Vad är hojen värd?

Tarumbar

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2007
Hoj
90 Kawasaki ZX10
Tjena!
Funderar på "nyköp" till sommaren och undrar vad en Kawasaki ZX10 -90 som är välvårdad och i bra skick för sin ålder är värd.

Bra däck och drivpaket. ca 9000mil.

Är den värd 15lök om man köper nu under vintern?

Och en liten sidofråga. Har ni några andra sport/touring modeller att rekommendera runt 90talet?

Mvh
Stefan

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
Enstånkor
För någon som saknar uppfattning om modellen så är det ju svårt att svara. Spana av priser på begagnatannonser under några månader, ger ju iaf en indikation på vad folk får (eller tror sig få) ut.

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
På Blocket ligger den fn ute två zx10 av äldre årgång, en 90 med 8600 mil på mätaren (privat) för 20500 och en -88 via Eurowheels med ca 6000 mil på mätaren för 17k.

Så är din i ok skick så kan den väl vara värd 15. Fast hellre 10 eller 5 om jag skulle köpa en gammal Kwak med snart 10 000 mil på mätaren...:rolleyes:

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
9000mil är ju mycket. O andra sidan 15000kr är ju lite. Det får man ge för en 80-tals 400 också.

Är den i ok skick så är det väl bara att bjuda 13-14 och ta den. Då får du förmodligen tillbaks dina pengar när du säljer den med.

Goxx

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2008
Hoj
MT-09 2020
På Blocket ligger den fn ute två zx10 av äldre årgång, en 90 med 8600 mil på mätaren (privat) för 20500 och en -88 via Eurowheels med ca 6000 mil på mätaren för 17k.

Och en av dom är säkerligen skruvad och inte värd att ens tänka på att köpa...
Mer säger jag inte.

eha

en svart till ska vägkittas, och betalas
Gick med
7 Jun 2010
Hoj
fler än jag ids - färre än jag önskar
På så gamla hojar är det individuella skicket helt avgörande. Finns verkstadsbok, eller någon dokumentation på vad som gjorts när åtminstone så att man ser att någon månat om hojen? Kolla att ramnummer/motornummer stämmer med det som sägs. Är motorn bytt utan att det redovisas är ju inte mätaren att lita på heller. Dessutom väcks andra frågor om övriga uppgifters trovärdighet. Slitdelar som däck och drivpaket justerar priset upp/ner precis som vanligt..

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln