Hej
jag har hittat en motor till dig (visserligen från 07/08) på ebay. Säljaren har med tysk noggranhet på ett stort antal bilder visat på samtliga skador prydligt med pilar. Det känns väldigt seriöst och "Seller information
bikershopbittner13 99,3% Positive feedback" visar också på en seriös säljare. 600 mil är jag ganska säker på att du kan lita på om orden kommer från en tysk säljare med denna ratingen, och priset inkl frakt 11 300 svenska kronor är konkurrenskraftigt.
Håller man på att sälja sådana här prylar på ebay är det lättare att dra på sig negativ feedback än från försäljare som kränger småprylar från kina.
Sedan får du ju kolla om det bara är att trycka in den i ett chassi från 05 - men jag TROR att det inte skiljer något.
Ta hem verkstadshandböckerna nedan till bägge årsmodellerna och jämför noga innan du bestämmer dig.
Säljaren är noga med att påpeka :
Achtung!!! Der Zylinderkopf, Getriebedeckel und Anlasseraufnahme ist gebrochen!!! Achtung!!!
Bitte schauen Sie sich die Bilder genauer an!!!
Vilket betyder :
Topplockskåpan, växellådskåpan och "Anlasseraufnahme" (google translate visste inte heller, kanske någon på detta forum vet) är trasigt och ber köparen att noga studera bilderna. Vilket känns seriöst
http://www.ebay.com/itm/Yamaha-R1-R...=DE_Motorradteile&hash=item3385ae6897&vxp=mtr