Vad är det för fel på folk???

suzukirules

Medlem
Gick med
2 Feb 2005
Hoj
gsf 1200 s
Jag blir så inåt helvete trött.
Håller på och säljer min hoj och verkar ha dragit på mig varenda idiot som finns.
1:Har fått frågor som "vad ligger försäkringen på?" Tja det vet inte jag , det kan diffa djävulskt beroende på var man bor, ålder osv osv.
2:Eller att man skriver ett pris och efter massor med mail fram och tillbaka påpekar att det finns parallelimporterade för 12tusen till.
Min fråga blir då, varför då ta upp min tid??
3:Eller folk som tror att "kontant i handen" är ett skäl till prutning
Kontant är bara till besvär när man står på banken med en lunta femhundringar.
5:priset tar en stolle som ville provköra men efter att jag meddelat att han fick köpa hojen om han vurpade avstod!!!!!

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
suzukirules skrev:
Jag blir så inåt helvete trött.
Håller på och säljer min hoj och verkar ha dragit på mig varenda idiot som finns.
1:Har fått frågor som "vad ligger försäkringen på?" Tja det vet inte jag , det kan diffa djävulskt beroende på var man bor, ålder osv osv.
2:Eller att man skriver ett pris och efter massor med mail fram och tillbaka påpekar att det finns parallelimporterade för 12tusen till.
Min fråga blir då, varför då ta upp min tid??
3:Eller folk som tror att "kontant i handen" är ett skäl till prutning
Kontant är bara till besvär när man står på banken med en lunta femhundringar.
5:priset tar en stolle som ville provköra men efter att jag meddelat att han fick köpa hojen om han vurpade avstod!!!!!

Haha, 5.an var skön. Säger det igen, Den siste idioten är inte född...

jack_pil

be fast, stay fast
Gick med
21 Dec 2004
Hoj
ZXR400
jo jag vet hur det är... kan vara ett helvete med folk när man ska sälja hojen... torr att jag fick runt 50mail på såkallade intresserade som vissade sig bara intresserade av att retas eller vara allmänt jobbiga!!

men så är det väl..

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Sååld
Djupt andetag och lugna ner dig :pannkyss , Du har förmodligen inte träffat på någon av de värsta idioterna då du har hojjen kvar (stulen), Vänd detta till något positivt istället, du får dig ett gott skratt av alla retads som spekulerar och vem vet det kanske tittar förbi någon krampskalle som betalar alldeles för mycket för den om dom inte kann något. Dessutom får vi skratta :D

Var lite elakare då skrämmer man bort dessa individer

suzukirules

Medlem
Gick med
2 Feb 2005
Hoj
gsf 1200 s
ÅÅÅÅÅÅÅ vad skönt att höra att fler haft liknande problem.
Börjar tro på ordspråket "Det föds en idiot varje sekund"

zykl0n

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR -04, Husqvarna 258 -80, Kuberg -16, Goes 625 -16
Ja det är konstigt att det finns så extremt många idioter som vill köpa mc.
Med tanke på att man nästan bara träffar trevliga personer som kör mc.

Tror jag varit med om allt när det gäller köpare.
Mordhot, skambud, fake annonser för att påvisa liknande cyklar med lägre pris.
Och tusentals korkade frågor om saker som redan står i annonser.
m.m.

Jag kommer nog aldrig sälja min cykel. :3freak

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Såhär är det, säljarna har problem med många dumma frågor och jobbiga prutförsök, köparna har problem med dryga säljare som tror deras hoj är gjord i guld.

Alla ni som gnäller så jävligt på knepiga köpare, ni prutar aldrig själva när ni ska köpa nått ?

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Hoj
RSV1000R Factory
Äsch, det där var väl inget. Jag hadde en finne på besök som skulle kolla på min gamla Amazon. Han börjar med att ta fram snoppen och ställer sig och pinkar på grannens häck. :gnissla

suzukirules

Medlem
Gick med
2 Feb 2005
Hoj
gsf 1200 s
P@trik skrev:
Såhär är det, säljarna har problem med många dumma frågor och jobbiga prutförsök, köparna har problem med dryga säljare som tror deras hoj är gjord i guld.

Alla ni som gnäller så jävligt på knepiga köpare, ni prutar aldrig själva när ni ska köpa nått ?
Inget mot dig men det finns gränser för hur dum i huvet man får vara, hoppas vid min gud att ingen uppfattar mig så när jag köper hoj....

