Vad är detta för hoj?

Kraschpucken99

Ett styck Dunderklump
Gick med
6 Oct 2008
Ort
Malmö
Hoj
Streetfighter Fzr 600
Hallå pojkar och flickor!
Satt och tittade genom lite bilder för tankar till ett projekt när jag stötte på denna skapelse:
Fastnade verkligen för looken som hojen har, lite förändringar men annars väldigt min smak:banana Frågan är bara vad är det för hoj? Jag kan verkligen inte komma på en enda modell, snälla hjälp oh store sporthoj.com:Bugar
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Motorn är väl från en Fireblade. Ramen förmodligen egen konstruktion. Bakfälg från nån bil, ful som fan var den då. Framfälg och gaffel från nån GSXR eller liknande. Egen kuts och tank.
 

Kraschpucken99

Ett styck Dunderklump
Gick med
6 Oct 2008
Ort
Malmö
Hoj
Streetfighter Fzr 600
Ja fy fan fälgen är inte fin alltså, men var mest ramen, bakdel i samband med den framträdande motorn som gjorde mig på piggt humör, men ja svetsa en ram blir kanske ett steg för långt för mig:död. Jävlet synd, gilla verkligen detta:mad:
 

Smagatusk

Guest
Denna hojen vet man ju ingenting om hur mycket den är egenkonstruerad. Men vill du göra något liknande är det ju en bra början om du väljer en Ducce-ram som exempel, för att använda dig av enkelsvinget. En 3-cylindrig motor, kanske från en Triumph och snida till avgasrören. Tanken från en Gilera och sen en jävla massa fantasi, och framförallt lyckönskingar från mig. Vi vill se slutresultatet från din sida, glöm inte det! :)
 

T509

Spondon rider!!!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Malmo
Hoj
Spondonbygge, vikt: 168kg tankad o klar! GSXR 750 -03
Denna hojen vet man ju ingenting om hur mycket den är egenkonstruerad. Men vill du göra något liknande är det ju en bra början om du väljer en Ducce-ram som exempel, för att använda dig av enkelsvinget. En 3-cylindrig motor, kanske från en Triumph och snida till avgasrören. Tanken från en Gilera och sen en jävla massa fantasi, och framförallt lyckönskingar från mig. Vi vill se slutresultatet från din sida, glöm inte det! :)

Kanske lättare att använda sig av en triumph motor och triumph enkelsving :va
 

Kraschpucken99

Ett styck Dunderklump
Gick med
6 Oct 2008
Ort
Malmö
Hoj
Streetfighter Fzr 600
Ja en ducce ram hade varit riktigt fett, älska röramen. Älskar verkligen hur clean hojen är, detta MÅSTE bli ett framtida projekt:tummenupp
 

sebson

sukka frälst & KåTpåM
Gick med
26 Jan 2007
Ort
Halmstad
Hoj
Xr650R motard. gixxer k2
vfr sving med 5 bult hubb.
sätt sådana på ebay. funkar som bult on på blade 900 över lag.
 

psykopatrik

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2009
Ort
Eslöv
Hoj
-87 Yamaha FZR 1000
Är det enkelsving du är ute efter så går det att fixa till vilken hoj som helst. Jag har en på min gammla fzr1000 -87.
 

Bifogat

  • 07150011.jpg
    07150011.jpg
    224.7 KB · Visningar: 62
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top