Va fan?! Har jag fått asperger och gått in i väggen?

Gick med
19 Feb 2013
Hoj
Riskokare
Tror jag behöver hjälp med motivationen här... Köpte ny hoj tidigt i våras, den har nu gått från 0 till 1700 mil på knappt åtta månader. Ganska ihärdigt körande må jag säga. Nu har jag 100 mil kvar till nästa service, och jag hade tänkt avklara den precis innan jag sätter hojen på vinterförvaring. Men det är fan stopp! Jag är ledig i dag och det är 13 grader och vindstilla ute men inte får jag arslet ur vagnen för det. Att få arslet ur vagnen har annars varit det minsta problemet tidigare.

Börjar nu tvivla starkt på att jag kommer upp i 1800 mil innan säsongen är slut. Hur ska jag göra, serva hojen själv framöver och skita i servicen-stämpeln och glömma allt vad garanti och andrahandsvärde heter, eller?

En fråga till... Tror ni att jag möjligen har en släng av asperger? Att åka hoj har de senaste åren varit mitt enda intresse - ett starkt sådant! Det har t.o.m. gått så långt att jag numera skäms lite inför mina grannar då jag, iförd skinnställ, för tredje gången på samma vecka möter dem i trappuppgången.

:va

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Heh, det är helt enkelt en tillfällig svacka. Du är för tillfället rätt tillfreds med mängden hojande du fått avverkat. :) Lusten kommer kanske tillbaka nästa vecka, eller mitt i vintern...

Vad gäller servicen kan du göra den tidigare även om du inte fåt till milen, så oroa dig inte för den.

Och det går nog asperger nu såhär på hösten, så du kan nog ha fått dig en släng. :hihi

Last edited:

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Nej, du har inte fått asperger. Du är bara lat. :hördu

I år har jag kört 25 mil. Vilken diagnos ställer du på mig då? :trött

Kneedrag

Guest
Nej du är inte sjuk!

Själv köpte jag ny för mig ( r1 05) hoj när jag var gravid i 9 månaden. Fyfaan Hojabstinansen var enorm. Att gå hela sommaren i den goa värmen och se alla hojåkare. Man blev galen ju!

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Aspergers är inte något du får en släng av.

Strunta i att det är hundra mil kvar till nästa service, och utför den ändå.

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Hoj
Thunderace & FZ750
Men ta o läs på liiite om vad asperger handlar om, bitte. Personligen så anser jag det vara mer sannolikt att du drabbats av malmöism. Det är en minst sagt lika relevant diagnos i sammanhanget.

Hade du haft asperger hade du inte brutit ditt invanda beteende bara för att det är kallt. Nä, du är nog helt enkelt bara ytterligare en klen skåning som inte tål kyla.

( ---> Kneedrag. Asperger är inte en sjukdom. :fakta)

Last edited:

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Hoj
Triumph Tiger 955i
Nej du är inte sjuk!

Själv köpte jag ny för mig ( r1 05) hoj när jag var gravid i 9 månaden. Fyfaan Hojabstinansen var enorm. Att gå hela sommaren i den goa värmen och se alla hojåkare. Man blev galen ju!
Vad blev det då? Pojke eller flicka, lång eller kort, tjock eller smal? :)

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Skit i dina sista 100 mil. Bjud på dom och se till att härket åker in på service rätt snart. Då har verkstaden hela vintern på sig att byta smet i motorn.

Sen kan du ägna dig åt gråtrunk, spritförgiftning och marathon av Moto GP.

Shimonu

Sporthojsnörd
Gick med
26 Aug 2013
Hoj
Z1000SX -18
...herregud, jag tycker jag har kört mycket med mina 1000mil... :brinnerup

Haha och jag tyckte det var mycket med mina 900+ något. Det ska slås nästa år!

Ibland blir nog vissa sysslor helt enkelt inte så intressanta när man känner att det är något som måste göras.

Tjita1

Guest
450 mil har jag åstadkommit sen mitten på augusti, det hade väl blivit typ 1000 på helåret kanske. 1700 mil tycker jag låter fantastiskt, bra jobbat!

Och att göra servicen för tidigt kan väl inte vara någon nackdel, enda nackdelen är väl att du får göra den tidigare nästa år också, men det kvittar väl.

sliCk_kekki

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2010
Hoj
KTM 525 -05
Möter din granne i trapphuset när du är införd i ditt skinnställ och skäms? Om du skäms över det undrar jag vad grannarna tänkte om mig när jag varje dag åkte iväg införd i gubbställ(textil) som en pojkspoling på 17 år då :brinnerup

Undrar hur jag tänkte när jag använde textilställ.. :huvet

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Läs på liiite om asperger vad handlar om bitte. Personligen så anser jag det vara mer sannolikt att du drabbats av malmöism. Det är en minst sagt lika relevant diagnos i sammanhanget.

Hade du haft asperger hade du inte brutit ditt invanda beteende bara för at det är kallt. Nä, du är nog helt enkelt bara ytterligare en klen skåning som inte tål kyla.

( ---> Kneedrag. Asperger är inte en sjukdom. :fakta)
eller skällsord :mad:

curb

Dekalhora
Gick med
29 Jul 2012
Hoj
KTM 450EXC-R, Honda CBR929RR Fighter
Får skaffa tempererad toa, guld värt för oss med lite längre :hihi

PS. Cheyer jag är SiNGEL

Gick med
19 Feb 2013
Hoj
Riskokare
Rent uselt... Se så upp i sadeln och ta bort sittekissarstämpeln omedelbart.
Jag tog mig själv i kragen och gav mig ut på en 10-milarunda. Jag hade ändå inget vettigt för mig. Alternativet hade varit att hänga på Flashback och näthata, men det kan jag ju ägna hela kvällen åt istället, resonerade jag.

Kollade upp det här med serviceintervallen. Tydligen ska man ligga +-50 mil för att garantin ska gälla även i fortsättningen. Så nu har jag bara 40 mil upp till 1750 mil. Woohooo!
Personligen så anser jag det vara mer sannolikt att du drabbats av malmöism.

Nä, du är nog helt enkelt bara ytterligare en klen skåning som inte tål kyla.
Kalla mig inte skåning är du snäll. Jag är östgöte för tjyven! :rock

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...