera för att jag tog bussen till jobbet i veckan.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top