the_other_twin
Medlem
Har precis strypt ner min hoj till 25kw och den toppar 120km/h, så om man plockar bort strypningen så är det ända som händer att det blir olovlig körning om man blir stoppad, vad kan man vänta sig för straff?
körkortet ryker. Alla behörigheter.
Problemet blir om du krockar. Då är det stor chans att din försäkring inte täcker hojen. Men den täcker dina personskador. Och om det är en allvarlig olycka tror jag inte hojen är det du kommer att tänka på mest.
Största risken för dig att bli av med körkortet är om du kört 30km/h för fort i en fartkontroll.
Sista allternativet är ju att snacka med polisen, men det känns som att de kommer ha lite koll på en ifall man frågar en sån sak.
Vänta tills du blir vuxen istället och får köra riktig hoj.. Finns en anledning till att det finns begränsningar.
Snygg hoj btw!
men hur e dt, för jag har ju A-begränsat blir det ändån olovligkörning som om jag hade kört hoj på B-kort?
ja polisen tar det inte men Länstyrelsen kan anse dig som olämplig trafikant å tar ditt kort senare vida brev på posten.det som händer vid olovlig körning Är att du riskerar daxböter.
Du blir inte av med dina kort.
Vet eftersom jag själv ringt polisen och frågat om just detta i ett annat ärende.
Då handlade det dock inte om strypt fordon som sedan blivit ostrypt utan om man som Bkort ägare blir av med det om man blir stannad åp mc utan mc kort.
Svaret var.
- nej vi tar det inte på plats. utan du får endast dagsböter. Bkortet kommer du få behålla.
Dom sa till mig på länsförsäkringar att eftersom de försäkrar alla hojar på dess orginal effekt så gäller försäkringen i vilket fall som.
Och har man då prövotid så blir det då till att ta om körkortet.http://www.trafikjuristen.se/korkortingripande/aterkallelsepraxis/aterkallelse6.htm
Upp till 6 månader blir du av med lappen...
Och har man då prövotid så blir det då till att ta om körkortet.
Men det är ju lite så att första gången polisen upptäcker att man har fel behörighet så kanske man slipper undan med en varning. Skulle det börja hända gång på gång så kan det nog bli fråga om en körkortsåterkallelse till slut.
Ja grejen är den att jag stör mig inte på att den har 25kw för accet kan jag leva med, problemet är att den bara toppar 120 om man har bra förutsättningar, tradit att bli omkörd av lastbilar i motvind, och 125or
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |