Vad använder ni för däcktryck?

Kryssa för ett alternativ för framdäcket och ett för bakdäcket.


  • Antal röstningar
    0

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Som rubriken lyder. Vore intressant att höra fler åsikter om för- och nackdelar med högt respektive lågt däcktryck på sporthojar.
 

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojlös :-(
1,9 bak , 2,1 fram . Finns inte som alternativ juh :( Nu är vi många banrävar som kommer bli ledsna.
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Gulsnabbtrajja skrev:
1,9 bak , 2,1 fram . Finns inte som alternativ juh :( Nu är vi många banrävar som kommer bli ledsna.
Jo tänkte att det kunde bli problem, men det gick inte att använda fler alternativ och 0,2 bars skalsteg var väl mycket. Vi får väl avgränsa oss till gata då...
 

p.grip

Stockholm
Gick med
20 Oct 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ZX-6R -99, HD FXDB -07, Aprilia Falco -02, HD Sportster -10
Jag kör 2.5 fram och 2.9 bak, går ju inte heller att välja :(
 

Per

YOU MEET THE NICEST PEOPLE ON A HONDA
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
XR650HRC SM CR500
1.8 fram/bak på motardhjulen passar mig bäst. Hela skalan ligger ett halvkilo för högt verkar det som :confused:
 

Lasker

Member Of PotatoesMc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I en låda!!!
Hoj
Yamaha YZF-R1
Jag kör 2.0 både fram och bak med dunlop 208GP+ både på bana och väg, annars på vanliga gatdäck brukar jag ha lite högre
 

GiXxaH

The Flying Finn
Gick med
21 Aug 2003
Ort
Hemma
Hoj
Gsxr 1000 koppar
Ericsson skrev:
2,0 bak, 2,1 fram. Provade 1,2 fram men det var inte kul alls :va

Hade 1.2 fram å bak när jag köpte min hoj å tyckte att den va så jeafla trögstyrd men så satt det ju strydämp på så det måste ha varit det, men icke det va ju föör lite luft i. Den va oxå extremt svampig i 200+ :huvet
 

sandstream

Guest
Vi som inte har en aning då?
Vi kanske bara ska vara tysta och skämas :D
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Största fördelen jag ser med lågt tryck är att det blir trevligare att sprätta grus. Samtidigt stjäls lite kraft när det går trögt och man vill man ju inte att däcken ska slitas ner på en gång. Tycker även att för alltför lågt däcktryck gör cykeln mer svårstyrd.
 

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
sharpedge skrev:
Kör med enligt rekommendation från manualen. 2,5 bar
Jo. Har ofrivilligt provat för lågt tryck genom en häftklammer i bakdäcket. Konstaterat spårkänslighet och hög bensinförbrukning. Har provat för högt
tryck också, det gick ut över känslan i svängarna. Har hört att för högt tryck sliter mer på mitten av däcket och ger fyrkantsprofil tidigare.
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
2,4 fram och 2,6 bak.

Går som en dröm...visserligen med nya däck.
 

ebbaklasa

ska man skriva nått här?
Gick med
2 Apr 2004
Ort
hässleholm
Hoj
Yamaha R1-99 och en minicross 110cc
va bara upp till 2.8 ju
ja har 2.9 i mitt bakdäck o 2.5 fram :D
cbr 600f -00
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Verkar som att många kör med betydligt högre tryck bak än fram. Själv har jag alltid använt ungefär lika.
 

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
En röd
ebbaklasa skrev:
va bara upp till 2.8 ju
ja har 2.9 i mitt bakdäck o 2.5 fram :D
cbr 600f -00



Samma här, ibland sänker jag lite 2,4 (fram) - 2,8 (bak).

Verkar som många kör med lägre tryck. Sen beror det väl lite
på vilken dimension man har på däcket samt om man brukar köra
med eller utan skjuts regelbundet :va
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Jag brukar köra med de däcktryck som står på de snygga klistermärkena som sitter på svingen. Fast just nu har jag lite högre tryck än vad som är rekommenderat, 2,6 fram och 3,0 bak.
 
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Top