Chii

Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Sååld
#Olsson# skrev:
Äsch, det där var väl inget. Jag hadde en finne på besök som skulle kolla på min gamla Amazon. Han börjar med att ta fram snoppen och ställer sig och pinkar på grannens häck. :gnissla

Vad då då är det förbjudeta att pissa nere i fjollträsk, :confused: , Han kanske inte gillade din granne :D

Goose

www.adobe.com
Gick med
28 Feb 2005
Hoj
Tillbaka i Kawwastallet-->ZXR750
#Olsson# skrev:

Varför stod grannen och visade häcken för?? :arsele

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
suzukirules skrev:
Inget mot dig men det finns gränser för hur dum i huvet man får vara, hoppas vid min gud att ingen uppfattar mig så när jag köper hoj....

Säjer inget om att det inte finns idioter till köpare... men jag garanterar att det finns lika många idioter till säljare..

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Hoj
RSV1000R Factory
SvartR1a skrev:
Vad då då är det förbjudeta att pissa nere i fjollträsk, :confused: , Han kanske inte gillade din granne :D

Ja, att ni både pinkar och bajsar utomhus däruppe förvånar ingen. Här har vi kommet lite längre dock. :D

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
Du skulle inte vilja stå i en butik låter det som. :D

Den siste idioten är inte född... de blir bara fler. :huvet

suzukirules

Medlem
Gick med
2 Feb 2005
Hoj
gsf 1200 s
P@trik skrev:
Säjer inget om att det inte finns idioter till köpare... men jag garanterar att det finns lika många idioter till säljare..
Gränsen mellan en idiot till köpare och en normal är relativt hårfin, det gäller att inte gå över gränsen för det normala!!!

suzukirules

Medlem
Gick med
2 Feb 2005
Hoj
gsf 1200 s
P@trik skrev:
Gränsen mellan en idiot till köpare och en normal är relativt hårfin, det gäller att inte gå över gränsen för det normala!!!

Chii

Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Sååld
#Olsson# skrev:
Ja, att ni både pinkar och bajsar utomhus däruppe förvånar ingen. Här har vi kommet lite längre dock. :D

Saatana perkkele! Vi pissar bara utomhus då vi e i fjollträsk, för man kan ju inte annat än att PISSA på en sån stad som är hemm förmågor som Tomas Dileva och annat pack :D

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
P@trik skrev:

Ja det kan jag intyga, jag vet en mc-handlare som inte har många rätt...

Körde inom hans mc-affär och snackade lite, nämde att jag skulle sälja min dåvarande Suzuki dr350s, han lät mycket intresserad och undrade om man kunde strypa den till 11kW.:kocko Hans son skulle tydligen ha en lätt mc.

Ett år senare försökte jag byta in min enduroreggade yz250, då frågade han om den var mellanklassreggad. Hans andra son skulle tydligen ha en 25kW.

Min flickvän skulle byta olja och oljefilter och frågade efter pris på detta. De ville ha 1000kr för det.:3freak Hon beslöt sig för att byta olja själv, men när hon skulle köpa olja av honom så visste han inte vilken olja det skulle vara.:dummer

För ett tag sedan såg vi en annons som samma handlare hade ute. Det verkade rätt billigt så vi åkte dit för att se vad det var för nåt. Hojen var smutsig och där satt förra årets flugor och damm på hela hojen. Vi bad honom snygga till den lite så kunde vi komma och provköra sen. Nästa gång vi kom så var hojen fortfarade orörd. Då bestämde vi att vi skulle komma in dagen efter och att han skulle fixa till hojen. När vi kom nästa dag så var den fortfarande skitig, han skylde på att det var alldeles för kallt för att tvätta (+grader och sol) Vi beslöt att provköra den iallafall. När tjejen varit borta i drygt tio min började jag bli lite orolig, lite senare ringde hon och jag fick köra ut och hämta henne. Hojen hade bara stannat. Väl tillbaka i affären lovade säljaren att han skulle sätta sin mekaniker på det direkt och sedan höra av sig samma vecka. En månad senare ringde han och sa att hojen var klar. Men då hade vi redan hittat en annan hoj till henne.:öga Felet var tydligen att strömbrytaren till stödet kärvade och dödade motorn. Hade han tvättat och smortupp så hade han troligtvis sålt hojen till oss.

Denna säljare har förbrukat sina schanser :fatta!

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping