Freerider88
Ligist som vill mycket men vågar lite
Jag satt och fundera på det här med lagligt och inte lagligt och kom fram till att jag inte vet riktigt vad man får sätta på en 125-kubikare??
Jag menar, det är väl lagligt att sätta på slipon och konfilter på en tung hoj om man nu hade tung-mc körkort, eller?
Och vem får göra det? Måste en verkstad göra det åt dig för att försäkringen ska gälla??
Men åter till 125cc, konfilter räknas antagligen som en ökning av effekt, eller hur?
men det borde ju vara en sån otroligt liten skillnad, bara insugsljudet som blir
... MEN, om en verkstad gör det och kontrollerar effekten och
stryper ner den ~0,25 hk eller vad man nu får ut av ett konfilter och man får papper på det borde det vara lungt??
Tack för svar
Jag menar, det är väl lagligt att sätta på slipon och konfilter på en tung hoj om man nu hade tung-mc körkort, eller?
Och vem får göra det? Måste en verkstad göra det åt dig för att försäkringen ska gälla??
Men åter till 125cc, konfilter räknas antagligen som en ökning av effekt, eller hur?
men det borde ju vara en sån otroligt liten skillnad, bara insugsljudet som blir
![Banana :banana :banana](/img/smilies/nya/banana.gif)
stryper ner den ~0,25 hk eller vad man nu får ut av ett konfilter och man får papper på det borde det vara lungt??
Tack för svar