Va händer nu? kk fråga

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Hoj
Daytona 675
Känns otroligt osanolikt att det skulle va något annat än poliser faktiskt, vad är oddsen?

Polisen tar inte ditt körkort utan att ge dig en skriftlig böter, varning eller vad det nu kan vara då åker dit på. Du måste alltid fylla i ett papper med dina uppgifter, vad du har åkt dit på och om du erkänner eller inte. Dessa ska skrivas under av dig och av polisen som utfärdar den.

Att vem som helst kan ta en vanlig com-radio och skriva Rakel på med en dynamo kan du ju oxå fundera på. Och hur ofta blir man stoppad med hjälp utav spade nu förtiden?

Last edited:

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Nej men däremot blir jag fri från skuld när det dom legitimerat sig med är spärrat :)

Sen är jag 20, 18 på bilden och dom här snubbarna va medelålders så lycka till.. Dom kan iof sälja det.
Har du spärrat ditt personnummer? :va Det är ju allt dom skriver när dom kollar körkortet. Referensnumret brukar dom aldrig någonsin kolla.

Nu verkar du ju inte ha hårdkollat att det va poliser, men normalt sett är nog två medelålders män trovärdigare än två killar i 20-årsåldern :rolleyes: Så högst troligt har dom underhuggare som använder kortet för fullt, mot 20% på vinsten eller så.

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Polisen tar inte ditt körkort utan att ge dig en skriftlig böter, varning eller vad det nu kan vara då åker dit på. Du måste alltid fylla i ett papper med dina uppgifter, vad du har åkt dit på och om du erkänner eller inte. Dessa ska skrivas under av dig och av polisen som utfärdar den.

Att vem som helst kan ta en vanlig com-radio och skriva Rakel på med en dynamo kan du ju oxå fundera på. Och hur ofta blir man stoppad med hjälp utav spade nu förtiden?

Sicket jävla skitsnack.

Har torskat lappen en gång, PANG rök på platsen.
Har kört olovligt en gång, ingen lapp eller nada på platsen,PANG böter i brevlådan.

Zadre

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2009
Hoj
Veiron: Yamaha XV535, -00. Greger: Honda NX 650, -95 (Såld).
Känns otroligt osanolikt att det skulle va något annat än poliser faktiskt, vad är oddsen?

Du kan ju iallafall gå och snacka med polisen, berätta vad som har hänt och se vad dom säger om det var riktigapoliser eller ej.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Du kan ju iallafall gå och snacka med polisen, berätta vad som har hänt och se vad dom säger om det var riktigapoliser eller ej.
Nja eftersom jag fortfarande kör bil och det här hände 50 mil hemifrån vill jag heslst inte dra på mig uppmerksamhet från lokalpolisen.

Finns det inte nån sorts central man kan ringa och fråga på som inte är lokalt? Mr emcom snacka om det, vad skulle det heta ¨å man kan googla fram nummret.

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Varför inte bara ringa polisen och be om namn på dom två som stoppa dig? OM det nu var två poliser så måste dom väl rapportera in att dom dragit in ditt kort, så det borde finnas dokumenterat?!

Även om dom inte ger ut namnen på poliserna så måste dom kunna stryka på något sätt att du blivit stoppad. Har dom inga uppgifter om det som hänt så vet du att du blivit blåst. Good luck! :tummenupp

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Nja eftersom jag fortfarande kör bil och det här hände 50 mil hemifrån vill jag heslst inte dra på mig uppmerksamhet från lokalpolisen.

Finns det inte nån sorts central man kan ringa och fråga på som inte är lokalt? Mr emcom snacka om det, vad skulle det heta ¨å man kan googla fram nummret.

11414 är numret till polisen när det inte gäller akuta situationer.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Slutade dom inte med det för en 5-10 år sedan och gick över till att stoppa med lampor för att slippa köra om (och dom faror om det innebär, speciellt om den dom vill stanna är beväpnad)?

Det aktuella fallet luktar falska poliser lång väg
Det va min första tanke, sen bad han mig gu ur bilen direkt, dom brukar ju insistera på att man stannar i bilen.

Har du spärrat ditt personnummer? :va Det är ju allt dom skriver när dom kollar körkortet. Referensnumret brukar dom aldrig någonsin kolla.

