Vad för ställen gäller i umeå?

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Flyttar imorgon till Ersboda. Nu till frågorna som bäst bör besvaras av folk som bor i umeå då :)

Vart ska man:
1. Äta skrov?
2. Äta pizza?
3. Äta kebab?
4. Äta finmat?
5. Köpa skivor?
6. Köpa kläder?
7. Dricka kaffe?
8. Våldsupa?
9. Supa lite lugnare än våldsupning?
10. Se på bra band medans man super?
11. Lämna in bilen för att jag har problem med acn, bara värme kommer?

Vart ska man:
1. Äta skrov? Megazone, om man gillar biljard samtidigt som man fläskar i sig. Annars Mias nära järnvägsstationen.
2. Äta pizza? Eldorado har alltid öppet, kanske inte i toppklass men ändå.
3. Äta kebab? Berghems pizzerian lagar fin fina rullkebaber.
4. Äta finmat? Se ovan. Nja det finns en fancy resturang på wasaplan, mongolisk buffe på kinaresturagen är ju inte fel för den delen.
5. Köpa skivor? Internet.
6. Köpa kläder? Gå naken
7. Dricka kaffe?
8. Våldsupa? Ålidhem, fysikgränd på brännbollsyran. Annars Scharinska villan.
9. Supa lite lugnare än våldsupning? Rex
10. Se på bra band medans man super? Vet knappt om det är möjligt.
11. Lämna in bilen för att jag har problem med acn, bara värme kommer? Skrota bilen, åk buss.

Hoppas du flyttar till de mer civiliserade delarna av Ersboda :tungan

1. Äta skrov?
- frasses pungt (mias om man vill variera)

2. Äta pizza?
- berghems pizzeria, tre kronor

3. Äta kebab?
- nej. alternativt som fyllekäk påväg hem från krogen och då är det inte nån skillnad

4. Äta finmat?
- eurasia, lottas krog (plankstek!)

5. Köpa skivor?
- internet, skivmässan i universum

6. Köpa kläder?
- internet, nånstans i centrum. finns en massa butiker

7. Dricka kaffe?
- bibliotekscafét i centrum, fiket mitt emot ingången till victoriagallerian (claes ohlsson)

8. Våldsupa?
- e-puben, nh, skogis, o'learys, corona. beror på vad du studerar

9. Supa lite lugnare än våldsupning?
- :va

10. Se på bra band medans man super?
- ordnas nån festival ibland, kolla affischerna

- ersboda bilservice brukar vara bra. alternativt sälj den och börja åka buss/taxi.

Jag gillar norrland. Där kan man vara sig själv för en stund.

- Var kan man gå och äta fint?
- Det finns ett ställe som serverar kinabuffé annars finns en restaurang som är så moderna att de t.o.m serverar plankstek! :tummenupp

:rofl :rofl

Faktiskt, jag gillar norrland! Jag var uppe i Gävle en gång och då.......:tungan

honkiie skrev:
2425798 Alltså vart man ska gå ut om man tänkt att man inte ska bli grisfull. Händer nån gång per år iallafall:tummenupp

Jo, jag vet vad det innebär men jag är inte helt säker på att det finns nåt sånt ställe.. Skulle kanske vara Mucky Duck isåfall.

Korvgubbe:
Tänk på att det finns mest studenter här, de har inte råd med lyxkäk. Dessutom serverar de antagligen landets bästa plankstek.. :drool

Jag hävdar fortfarande att potatismos på en träbit gör inte maten godare, men har de plankstek har de oftast pepparstek, filet mignon och allt annat så det funkar väl :tummenupp

zoddri skrev:
2425829

Korvgubbe:
Tänk på att det finns mest studenter här, de har inte råd med lyxkäk. Dessutom serverar de antagligen landets bästa plankstek.. :drool

Jo jag vet.. ville bara dryga mig lite.. Plankstek är grymt! :tummenupp

Lånar tråden lite... Vilka ställen i Umeå finns det(som har fullständiga rättigheter) om man inte är 18?

