Vad får ni i julklapp av er arbetsgivare och vad hade ni helst fått?

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
En tallrik Julmat. När arbetsgivaren är skattefinansierad och har 14000 munnar att mätta, så får det anses som hyggligt :)

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Hmm, jag måste nog kolla mer på det för jag fick för mig vid en första anblick att det gällde restauranger och dylikt. Då är det ju en annan femma helt klart :tummenupp

Jo, det kort vi fick i år har utvecklats från det vi fick för några år sen, då fick man välja en 3-rättesmiddag och fick råvarorna hemskickade i kylpaket till den dag man valt, kom med posten och sen fick man tillaga det själv.

Nya kortet, det vi fick som heter "unlimited", finns det en massa prylar att välja från med förutom käk så det faller nog i lite bättre jord än det förra vi fick hos mina kollegor(några som inte ens utnyttjade det förra..).

Det var Bra och fräscha råvaror, löjrom/blinier, lammfilé och ost/marmelad blev det förra gången, tror det blir en gjutjärnspanna i år. :tummenupp

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag förväntar mig aldrig något från min arbetsgivare, jag menar det är ju inte så att personalen ger honom något heller.

Däremot brukar jag alltid få något, och är således alldelens nöjd med det.

Som arbetsgivare med bra personal skulle jag nog vilja ge något, och det är ju skitsvårt, den ena uppskattar en flaska fin wirre, medans nästa har problem med spriten och en tredje är rabiat nykterist.

En gillar att jaga, medans nästa är typisk innerstadsmänniska och nykteristen är givetvis jaktmotståndare.

En julskinka var skulle ju funka, men en har egna grisar, den andre blir glad och nykteristen/jaktmotståndaren är vegan.

Ett klädersplagg av bättre kvalitet kanske? (veganjäveln kanske är nudist, men då djävlar)
En bekant fick en jäkligt fin multifunktionsjacka, givetvis med firmatryck på, men på locket av den finurligt avtagbara skidkortsfickan, vilket chefen noga uppyste om, att den var avtagbar om man ville slippa trycket :D

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Brukar få någon låda med lite halvfräsiga ostar och lite kex.

Det är perfekt. Blir inget skit som ligger och skräpar.

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Hoj
En massa gammalt mög.
Sämsta julklappen - ett adventsljus, den 20:e dec. (Scandic)
Bästa julklappen - 10000kr o en flaska rom.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
På en tidigare arbetsplats som var belägen i ett litet samhälle med överraskande bra restaurang, fock de anställda ett häfte "lunchkuponger".
Eftersom restaurangen ville ha kunder, så gavs ett riktigt bra pris på häftena när det köptes 50 häften i ett svep.
Kupongerna gällde värdet av en "dagens", inte en "dagens" per se.
Det tyckte jag var bra.
På alla sätt.

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Jag förväntar mig ingenting, men brukar alltid få något.
Det värsta jag vet är folk som tar bonusar och gåvor för givet. Man har förhoppningsvis en lön från företaget. De som gnäller mest brukar vara de som minst är värd en gåva. Annars är en stadig kickoff på krogen med "kurs", gärna nån övernattning nånstans alltid trevligt.

hank

H.Granbom racing #38 Speedster cup
Gick med
22 Apr 2005
Hoj
RC8 2015 racehoj, crf 450r
Julskinka och aladdinask varje år..

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Julklapp av arbetsgivaren?!? Hahaha, den var rolig den.......

JoJoman

Hela vägen
Gick med
4 Mar 2005
Hoj
VTR Firestorm
Vi får inget, företaget skänker hellre en stor summa till rädda barnen och sånna organisationer.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag har missat att uppdatera bland all julstress, ledigheten kommer tydligen nästa år...

Den ena killen fick en svets, något han hade snackat om ganska länge. Lite dyrare än 450:- förvisso men å andra sidan så behöver jag inte ta upp det som julklapp då han kan få svetsa på arbetstid ibland :D
Den andra fick en ny armbandsklocka med världstider och en massa andra funktioner som jag inte förstod mig på. Ingen pik till honom då han alltid kommer 20 minuter före arbetstid och slutar 20 minuter efter. Då kändes det inte som att 450:- behövde styra över hans present heller.
Den tredje fick en flaska whiskey, min favorit bland bjudwhiskey så klart :gnissla (Glengoyne)
Den fjärde, jag själv, fick en ny redskapsbärare att ploga och klippa gräs med :yoparty Italiensk även där så jag kan köra på fyra hjul och dricka Grappa samtidigt utan att skämmas...

Alla blev glada över sina julklappar och inte ens revisorn hade något att anmärka på så det blev ju bra till slut :)

SuTen

Old dirtbag on two wheels!
Gick med
24 Oct 2007
Hoj
Yamma
Vi får inget, företaget skänker hellre en stor summa till rädda barnen och sånna organisationer.

:hihi - jobbar också för ett sådant företag, men då de frågade mig var mitt svar - min lön rör ni faan INTE!

Last edited:
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...