Vad för försäkring?

Putterossi

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600 -01, Blade -92, GRC GP1
Har införskaffat mig en räserhoj nu som jag gömt i garaget. Vågar inte visa den innan jag fått nån typ av försäkring på den. Har förstått att det finns någon typ av stöldförsäkring som gäller, men vad gäller den för och hos vilket bolag? Vill att den ska vara stöldförsäkrad hemma i garaget, under släpvagnstransport till banor och i depån på banor.

Putterossi

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Vad heter den typen av försäkring??

Det verkar bara vara garageförsäkring de har. Är det en sådan du menar? För hon på TH verkar inte veta någon annan.

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Vet ej. Jag frågade efter en försäkring för ett oregistrerat fordon som gäller vid stöld och brand. Jag kan inte påminna mig om att den hade något speciellt namn annat än "försäkring av oregistrerat fordon". Försäkringens omfattning påminner om en garageförsäkring men med skillnaden att fordonet är oregistrerat. Frågade de efter registreringsnummer? I så fall var det inte det jag menade. Jag blev kopplad till en specialgrupp där jag fick ange märke, modell, tillverkningsår, cylindervolym, ramnummer och motornummer. Typ det som annars står i registreringsbeviset.

Putterossi

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tror inte hon visste alltför mycket om sina MC-försäkringar. Hon skulle ha 11000:- för en garageförsäkring :skrämd
För mig lät det som stöld/brand-delen på vanlig försäkring. Annras slutade hon aldrig nämna Enduroförsäkringen, vilken hon sa att de slutat med :D
Får ringa om och hoppas på att prata med någon annan.

Cosmo

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM
Jag kör med Länsförsäkringar.
Var både billigt och verkar bra. Betalar runt 2000 helåret för stöld och brand.

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...