Jag skrev i en tidigare tråd att särintressen i Sverige gärna organiseras i föreningar...Vår förening heter SMC. De tillvaratar våra intressen och för vår talan. Utan SMC hade socialdemokrater, vänsterpartister och miljöpartister sått, mer eller mindre, oemotsagda i sin konstiga argumentation mot motorcyklar, motorcyklister eller mot motorkultur överhuvudtaget. Därför är jag med i SMC.
Men att vara för bortplockande av vajerräcken? Visst det är bra för den hojdåren som lyckats missa en så sjukt tvär kurva det kan vara på motorvägen i 250 men när det gäller övriga olyckor där man medelst dessa kan rädda livet på ett gäng helt oskyldiga traffikanter?
Men att vara för bortplockande av vajerräcken? Visst det är bra för den hojdåren som lyckats missa en så sjukt tvär kurva det kan vara på motorvägen i 250 men när det gäller övriga olyckor där man medelst dessa kan rädda livet på ett gäng helt oskyldiga traffikanter?
Jag menar bara att Jag är inte en hojåkare. Jag är en människa som kör hoj och har således ett liv utöver detta också. Ve mig men ibland kör jag även bil.
För att Jag ens ska fundera på att gå med i en förening så gäller det att vi till större del talar samma språk. Inget mot er som vill vara med, det är väl bra för er och kanske för mig att ni är med men jag hoppar.
Skulle jag vara medlem i alla grupper som för talan för allt Jag håller med om skulle Jag vara barskrapad.
Dessutom har salus ansvar halva premien mot övriga bolag för mig så några % lägre där skulle göra fisen i universum för mig.
Jag är inte en "föreningsperson" och var på min enda mc-träff vid 16års ålder med en 125:a.....där träffade jag vad jag ansåg vara tråkiga SMC:are....aldrig mer besöka en "mc-träff" tänkte jag då och smc-folk är riktigt gubbigt hade jag bestämt mig för. Men varit medlem nästan hela tiden sedan dess för att stödja deras arbete för motorcyklister i sverige.
Gick även ur Jägareförbundet av liknande skäl + deras helt onyanserade rovdjurshat.
En del finns HÄR.Övertyga mig gärna och skriv vad ni fått igenom och lyckats med, inte bara vad ni har för tankar för några sådana betalar jag inte för.
Har du något belägg för att Moderater, Folkpartister, Centerpartister och Kristdemokrater aldrig har sagt, gjort, eller beslutat något som går emot motorcyklar, motorcyklister eller motorkultur överhuvudtaget?
.....1996 SMC stoppar förslag om höjd åldersgräns för 125-an.
1998 SMC deltar i bildandet av en gemensam europeisk mc-organisation, FEMA.
2000 Accisen för mc slopas och förslaget om enhetsskatt hamnar i papperskorgen.
2004 Trygg-Hansa säger upp försäkringssamarbetet med SMC efter 25 år. De första sporthojskurserna genomförs. Kontrollbesiktning för mc glesas ut, en fråga SMC drivit under några år.
2005 SMC inleder ett samarbete med Folksam. SMC startar kurser med CSS.
2006 En helt ny profil för SMC och MC-Folket tas fram i samarbete med företaget Bangalore. En ny hemsida föds!
2007 SMC flyttar till Borlänge. HOJX har 1500 glada resenärer. Vägverket föreslår regskylt fram på mc!
2008 SMC presenterar MC-Visionen. CEN beslutar att ta fram en europeisk räckesnorm för mc. Den negativa medlemsutvecklingen vänder liksom olyckstrenden för dödade motorcyklister. SMC träffar Vägverkets sju regioner för första gången angående 1000 mil MC-väg...........
Kraftinsatser
Nä nu ska Jag inte hacka på föreningsfolk mer. Över och ut!
Yttligare en instans som endast kostar pengar ser det ut som.En del finns HÄR.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|