SJP
Lattepappa
- Gick med
- 15 Apr 2007
- Hoj
- Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Trosfridslagen - tydligen ingen Metoo grej.
Enda gången jag provat den sporten körde jag Suzuki K50. Det gjorde att jag fick nöja mig med att andas ut väldigt hastigt när jag vek mig över styret och sen hade jag en stunds återhämtning innan jag kunde baxa tillbaka fordonet till fastare spår.När jag var ute med hunden såg jag att någon hade spelat skoterspårs-roulette med en cross.
Följer man rätt spår så bär det bra, men väljer man ett spår som bara är kört en gång i kallsnö så gör man en ofrivillig "Superman" över styret och åker hem och eventuellt byter gaffelben sen....
Det finns några spår att välja på över sjön...
Enda gången jag provat den sporten körde jag Suzuki K50. Det gjorde att jag fick nöja mig med att andas ut väldigt hastigt när jag vek mig över styret och sen hade jag en stunds återhämtning innan jag kunde baxa tillbaka fordonet till fastare spår.
Samma resa hade inte hänt idag beroende på att jag gjorde den då.Jag provade också det på mopedtiden, kompisen sa att han bara såg skosulorna sticka upp ur snön. (djup och mjuk snö, vi körde på ett plogat spår, men jag bommade i en kurva)
Samma resa i dag hade slutat med att man hade gjort illa sig ordentligt.
Och fotbromsen då ? Räcker väl för hålla lagom fart i garage nedförsbacke ? Eller ?Tog en lång lunch. Sol, blå himmel, 6+ grader.
Katten spann och morrade och Milla log.
View attachment 480922
Och stort tack till Sportbike, världens kanske bästa moderator som gav perfekta instruktioner för upp och nerfart i det läskiga garaget. Det gick, med bara lite ångest då handbromsen är jäkligt skarp och höll på att ge ett motorstopp på nerfarten. Han säger han kan backa nerför utan problem... dit når jag troligen aldrig men om jag kan köra utan att välta så är jag så nöjd.
Försökt tidigare men brant och vänstersväng mitt i backen och bankat rejält. Precis i slutet av nerfarten står två rader med hojar så man får inte ha för hög fart.Och fotbromsen då ? Räcker väl för hålla lagom fart i garage nedförsbacke ? Eller ?
Fy f-n, jämfört med det verkar släpa upp min ur garaget hur lätt som helst ! Bra jobbat av dig !Försökt tidigare men brant och vänstersväng mitt i backen och bankat rejält. Precis i slutet av nerfarten står två rader med hojar så man får inte ha för hög fart.
Hållit på att välta flera ggr. Provat både med motor av och på, med o utan växel, hand o fotbroms, allt i olika kombinationer. Behöver båda fötterna för att ta emot om det skiter sig. Fått motorstopp några ggr, både upp och ner så det har gett hjärnspöken.
Uppför fick jag en gång motorstopp två ggr och lyckades passera cellen så porten åkte ner på mig, fick rulla bak 50 cm, parkera (i fel lutning i den branta backen. Kasta mig av hojen o springa ner för att slå av larmet då det går på tid när man väl är påväg upp. Hann på sekunden. Garageägaren tittade på övervakningsfilmen efter och var lite imponerad av min räddning.
Nu går upp ganska bra. Jag slår inte på larmet utan kör upp först och går ner och slår på det efter. Ner är svårare.
Hittade och snodde från fejjan!
Lugn i stormen, idioter är ingenting nytt.Några av dom där ligger skrämmande nära sanningen är jag rädd...
Jag har sett flera videos (från USA förvisso, men vi kommer dit) med den fantastiska generationen som säger saker som "I can only drive cars with "Prände-gears" I oly have two feets", först fattade jag inte, men P R N D lät bekant..
En annan sa "i cant use round time, I need numbers time" när hon stod framför en klocka som inte var digital...
Ja, jag vet att jag låter som en bakåtsträvande gammal gubbdj*vel (jag är ju en) men när blev det hel OK att vara totalt aningslös om allt?
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|