Köp en ny motor blir oftast billigare, Om den kuggar med fet tur kan allt klara sig. Annars ventilmos, kolv, topp, block,kamkedja,topplockspackning, olja,ny spännare blir stora kostnader. komplett motor hittar man för 5k
Jag råkade ut för samma för nån vecka sen. Allt såg ut att ha klarat sig utom 3 insugsventiler. Fick tag i en ny topp. Så bytte topp och kamdrivning. Och trodde allt var frid och fröjd. Men det var det icke. Hade fått lagerknack på köpet. Så nu ligger motor i molekyler och väntar på nya ram och vevlager, samt en packningssats. skulle hamna på ca 4000kr
Är det svårt att byta ram och vevlager? Behöver man något specialverktyg? Hur gör man? Om någon vill lägga in bild eller video på det skulle det vara till stor hjälp. Med vänlig hälsning kunskapshungrig
köp en ny motor.. elleer ny hoj.. inte nya och beg delar ..i samma motro blir skit.. nya delar och gamla delar 0 = olika spell. tolerancer inte bra...... ny renoverat motor me garanti på ok... tja lycka till.....
Har kollat lite efter motor. Var hittar man motor för 5 k?. Ebay har jag dammsugit mycket och den billigaste går på ca 12 k med frakt från Italien.
5k är nog lite väl optimistiskt för en sån motor, men 10k ska du nog kunna få hem en för med lite tålamod.
Har kollat lite efter motor. Var hittar man motor för 5 k?. Ebay har jag dammsugit mycket och den billigaste går på ca 12 k med frakt från Italien.
I Polen kan du hitta, har beställt skit där. Faktiskt aldrig haft några konstigheter själv, men ja vissa har ju dålig erfarenhet från det. Bästa är ju ifall du känner någon polsk talande, att be dem ringa på annonsen.
http://allegro.pl/silnik-kompletny-yamaha-r1-rn04-01r-igla-20tys-km-i3580485445.html där har du en tex, sen får du leta dig fram genom google translate "silnik" är motor den hemsidan är bra. Kan inte polska själv, så google translate!
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|