Vad är vuxenpoäng o vad är gubb/kärringpoäng?

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Jag är 32år och har till dax dato plockat nästan varenda vuxenpoäng jag känner till, förutom att skaffa kottar. Men nu har jag upptäckt att jag börjat samla gubbpoäng istället, tex:

Tycka att folk som lufsar runt i mysbyxor på stan inte är kloka.
Hantverkare med tio kilo verktyg i byxorna o 15cm asscrack så att de hela tiden måste hålla upp byxorna med ena handen o därmed inte åstakomma ett enda skit på hel dag, e fan tragiska.
Stämpla in kl05:30 för att det gött o komma hem tidigt från jobbet.
Köra hoj med säkerhetsmarginal (allmänväg dock).
De e gött o ta en whiskey o somna i soffan en fredagkväll.
följa trafikrytmen med bil.
etc.

Vad gör ni som är beyond vuxenpoäng?

Last edited:
Strävar man efter vuxenpoäng egentligen och varför?
Är det attraktivt?

Kanske bättre att sträva efter personliga mål i livet istället. Om det nu innebär att man ska ha maxpoäng på vuxenskalan så visst, kör hårt.
Jag kör gubbil och är i princip aldrig ute på disco o sånt längre, säkert ett par gubbpoäng där men jag kan lika gärna dra till discot ikväll om nån ball hade ringt och bett mig följa med - och om jag pallar ;)

har tagit alla vuxen poäng som går att få.
1.skaffat barn 2 pojkar som jag ska fostra så att dom ska bli bikers som farsan sin:D
2.varit gift i ett antal år och varit en riktig toffel:gnissla
3.skilt mig så nu kan man börja leva igen,ut och dra på vägarna med polarna:tummenupp

gubbpoäng.
1,stör mig så in i helvete på tonåringar (snacket och deras klädmode,speciellt killarnas visa kallingar mode.)
när jag gick i plugget så var det strängt förbjudet med gällivarehäng,nån som kommer ihåg....:D
2.snorungar som kör bil för fort och skall förbi till varje pris,ibland känner jag mig för att jävlas med dom,men kommer snart på mig själv att jag var likadan när jag var i deras ålder.:tummenupp
jag kan köra för fort,men jag kör med förnuftet....:fakta

Nej, vuxenpoäng är främst ett begrepp som ålderskrisande kompisar drar till med när de märker att övriga växer ifrån dem och de börjar hänga ensamma på krogen, där de är äldst, desperat onenightstand-raggande, med slingor i håret och liiiiite för ålderdomlig slang jämfört med övriga besökare, samtidigt som resten i det gamla gänget skaffat villa, sambo/fru och börjat få barn.... :)

Är det attraktivt?
;)

Näe, men de kommer ett efter ett ändå

har tagit alla vuxen poäng som går att få.
1.skaffat barn 2 pojkar som jag ska fostra så att dom ska bli bikers som farsan sin:D
2.varit gift i ett antal år och varit en riktig toffel:gnissla
3.skilt mig så nu kan man börja leva igen,ut och dra på vägarna med polarna:tummenupp

gubbpoäng.
1,stör mig så in i helvete på tonåringar (snacket och deras klädmode,speciellt killarnas visa kallingar mode.)
när jag gick i plugget så var det strängt förbjudet med gällivarehäng,nån som kommer ihåg....:D
2.snorungar som kör bil för fort och skall förbi till varje pris,ibland känner jag mig för att jävlas med dom,men kommer snart på mig själv att jag var likadan när jag var i deras ålder.:tummenupp
jag kan köra för fort,men jag kör med förnuftet....:fakta

Vi verkar rätt så lika

Jag kör Versys.

Å fifan

När man tagit en del gubbpoäng skaffar man sig erfaren. Med den kan man räkna ut vilken MC som passar just dig:
1) Välj din favoritsiffra mellan 1-9.
2) Multiplicera med 3.
3) Lägg till 3, och multiplicera med 3 igen (Jag väntar medan du tar fram kalkylatorn...)
4) Du har nu ett 2- eller 3-siffrigt tal.
5) Lägg ihop siffrorna.
Då ser sedan nedan vilken MC man borde köra med hänsyn till gubbpoängen.

1. BMW F 650
2. Honda transalp
3. Kawasaki Versys
4. Suzuki V-strom 1000
5. KTM 990 Super Duke
6. Ducati SR 4 R
7. Triumph Speed Triple
8. Kawasaki Z 1000
9. Plastcykel från 80-talet med stödhjul
10. Yamaha FZ1

:tummenupp

Nej, vuxenpoäng är främst ett begrepp som ålderskrisande kompisar drar till med när de märker att övriga växer ifrån dem och de börjar hänga ensamma på krogen, där de är äldst, desperat onenightstand-raggande, med slingor i håret och liiiiite för ålderdomlig slang jämfört med övriga besökare, samtidigt som resten i det gamla gänget skaffat villa, sambo/fru och börjat få barn.... :)

Sant.
Det är lätt att tro att krogragg perioden är den bästa i livet men den blir enformig efter några år och man längtar till en stadig relation.

det inlägget måste ju varit femhundra poäng minst

Det blev visst stödhjul för mig..

Last edited:
Jag är tant.
Handlar gärna tantklänningar, bär flera av min mormors kläder hon hade på
40-talet och älskar att pyssla i trädgården.
Löser korsord och föredrar hemlagad husmanskost.
Går med gångstavar.
Favoritfilmerna är från 40-och 50-talet.
Har alltid tofflor inomhus.

:rodnar

När man tagit en del gubbpoäng skaffar man sig erfaren. Med den kan man räkna ut vilken MC som passar just dig:
1) Välj din favoritsiffra mellan 1-9.
2) Multiplicera med 3.
3) Lägg till 3, och multiplicera med 3 igen (Jag väntar medan du tar fram kalkylatorn...)
4) Du har nu ett 2- eller 3-siffrigt tal.
5) Lägg ihop siffrorna.
Då ser sedan nedan vilken MC man borde köra med hänsyn till gubbpoängen.

1. BMW F 650
2. Honda transalp
3. Kawasaki Versys
4. Suzuki V-strom 1000
5. KTM 990 Super Duke
6. Ducati SR 4 R
7. Triumph Speed Triple
8. Kawasaki Z 1000
9. Plastcykel från 80-talet med stödhjul
10. Yamaha FZ1

:tummenupp

Det där är ju riggat! :mad: :huvet

Last edited:
Åtminstone är det så man försöker intala sig att det är. :hihi

Ajaj den träffade rakt i mjukdelarna så när som på slingorna i håret:huvet

Ajaj den träffade rakt i mjukdelarna så när som på slingorna i håret:huvet

Nä det har du ju rätt i. det ser ut som apkalufsen är helblondad. Korvis upp på banan igen!

btw gubbcykel med motorsågsmotor e fan gubbpoäng.

*snyft* kommer jag någonsin bli vuxen?
Tror inte jag gör något vuxet förutom att jag betalar räkningarna i tid och håller rent hemma. :)

*snyft* kommer jag någonsin bli vuxen?
Tror inte jag gör något vuxet förutom att jag betalar räkningarna i tid och håller rent hemma. :)

Inte var lessen gumman, gs 500e ger fina kärring poäng.:hihi

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back