Lumpar där, och efter första fältveckan gick vi till Lottas i hopp om att få en entrcôte och en Bombardier. Blev så himla less när dom hade 20 och vi fick dricka Coca Cola, förra gången jag var där kollade dom inte ens legg. :huvet

Mr. Red skrev:
2426093 Lånar tråden lite... Vilka ställen i Umeå finns det(som har fullständiga rättigheter) om man inte är 18?

Lumpar där, och efter första fältveckan gick vi till Lottas i hopp om att få en entrcôte och en Bombardier. Blev så himla less när dom hade 20 och vi fick dricka Coca Cola, förra gången jag var där kollade dom inte ens legg. :huvet
Du måste ju vara 18 för att få dricka på restaurang. Förstår inte vad du menar?

Mucky Duck finns väl inte längre :va Inte heller Scharinska vad jag förstått.
Dock är det såhär: Dricka mycket = O´learys, äta pizza/kebab = Robertos pizzeria på Teg. Skivor = Internet, kläder = nån annanstans. Se band & supa gör man lite överallt beroende på vad man gillar. Dricka kaffe...Wayne´s kanske?

Välkommen hit, jag drar precis härifrån men det är inte ditt fel :näsblod

honkiie skrev:
2425175 Flyttar imorgon till Ersboda. Nu till frågorna som bäst bör besvaras av folk som bor i umeå då :)

Vart ska man:
1. Äta skrov? Mias, MAX eller Frasses
2. Äta pizza? Matadore (Kungsgatan 101, mellan stan och universitetet), Alladin (på teg) eller Robertos (på teg)
3. Äta kebab? Rullkeba och Kebatallrik äter man på Matadore, annars är dom rätt goda i ena vagnen nere på torget.
4. Äta finmat? Billig kinabuffe äter man i backen ner mot älven mitt i i stan, billigt annat äter man på Droskan (där det brukar finnas livemusik och pubstämmning mitt i veckan)
5. Köpa skivor? Alternativmusik på vinyl köper man på Garageland, annars slangar man hem från internet.
6. Köpa kläder? Ehhhm... Fråga nån chey...
7. Dricka kaffe? Waynes, dyrt som satan hyfsat kaffe mycket folk, Kafé Station, lite billigare, hyfsat kaffe, hyfsat med folk, Subben i victoriagallerian, kanonbra kaffe, man ser mycket folk som passerar förbi.
8. Våldsupa ? Ingen aaaaning.
9. Supa lite lugnare än våldsupning? Ingen aaaning, UMCC brukar ha fest ibland, kolla deras forum.
10. Se på bra band medans man super? Båten på kajen på torsdagar, Droskan.
Ingen aaaning.

12 Mc-klubb att besöka? UMCC.

11. Ac problem: Djärv kyla i röbäck, mobilkyla. Prova Djärv först-bra och billig.

Lite mera korrekta svar är dock...

3. Äta kebab?
Döner kebab ! (Storgatan)

4. Äta finmat?
Italienska nystället, Invito (Renmarkstorget)

7. Dricka kaffe?
Waynes, Starz eller lite billigare, Station (nedanför SFbio)

10. Se på "bra band medans man super?
Harrys eller Droskan lär funka, beror på hur kräsen man är.

Dark_Messenger skrev:
2426053 Ersboda är ganska schysst. Ålidhem är gettot.. :näsblod

För de som hört Ersboda-låten av och med Dr. Dwizer så står det ju klart att Ersboda är mer ghetto än det förnämliga Ålidhem där det bara bor massa rara människor. :D
Har ju själv bott på Ålidhem i 6 år, blev bara av med 2 cyklar.

Droskan har/hade god tacobuffe och grillbuffe. Buffe är ju en gudomlig uppfinning för dom som har lite tarmkapacitet.

PalleP skrev:
2427377 För de som hört Ersboda-låten av och med Dr. Dwizer så står det ju klart att Ersboda är mer ghetto än det förnämliga Ålidhem där det bara bor massa rara människor./QUOTE]

Jag har en låt om Ålidhem. Ålidhem är inte bra enligt texten. :tungan

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back