Vad fick dig att le idag?

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
700 CL-X Sport, 500W Bafang

Om jag inte haft vidbyggt garage o därmed sådär 5 meter från köket till hojarna, så vore det här sketfränt ju.
Jag menar..vem vill inte ha en mc-hiss att gömma hojarna med i våningen under :fyllisar

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz

Om jag inte haft vidbyggt garage o därmed sådär 5 meter från köket till hojarna, så vore det här sketfränt ju.
Jag menar..vem vill inte ha en mc-hiss att gömma hojarna med i våningen under :fyllisar
Haft en sån där ide om att ha ett hotell vid racingbara med depåboxar under och en trapp upp till sitt rum ovanför. Men är säkert nått dumt brandskyddskrav som skulle ställa till det. Men najs hade det varit. En lyxdepåbox ?

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
700 CL-X Sport, 500W Bafang
Haft en sån där ide om att ha ett hotell vid racingbara med depåboxar under och en trapp upp till sitt rum ovanför. Men är säkert nått dumt brandskyddskrav som skulle ställa till det. Men najs hade det varit. En lyxdepåbox ?
- För att inte tala om att det vore ett heltidsjobb på obestämd tid : )

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Du får ha tankningen ute vid bankanten med såna där tank-torn dom införde i IndyCar just av brandskyddsorsaker

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Denna passar in på SD's talkvinna (för de lågbegåvade, hon är åsnan i berättelsen)

The donkey told the tiger, “The grass is blue.”

The tiger replied, “No, the grass is green.”

The discussion became heated, and the two decided to submit the issue to arbitration, so they approached the lion.

As they approached the lion on his throne, the donkey started screaming: ′′Your Highness, isn’t it true that the grass is blue?”

The lion replied: “If you believe it is true, the grass is blue.”

The donkey rushed forward and continued: ′′The tiger disagrees with me, contradicts me and annoys me. Please punish him.”

The king then declared: ′′The tiger will be punished with 3 days of silence.”

The donkey jumped with joy and went on his way, content and repeating ′′The grass is blue, the grass is blue…”

The tiger asked the lion, “Your Majesty, why have you punished me, after all, the grass is green?”

The lion replied, ′′You’ve known and seen the grass is green.”

The tiger asked, ′′So why do you punish me?”

The lion replied, “That has nothing to do with the question of whether the grass is blue or green. The punishment is because it is degrading for a brave, intelligent creature like you to waste time arguing with an ass, and on top of that, you came and bothered me with that question just to validate something you already knew was true!”

The biggest waste of time is arguing with the fool and fanatic who doesn’t care about truth or reality, but only the victory of his beliefs and illusions.

Never waste time on discussions that make no sense. There are people who, for all the evidence presented to them, do not have the ability to understand.

Others who are blinded by ego, hatred and resentment, and the only thing that they want is to be right even if they aren’t.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Denna passar in på SD's talkvinna (för de lågbegåvade, hon är åsnan i berättelsen)

The donkey told the tiger, “The grass is blue.”

The tiger replied, “No, the grass is green.”

The discussion became heated, and the two decided to submit the issue to arbitration, so they approached the lion.

As they approached the lion on his throne, the donkey started screaming: ′′Your Highness, isn’t it true that the grass is blue?”

The lion replied: “If you believe it is true, the grass is blue.”

The donkey rushed forward and continued: ′′The tiger disagrees with me, contradicts me and annoys me. Please punish him.”

The king then declared: ′′The tiger will be punished with 3 days of silence.”

The donkey jumped with joy and went on his way, content and repeating ′′The grass is blue, the grass is blue…”

The tiger asked the lion, “Your Majesty, why have you punished me, after all, the grass is green?”

The lion replied, ′′You’ve known and seen the grass is green.”

The tiger asked, ′′So why do you punish me?”

The lion replied, “That has nothing to do with the question of whether the grass is blue or green. The punishment is because it is degrading for a brave, intelligent creature like you to waste time arguing with an ass, and on top of that, you came and bothered me with that question just to validate something you already knew was true!”

The biggest waste of time is arguing with the fool and fanatic who doesn’t care about truth or reality, but only the victory of his beliefs and illusions.

Never waste time on discussions that make no sense. There are people who, for all the evidence presented to them, do not have the ability to understand.

Others who are blinded by ego, hatred and resentment, and the only thing that they want is to be right even if they aren’t.
Du kanske kan svara på något jag undrat.
Upplever vi färger likadant eller är det på en glidande skala?

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Varit på ledningssystemsrevision hela dagen långt hemifrån. Sprungit runt mest i reningsverk och avfallshantering. Luktar inte gott efter en dag med sopor kiss och bajs och i avloppsreningsverk finns många äckliga spindlar.
Satt i bilen på väg hem och funderade på livet och varför alla tycker mitt jobb är så glamoröst, visst har kunder i alla branscher men mestbygg, fastighet, tillverkande industrier, metallbearbetning, kemikalietillverkning och avfall/rening och vattenförsörjning. Ja ja. Bilen stank o jag var trött.

Kommer hem. Då står 16 åringen redo. Dämpad belysning, tända ljus, hemlagad lasange, sallad med feta och oliver. Hennes säng bäddad. Höll på att börja gråta av glädje. Efter maten hoppade jag in i duschen. Ser att hon tagit bort sitt hår på avloppsbrunnen. Fick rena dåndimpen av glädje.

Frågade henne varför allt detta, jag fyller ju inte år och är inte döende. Hon svarade: jamen du har ju sagt att du vill jag ska göra det?
Dagen andra dåndimp, det jag sagt har kommit fram till en mottagare äntligen..... alltså wow. Det här leendet kommmer sitta kvar länge.. Alla med barn kommer fatta grejen ?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Precis, definitionsfråga uppstår. Det som blir konstigt i exemplet är att de är oense om namningen. Oavsett hur de upplever den specifika färgen borde deras version ändå fått samma benämning.
Ett intressant exempel på att hur vi uppfattar färger är väldigt beroende på vad hjärnan har fått för sig är orange. Egentligen är det en ljusbrun våglängd av ljus som hjärnan använder diverse knep för att skilja från de andra bruna våglängderna.
Om vi inte hade ett specifikt namn för den färgen, eller vårt namn var någon variation av brunt, skulle vi antagligen uppleva den annorlunda.

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Båda kan ha rätt mao, enligt sin egen upplevelse?
Det finns https://ncscolour.com/sv/ncs/ för att kunna bestämma kulörer :)
Sen om vad man kallar färgen är en annan sak, du får jättegärna kalla färgen på gräs för blå om du tycker så (det blir nog jobbigt i längden att vara motvals och bli "missförstådd"). Fabeln kunde lika gärna handla om former, rund vs fyrkantig, ord på färger/former/annat har en mening i samma språk för att vi ska kunna kommunicera med varandra på ett förnuftigt sätt.
(denna text är skriven på kinesiska för det står "made in PRC" under datorn ;) )

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Precis, definitionsfråga uppstår. Det som blir konstigt i exemplet är att de är oense om namningen. Oavsett hur de upplever den specifika färgen borde deras version ändå fått samma benämning.

Jag syftade mer på att i dagens samhälle är det viktigaste inte fakta utan hur man tycker det ska vara.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år