Va händer nu? kk fråga

kiko

Peace ...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducce å Verte
Varje 10 meter ger en procent fel på 1000m
Om dom nu var så säkra varför drar dom av 15% ungefär säkerhets avdrag
För ett sånt skitbrott skall man vara mer än säker
Känslan är att dom har bara gripit en hastighet rakt ur luften
Osäkerheten är för stor --- Jag skulle neka mig in i rättegång --
Dom har tittat på wallander för mycket

Ska vara mer säker?

Det där är rätt standardförfarande vid efterföljande.
Lägga sig på en hastighet och se om framförvarande fordon närmar sig eller drar ifrån. Precis som de skrivit, de låg på en hastighet och det framförvarande närmade sig ej under efterföljandet ... alltså körde den minst lika fort.

Sedan dras 25-30 km/h av som säkerhetsmarginal just pga svårigheten att mäta exakt på detta sätt. Risken att åka dit på små hastighetsöverträdelser vid efterföljande är rätt minimal ;)

Rätt sannolikt att tingsrätten köper det där ja.

Verkar som att TS blivit stoppad av 2 krimmare i en civil krim-bil, saknades troligen blanketter i den vilket gjorde att du inte fått det papper du normalt skall få med ev. medgivande etc.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
prulle skrev:
Gjorde en jävligt puckad omkörning av en vägluss som höll 35 på 50 väg i ett genomfartssamhälle i måndags.
prulle skrev:
Jag är rätt kokt utan mitt körtkort, svårt att få jobb som ellärling med det så utan vill jag inte veta.. Plus att jag har 3 mil utan chans att åka kollektivt till jobbet jag har sålänge..
prulle skrev:
@Yabba: Helt rätt har aldrig påståt att jag har nån annan en mig själv att skylla
Det är ju så jävla retarderat agerat så hälften vore nog.

Lycka till.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Lycka till med körkortet, men jag måste fråga:

Denna "mättning" som du skriver om hela tiden, kom mättnaden av munkar i polisens fall eller var det något annat dom åt? Var det inte munkar kan det inte varit riktiga poliser

:D

/ Jens

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Det är ju så jävla retarderat agerat så hälften vore nog.

Lycka till.
Ja för du kör ju bara lagligt med din hoj?

Lycka till med körkortet, men jag måste fråga:

Denna "mättning" som du skriver om hela tiden, kom mättnaden av munkar i polisens fall eller var det något annat dom åt? Var det inte munkar kan det inte varit riktiga poliser

:D

/ Jens
:rofl

Last edited:

Smagatusk

Guest
Rekat brev? Du har ju givetvis inte mottagit några papper, det enda du behöver göra nu är att hålla dig undan rättvisan i 2 år för att slippa böter och indraget körkort :tummenupp
Så ring någon kompis som du liknar och köp hans körkort billigt, är han din kompis så förstår han ju din situation och hjälper dig :D
Sen är det bara att köra vidare, men ta det lugnt i fortsättningen. Och memorera hans personnummer...

Det finns väl en tråd om en kille här på SH som faktiskt lyckades med det? Orkar inte leta efter tråden eftersom man inte får söka i den takt man vill på det här jävla forumet! :mad:

Last edited:
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...