Jag kom åkandes en dag (i bil) vid Nynäsvägen norrut strax före shell macken Globen, det var väl ett par tre månader sen när dom fortfarande hade ett körfält avstängt.
Jag åker där 5-6 ggr dagligen och har många gånger fått nita för taxi chaufförer som kommer i fullfräs på insidan i den filen som ALLA vet var avstängd längre fram.
Den här dagen kom det som vanligt en Taxi 020 bil i full fart på insidan trots att kön i min fil rörde sig i 30-40 kom han i säkert det dubbla, med senaste pallniten i minnet slog det dock slint för mig och jag gjorde en typisk gubbe i volvo manöver, jag tänkte gå ut och låtsas byta fil så han inte kom förbi på insidan men ångrade mig i sista stund och stannade just vid kanten på mitt körfält så att enbart backspegeln var inne på taxi 020 galningens körfält.
Det vart så trångt så han inte vågade fortsätta utan fick bromsa kraftigt, han ställde sig på tutan läääääänge och jag släppte tillslut fram han och han körde upp jämsides på insidan där jag hade ett långfinger väntandes på han.
Han blev heeeeelt galen, aldrig sett en så rabiat människa, han spottade på sin egna stängda sidoruta, gapade och skrek samt gjorde utfall med bilen mot min bil.
Allt detta medans jag gav han det internationella tecknet för avsugning samt mimade "din mamma" då vart han ännu mer galen haha, han var så koncentrerad på att vara förbannad på mig att han totalt glömde bort att filen tog slut pga. avspärrningen, han fick tillslut pallnita......
Inget jag är direkt stolt över, men jag mådde rätt bra efteråt.
Nu kan dom få fortsätta preja, tränga sig, köra om på insidan, spruta ner mig med spolarvätska och tuta ett tag till.