Nu ska jag avslöja min okunskap; vart tar vattnet vägen och varför töms det om en kam kuggar över?
Tackar AnesN
Ska kolla det, bra tips!
jag tycker att du ska plocka ner motorn o se vad som felar,det kostar inte så mkt om du pratar med rätt människa.mkt konstiga människor här.
Man kan riktigt känna den positiva andan flöda här inne....... Vad tusan inget är väl omöjligt, bara lusläsa rephandboken och sätta igång, bytte själv precis en brunnen ventil på min gamla Suzuki (fick dock hjälp av bror), blev en dyr historia, pengar jag troligtvis aldrig kommer få igen, även fast jag/vi gjorde det mesta själva, men finns INGET bättre sätt att lära sig på än detta, om man är motorintresserad, som du verkar vara. Själv hade jag aldrig ens haft av en skruv på ventilkåpan, men ger man sig fan på något så.... Well..... Girlpower!!!
Man kan riktigt känna den positiva andan flöda här inne....... Vad tusan inget är väl omöjligt, bara lusläsa rephandboken och sätta igång, bytte själv precis en brunnen ventil på min gamla Suzuki (fick dock hjälp av bror), blev en dyr historia, pengar jag troligtvis aldrig kommer få igen, även fast jag/vi gjorde det mesta själva, men finns INGET bättre sätt att lära sig på än detta, om man är motorintresserad, som du verkar vara. Själv hade jag aldrig ens haft av en skruv på ventilkåpan, men ger man sig fan på något så.... Well..... Girlpower!!!
Jag tycker du sätter upp en hylla eller två i garaget, plockar ned motorn och lägger upp den där.
Typ så här:
View attachment 393305
Hade Yamaha tagit lite lägre priser på deras orginaldelar hade man ju kunnat ägna vintern till att lära sig sätta ihop en motor. Men eftersom en begagnad är billigare än delarna så...
Tycker jag känner igen bilden!
Den är från en bra film! Vad heter den nu? Citroner något
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras