Vad är normal ??

ZwaniZ

Ät Ostbågar
Gick med
1 Sep 2005
Hoj
z1000 -03, Suzuki k50
Vem bestämmer normen för vad som är normalt? Är man normal om man är kristen , bög , buddist , hårdrockare, islamist el liknande bara välj?

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
normal är när man är som samhälets bild av en normal människa ser ut/är! hurra va kul det är när ingen får va som dom vill, se ut på ett visst sätt och inte får tycka olika! :tummenupp

ZwaniZ

Ät Ostbågar
Gick med
1 Sep 2005
Hoj
z1000 -03, Suzuki k50
Låter spex,, vilka i samhället då sätter dom normerna? Och vad går då utanför normaliteterna?:confused: :arsele

ZwaniZ

Ät Ostbågar
Gick med
1 Sep 2005
Hoj
z1000 -03, Suzuki k50
hehe,, nä inte lätt det där,, hade gäster här å diskuterade homosexualitet och normalitet,, livlig diskussion må jag säga :tummenupp

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Hoj
nemen så trevligt :rolleyes: Själv så har jag ägnat kvällen åt att snacka motorer, sett film och glidit runt i stan... :hojsmilie

ZwaniZ

Ät Ostbågar
Gick med
1 Sep 2005
Hoj
z1000 -03, Suzuki k50
Är då normal om man tycker en snål diesel är bra bara för samhället anser det?
Onormal el avikande om man gillar ljudet av tex 426 hemi?

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Hoj
det är nog mer en synvinkel hur man vill att det ska va... tror nog ingen tycker att en hemi låter illa... sen en diesel kvittar nog hur mycket en drar eftersom det är för det mästa ett bättre alternativ för miljön. stämmer säkert inte det heller menmen.. man tänker på andra ställen än hjärnan :D :arsele

ZwaniZ

Ät Ostbågar
Gick med
1 Sep 2005
Hoj
z1000 -03, Suzuki k50
Säkert rätt att dieseln är bättre för miljön, iof skilda meningar om det med.. Och Hemi tycker nog bara mororintresserade människor om så åter igen bara för nyfikenheten skull,, vad är då normalt? tjöta jojo, men det finns mycket i den frågan..Jag gillar motorljud medans andra tycker det är oväsen men vem är normal? Går naturligtvis att ta detta till många områden..

WippaN^

Rossi, here I come!
Gick med
28 Jul 2007
Hoj
CBR650R -21
Låter spex,, vilka i samhället då sätter dom normerna? Och vad går då utanför normaliteterna?:confused: :arsele

"Normal" är man väl om man är som MAJORITETN av dem i samhället anser hur en normal människa är och ska vara :yoparty .

Inte för att jag bryr mig men så är det väl..alla får klä sig hur dem vill, tro på vad dem vill, gilla ett visst kön eller se ut hur dem vill sedan, men räkna inte med att majoriten kommer anse dig som NORMAL sen :tummenupp

P.S. Bara inte två emo's iförda rosa/svart-randiga strumpbyxor, skrämmande frisyrer och en axelväska spammade med pins sätter sig och hånglar framför mig :yoparty D.S.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Normal är väl relativt den subkultar man umgås i för tillfället? Går jag ner på hojklubben är det ganska normalt att prata motorcyklar, bandagar å skinnställ. Men jag skulle va rätt onormal om jag satt å pratade C#, OOP och .Net. På jobbet är det precis tvärs om. Dom flesta tycker inte det är normalt att äta katter heller, men umgås man med Kattätarnas vänner så anses man nog rätt onormal om man föredrar fläskkotlett istället :hihi

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Rekommenderad läsning: Erving Goffmans bok "Stigma - Den avvikandes roll och identitet"

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det beror mycket på omgivningen, och värderingar ändras.
På 70-talet var det här normalt
euro10.jpg

Skulle någon välja att inreda så där i dag så skulle man anse den personen riktigt udda.

På samma sätt är det relativt normalt att vara gej om man umgås uteslutande med manliga hårfrisörer och manliga inredningsmänniskor i stockholm, medans det förmodligen skulle anses som synnerlig udda om man jobbar i gruva i kiruna.

Last edited:

Tussilago

Jesus died so we could ride!
Gick med
1 Jul 2007
Göteborg(Tyvärr under ett gäng nötter som går inom
Hoj
GSX-R1000 K6
Det beror mycket på omgivningen, och värderingar ändras.
På 70-talet var det här normalt
euro10.jpg

Skulle någon välja att inreda så där i dag så skulle man anse den personen riktigt udda.

På samma sätt är det relativt normalt att vara gej om man umgås uteslutande med manliga hårfrisörer och manliga inredningsmänniskor i stockholm, medans det förmodligen skulle anses som synnerlig udda om man jobbar i gruva i kiruna.

Var det normalt på sjuttiotalet att dvärgar gick runt med portfölj på toaletter och lyfte på kvinnors kjolar??

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Normalt är vad majoriteten tycker/gör i varje fråga.

Det är normalt att attraheras av det motsatta könet
Det är normalt att vara religiös i världen
Det är normalt att ha två ben

Det är ej någon som bestämmer det, det är helt enkelt bara
vad de flesta gör.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...