Va händer nu? kk fråga

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Gjorde en jävligt puckad omkörning av en vägluss som höll 35 på 50 väg i ett genomfartssamhälle i måndags.

Jag ser att en röd volvo gör samma sak och inser att jag är kokt i skit och mkt riktigt glider dom upp med polis sapaden och vinkar in mig sen börjar det mysko.

Jag ombeds följa med och sätta mig i deras bil efter att dom kollat körkort på både mig och min polare.

Där berättar han att jag är en total jävla fara för världen och att jag ska va glad att jag inte får fängelse och att mitt körkort lär rycka i några år.

Han påstår att jag kört 200 på 90 vägen (Lögn det e en sunkig 740, den gör inte 200 ens) Och 120 på 50 väg (tror jag inte att jag gjorde heller)
Han säger att det nog är bäst för mig om han raporterar mig för 160 på 90väg (Hade jag säkert gjort men jag tror inte jag hade doom bakom mig då, det sticker lixom ut när en nytvättad klarröd v50 hänger på i det tempot..)

Och det skulle jag såklart erkänna. Svarar undvikande på om jag gör det.
Han behåller mitt körkort och släpper mig med förmaningen att min polare ska köra vidare.

Det som e mysko, jag fick inte blåsa, Jag skrev inte på något erkännande.
I bilen verkade dom inte ha någon utrustning utom radio, vilken dom inte använde, dom ringde ett samtal men jag är inte riktigt säker på om det gällde mig.
Dom kolla alldrig upp min skrutbil.
Enligt min polare hade dom ingen kamera på bilen.
Jag fick inte 48h att ta mig hem.
Tror jag körde om dom innan samhället och la mig tvåbillar framför dom = ingen mättning där, inne i byn när jag körde om släppte jag upp direkt när jag såg att dom gick ut = max 100 meter som dom kan ha mätt.

Hur ska dom bevisa något? Jag menar enligt dom har jag gjort värre saker, så dom kan ju inte visa filmen/mättningen om dom har någon för det vorre att erkänna att dom gjort fel eller? Plus som sagt tror jag inte dom har någon.
Jag har inte skrivigt på nått och kommer inte göra det heller.

Har jag träffat på en spannare som blev förbannad och ville skrämma mig till erkänande men inte hade några papper i bilen så han hoppas att jag skriver på erkänandet när jag får det på posten för han har inget bevis?

Kan säga att jag va jävligt nära att ställa mig framför tåget, Jag är rätt kokt utan mitt körtkort, svårt att få jobb som ellärling med det så utan vill jag inte veta.. Plus att jag har 3 mil utan chans att åka kollektivt till jobbet jag har sålänge..

Arbetslös, tjejlös, körkortslös, snart bostadslös. Snacka om menlös.. Så man är inte direkt lyckligast i världen just nu...

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Räkna med 3-6 månaders indragning och dryga böter. Två poliser som vittnar om din framfart = du är rökt.

staten99

Inga åsikter längre
Gick med
4 Feb 2008
Hoj
två hjul
Tog du regnumret på bilen ????
Har aldrig varit med om att man inte får några papper !!!!!
Skulle nästan tro att dom blåst dig ...dvs dom var inte poliser utan maskeradligan.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Tog du regnumret på bilen ????
Har aldrig varit med om att man inte får några papper !!!!!
Skulle nästan tro att dom blåst dig ...dvs dom var inte poliser utan maskeradligan.
Finns egentligen bara två saker som tyder på att jag inte blev blåst, barnspärr på bakdörren, en radio det stog rakel på med dynamolapp.

Inte världens svåraste att faka.
Så tanken har redan slagigt mig, tror dock att dom va typ krim eller nått annat icke trafikrelaterat.
Har förlust anmällt körkortet beställt nytt, hoppas det funkar :D

staten99

Inga åsikter längre
Gick med
4 Feb 2008
Hoj
två hjul
Ditt körkort är just nu ute på stan och hyr maskiner och videofilmer
eller så är det ok .... men ligger på stans fik som pant för 700st syltmunkar

"kk fråga" :D:D:D:D:D:D:D:D:D

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Ditt körkort är just nu ute på stan och hyr maskiner och videofilmer
eller så är det ok .... men ligger på stans fik som pant för 700st syltmunkar

"kk fråga" :D:D:D:D:D:D:D:D:D
Haha Snoppet att det är spärrat då :hihi

Ja där fick jag till det, bakfyllekåt humor :hihi

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Ifrågasatte du inte när de bara tog kortet för dig, och du inte fick något papper på det? Det ska man alltid få. Tycker det verkar mysko detta...

axelsson_vpg

Guest
om dom är 2 och ni 2 så äre det ord mot ord. neka hela skiten.

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Du har nog blivit lurad. Tyvärr.
När dom tog mitt kort så fick jag vara med när dom skrev rapporten och jag fick fylla i var jag skulle osv. Sen tog dom mitt kort, kollade upp hojen och fick reda på besiktningsanmärkningar och om jag hade betalt skatten.
Sen när allt var klart så fick jag en lapp där det stod att jag fick köra i 48h och även ett häfte där det fanns lite info om vad som händer efter att körkortet har blivit omhändertaget.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Ifrågasatte du inte när de bara tog kortet för dig, och du inte fick något papper på det? Det ska man alltid få. Tycker det verkar mysko detta...
De hade tydligen inget så länstyrelsen skulle skicka..

Nej jag va så fokuserad på att försöka prata mig ur allt att jag inte tänkte på det, Polisspaden dom hade såg jääävligt gammal å sliten ut.

Du har nog blivit lurad. Tyvärr.
När dom tog mitt kort så fick jag vara med när dom skrev rapporten och jag fick fylla i var jag skulle osv. Sen tog dom mitt kort, kollade upp hojen och fick reda på besiktningsanmärkningar och om jag hade betalt skatten.
Sen när allt var klart så fick jag en lapp där det stod att jag fick köra i 48h och även ett häfte där det fanns lite info om vad som händer efter att körkortet har blivit omhändertaget.
Tyvärr?! De e ju sketa bra!

Last edited:

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Haha Snoppet att det är spärrat då :hihi

Ja där fick jag till det, bakfyllekåt humor :hihi
Har du ofta varit med om att dom ringer och kollar ditt körkort när du legitimerar dig med det? :confused:

Tyvärr?! De e ju sketa bra!
Förutom att dom har ditt körkort och säkert kan göra massor med fuffens med det, tex lämna som pant när dom provkör lyxbilar, hojar osv. Vips är det du som har snott en M5, SL55AMG eller så.

Last edited:

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Har du ofta varit med om att dom ringer och kollar ditt körkort när du legitimerar dig med det? :confused:

Förutom att dom har ditt körkort och säkert kan göra massor med fuffens med det, tex lämna som pant när dom provkör lyxbilar, hojar osv. Vips är det du som har snott en M5, SL55AMG eller så.
Nej men däremot blir jag fri från skuld när det dom legitimerat sig med är spärrat :)

Sen är jag 20, 18 på bilden och dom här snubbarna va medelålders så lycka till.. Dom kan iof sälja det.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år