Nu verkar du ju inte ha hårdkollat att det va poliser, men normalt sett är nog två medelålders män trovärdigare än två killar i 20-årsåldern :rolleyes: Så högst troligt har dom underhuggare som använder kortet för fullt, mot 20% på vinsten eller så.
Tanten i växelns ord inte mina. Men håller med dig men med 600 mil inplanerade resor är körkortet rätt kul att ha, så hällre blåst och massa tjafs än spärrat körkort..

Last edited:

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*

men herregud, du kan ju ha tagit tåget dit eller blivit skjutsad av en polare eller typ what eva! dom frågar väl inte hur du tagit dig dit! annars har du väl en telefon som du kan använda. :va

vaddå dra uppmärksamhet från lokalpolisen, är du kriminell eller? :rolleyes:

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
men herregud, du kan ju ha tagit tåget dit eller blivit skjutsad av en polare eller typ what eva! dom frågar väl inte hur du tagit dig dit! annars har du väl en telefon som du kan använda. :va

Kuk... inga skojare... Dock inte kunde han inte ta reda på mer än att det va omhändertage...

Nej men ystad är litet och har få poliser, att knalla in och prata om mitt indragna körkort med en av 5 poliser ärr rätt kortak när man fortfarande kör till jobbet eller hur? Gör att det blir exta spenande att möta dom right?

För övrigt så e jag rätt rökt tydligen krävs varken bevis eller erkänande i 160..

Last edited:

Hudik

Guest
En sån här ska du ALLTID få om dom tar ditt körkort :D

Bifogat

• DSC_0001.JPG
    DSC_0001.JPG
    142.9 KB · Visningar: 197

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S

Jag försökte få reda på om jag fick skjuta luftpistol i vilken grusgrop som helst i somras, något som jag tycker att vanlig ordningspolis borde veta, men icke då. Jag blev kopplad till polisens vapenhandläggare, i Stockholm. Dom hade kopplat över numret till en avstängd mobil :huvet Så jag försökte få tag i nån annan, i ett annat län, men de gick inte. Så jag ringde med jobbmobilen, som är skriven på huvudkontoret i Göteborg :fattartil Men hon som svarade hos snuten såg iaf att jag satt i Stockholm å ringde :huvet Jättebra om nån ringer å blir våldtagen å inte vet vars dom är, men jag bättrade bara på paranojan jag...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
För övrigt så e jag rätt rökt tydligen krävs varken bevis eller erkänande i 160..

Körde du 160 på 50 väg med bil så kan jag inte annat än att tycka att det kan vara bra för dig att åka buss ett tag.

Jag säger inte att det inte har hänt mig, ganska säkert med motorcykel, men med bil är det en ganska seg och utdragen process att accelerera till 160, någonstans på vägen dit borde hjärnan ha kopplat in.

Billy

BRAAAAAAAAAAAP
Gick med
27 Sep 2008
Hoj
R6 -06
Körde du 160 på 50 väg med bil så kan jag inte annat än att tycka att det kan vara bra för dig att åka buss ett tag.

Jag säger inte att det inte har hänt mig, ganska säkert med motorcykel, men med bil är det en ganska seg och utdragen process att accelerera till 160, någonstans på vägen dit borde hjärnan ha kopplat in.

Vad jag förstod körde han om en bil som låg i 35 km/h på en 50-väg. Och han höll inte 160 km/h på en 50 väg. Däremot enligt polisen körde han ganska fort på en 90-väg.

Men jag tycker att det är konstigt att du inte fick en lapp, precis en sådan som Hudik visade upp. Jag fick en för exakt 2 veckor sedan nu.

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Om det nu visar sig vara legitimt, dvs. två poliser som faktiskt stannade dig, är det ju värt att påtala samtliga brister i deras handlande vid en eventuell rättegångsförhandling. Berätta samtliga omständigheter, allt du fann märkligt, för ditt ombud. Det bör förbättra dina chanser.

dajjen

så mycket bättre..känd från tv...
Gick med
23 Jul 2007
Hoj
zzr1400-07.zx10-89
ditt kk var ju förlustanmält o du skrev inte på nåt eller hur?
tror du att du erkänner i morgon på kontorstid???

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år