Vad är det med taxi 020-förare..?

Kazagger

&%¤")(/&%*^X?
Gick med
11 Jan 2012
Hoj
8115 fordonskubik inalles ;-)
Man kan ha synpunkter på oss stockholmsmotorcyklisters glidande mellan köerna. Jag brukar bara göra det när det står still (som om det vore en ursäkt) men de flesta bilister släpper fram eller t.o.m flyttar på sig.
Men de gånger någon flyttat sig i vägen har det fanimej alltid varit en taxi 020.
Är det fler som upplever detta eller är det mig de är ute efter?:confused:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Min upplevelse av taxi i sthlm är att det är någon form av kamikazepiloter som är halvblinda, döva och helt dumma i huvudet. De kör ut rakt framför en, byter filer lite som Heff byter kvinnor och är allmänt jävliga.
Fan värre än gamla kärringar och gubbar med keps.

CDM

BikerBoyz
Gick med
2 Sep 2009
Hoj
Slagskeppet
Den här tråden har jag väntat på! :tummenupp

Bor mitt i stan och frågar mig varje dag: Hur kan man va så Jä¤#a dålig på något man gör varje dag? (Dvs; köra bil!)

Taxiförare överlag kapitalsuger på att visa hänsyn för andra i trafiken :smasha

Tuxedo

Du har inte en chans -Ta den!
Gick med
19 Aug 2008
Hoj
GSXR 1000, K7 & K3
Finns idioter överallt.
I Stockholm är det just nu gröndjävligt att komma in till jobbet på mornarna. Stillastående köer norrifrån, speciellt vi två platser där vägbyggnationer pågår och filer går ihop. På dessa ställen är det dessutom väldigt smala körfält vilket innebär att det inte går att köra emellan filerna om det tex ligger en buss eller lastbil i ena filen. Många felister håller undan när dom ser att man kommer medan andra istället spärrar vägen. Att det skulle vara speciellt taxi har jag ingen erfarnehet av, däremot är det alltid män som ska hävda sitt revir, aldrig kvinnor. Å andra sidan är det oftast män som håller undan i filen för att släppa förbi, sällan kvinnor.

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
VFR 800
Den här tråden har jag väntat på! :tummenupp

Bor mitt i stan och frågar mig varje dag: Hur kan man va så Jä¤#a dålig på något man gör varje dag? (Dvs; köra bil!)

Taxiförare överlag kapitalsuger på att visa hänsyn för andra i trafiken :smasha

Nuförtiden är det bara gangsters och svartkörare som kör Taxi. Det finns noll yrkesstolthet där längre, dom hittar ju knappt hem längre utan GPS

FoPpaa

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2012
Hoj
Yamaha YZF r1 -98
den här tråden har jag väntat på! :tummenupp

bor mitt i stan och frågar mig varje dag: hur kan man va så jä¤#a dålig på något man gör varje dag? (dvs; köra bil!)

taxiförare överlag kapitalsuger på att visa hänsyn för andra i trafiken :smasha

woord

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
håller med ovan....yrkes stoltheten är borta på dom flesta bolag tyvärr...

sainth

Medlem
Gick med
12 Jul 2012
Hoj
Tuono
En taxijävel körde ut framför mig när jag kryssa mellan köerna i veckan, klippte backspegeln på honom lossnade t.o.m från fästet. Trodde han skulle kliva ut och lyncha mig, men han låtsades som inget och körde vidare :s

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Jag har varit nära olycka två ggr iår, båda två på väg till jobbet, och båda två har en taxi stockholm bil kastat sig in i min fil och prejat ut mig. Två ggr har detta hänt med samma jävla taxibolag. Jag har klarat mig hittils, men man kan ju inte ha tur förevigt

Daza

Ny medlem
Gick med
21 May 2012
Hoj
-Husqvarna 701 Supermoto 2018
Som någon sa, hur i helvete kan man vara så dåligt på något man gör varje dag.
Själv har jag börjat ge igen på varje taxibil jag ser i stan när jag kör i mitt jobb. Kan jag så tränger jag mig in framför honom eller kör ut framför så han får bromsa. Samtliga taxichaufförer ska dras över samma kam och behandlas därefter.:mad: De saknar alla både etik och moral och borde fängslas!:arsele

Kalle_kanel

.......
Gick med
3 Jun 2011
Hoj
Triumph Tiger 1050
kan tycka att merparten av bilisterna i stan kör som om dom vore bajsnödiga. Lämnar man en lucka på mer än 3 m i en kö kan man ge sig fan på att någon medelålders gubbe i sin Q7:a eller X6:a sak köra om med en rivstart. Eller så ska det tänjas på gulmarkerade trafikljus, så pass att åtminstone 3 bilar kör mot rött. Ställer i korsningen St eriksgatan/fleminggatan under rusningstrafik så vet ni vad jag menar..

Men taxibilarna är nog snäppet värre. Glider i 20 km/h om dom inte har kunder och bränner i 80 på 50-väg när dom lyckats få tag i en körning. och gud förbjuder om man råkar stanna till längs vägen och en taxibil kommer bakom. Då är det både helljus och tuta som ljuder.

Henric#13

30 FAT FAST
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
2016 Husqvarna 701 Enduro,2013 Ninja 636 såld, 2010 BMW F800R - såld
En gång var jag i Helsingborg, där var taxichaffisarna om möjligt värre än i Sthlm. Dock var det värst när jag var i Malmö för något år sedan. Där satt varningsskyltar vid taxikön utanför flygplatsen där det varnades för blåsningar från taxichaffisar. :fakta

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Det är ju inte så konstigt att det blivit så här i taxi branschen. Det finns fler taxibilar än kunder på många håll. Helsingborg togs upp, hit kommer taxis från mindre grannkommuner (läs Landskrona) och det är knappt möjligt att hämta upp en vän på stationen längre eftersom taxibilarna tar även privatparkeringarna. Hoppade in i en taxi vid ett tillfälle för inte så länge sedan och personen i fråga hade ingen lokalkännedom alls och det gick inte att kommunicera. Det var knappt att han förstod svenska eller kunde göra sig förstådd heller. Man blir ta mig fan mörkrädd över hur lågt yrket sjunkit.

Är det något ställe ni verkligen ska passa er för att åka taxi är det i Malmö utanför deras Centralstation. Blev själv ordentligt blåst en gång där och ändå visste jag vart jag skulle. Inga omvägar, men notan slutade på minst det dubbla mot vad det borde kostat. Ett annat ställe som även varit uppe på nyheterna är Centralstationen i Stockholm och så klart Arlanda. Det är ju väldigt enkelt att blåsa nyanlända människor som är trötta efter att ha varit på resande fot.

Men det vore olyckligt att dra alla ner i skiten. Det finns fortfarande väldigt bra förare där ute, men de blir allt färre.

jonaska91

Medlem
Gick med
10 Apr 2012
Hoj
Ducati Monster 620s -03
Apropå taxichaufförer så sa min mor en gång för längesedan...
Vi var på handledarkurs för B-körkort och föreläsaren berättade om alkohol i trafiken. Han drog en parallel om att det i snitt finns lika många alkoholpåverkade förare i Stockholm som det finns taxiförare i staden varje dag (eller nåt liknande), då min mor svarar:
-Det är kanske därför dom kör som idioter!
:D

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...