Vad betyder "lady floor"?

Peter_E

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2006
Hoj
1999 - Yamaha Thunderace
Sitter och ska boka ett hotell i Bankok och ett av valen är Lady Floor JA/NEJ.
Nån som vet vad detta betyder?

Peter_E

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2006
Hoj
1999 - Yamaha Thunderace
He, He, alla verkar vara inne på samma spår men jag tror inte det har med hyrflickor eller liknande att göra. Återkommer om jag får reda på det men fler förslag är välkommna.

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Nä, men ärligt så är det den våningen gubbarna får ha med sig "sällskapsdamer" på.
Så frågan är om du tänkt dig en "sällskapsdam" under din vistelse... Väljer du ja, så kan du ju hoppas att det är rena lakan i alla fall... Men räkna inte med att madrassen är "fläckfri"... :D

Edit: Detta är vad jag tror alltså... Eller så är det en våning för kvinnor som vill slippa snusket...

Last edited:

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
He, He, alla verkar vara inne på samma spår men jag tror inte det har med hyrflickor eller liknande att göra. Återkommer om jag får reda på det men fler förslag är välkommna.
Normalt finns det något som kallas "Ladies floor" och som antingen är enbart till för kvinnor eller utrustat speciellt för kvinnor. Risken är att du som kille inte kommer in på den våningen. Kolla med hotellet så det inte blir tok.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Rosa heltäckningsmatta?

Nej, det är enklare än så: Det är en våning i hotellet som bara är avsedd för kvinnor - t.ex. de som reser på egen hand i arbetet (och ofta med kort-access i hiss o.d. så bara de som bor där, kan komma dit).

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Under rusningstid har lokaltågen i Japan - som då är packade som sardinburkar - ett antal Ladies Car för att damerna ska slippa bli tagna på brösten, stjärten och andra ställen. Riktiga snuskgubbar säger tjejerna att de små prydliga kostymnissarna är när de kommer åt utan risk att bli avslöjade.

Fast många tjejer åker i de vanliga vagnarna ändå - hur man nu ska tolka det?

Peter_E

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2006
Hoj
1999 - Yamaha Thunderace
Under rusningstid har lokaltågen i Japan - som då är packade som sardinburkar - ett antal Ladies Car för att damerna ska slippa bli tagna på brösten, stjärten och andra ställen. Riktiga snuskgubbar säger tjejerna att de små prydliga kostymnissarna är när de kommer åt utan risk att bli avslöjade.

Tror att detta är nåt liknande. Min kollega som har bott och arbetat mycket i arabien berättade att hon med familj brukade bo på lady floor tillsammans med bland annat flygpersonal och västlänningar. Tydligen för att slippa bli antastade av det mer ociviliserade folket...

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Diskriminerande!

Vart finns "man floor"!?!?!? så vi heta ynglingar kan få slippa alla +45 ensamstående mammor (som tror dom är 20....) som ska tafsa och hålla på :mad:

Frågan är väl då om du vill åka i en "mens cart" på tunnelbanan oxå då, så att gubbarna kan klämma loss på dig? :D

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Frågan är väl då om du vill åka i en "mens cart" på tunnelbanan oxå då, så att gubbarna kan klämma loss på dig? :D

Hell yeah :yoparty

Jag har t.o.m. haft det ännu lyxigare en gång faktiskt!
Dagen efter att ha festat loss rejält (första klassfesten) så tog jag tåget hem, så på perrongen i göteborg så kunde jag inte hålla emot längre, utan spydde en rejäl pizza tre-fem meter ifrån alla andra som stod och väntade på tåget.
*TADA* fick en hel vagn för mig själv när tåget, 50 minuter försenat, väl kom :hihi

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Rosa heltäckningsmatta?

Nej, det är enklare än så: Det är en våning i hotellet som bara är avsedd för kvinnor - t.ex. de som reser på egen hand i arbetet (och ofta med kort-access i hiss o.d. så bara de som bor där, kan komma dit).

Driver själv hotell men detta var helt nytt för mig...

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år