Verkar ju minst lika kompetent som stark varg.
Svårt bilden är tyst.
Det var inte enbart bilden som fick mig att le. Jag kan höra kommentatorerna och motorljudet medans jag skriver detta!Svårt bilden är tyst.
Nu fick Stockholmspolisen en utmaning i hästväg!
HesSt är ett väldigt farligt djur.
Nu fick Stockholmspolisen en utmaning i hästväg!
En före detta kollega från Livgardets beridna högvakt påstår att hästar har fotografiskt minne, och störs av skillnader. De kan vara hur trygga som helst med att skritta runt lite var som helst, men om man introducerar en skillnad som inte fanns där sist de såg platsen så får de panik. Inte nödvändigtvis på grund av rörelse eller ljud, utan enbart på grund av att "Jag har varit här förut och nu ser det annorlunda ut, hjälp!!". Någon som kan hästar och kan dementera eller bekräfta?
HesSt är ett väldigt farligt djur.
En före detta kollega från Livgardets beridna högvakt påstår att hästar har fotografiskt minne, och störs av skillnader. De kan vara hur trygga som helst med att skritta runt lite var som helst, men om man introducerar en skillnad som inte fanns där sist de såg platsen så får de panik. Inte nödvändigtvis på grund av rörelse eller ljud, utan enbart på grund av att "Jag har varit här förut och nu ser det annorlunda ut, hjälp!!". Någon som kan hästar och kan dementera eller bekräfta?
Kan ju vara så att de tolkar prassel och rörelser som nyheter och därmed blir rädda även om själva föremålen funnits där sedan innan. Kollegans erfarenhet var iallafall att även stationära föremål som inte fanns där sist de passerade kunde trigga hästarna, exempelvis nyligen resta jakttorn, framsatta soptunnor eller bara random skräp på en plats som vanligtvis inte hyste dessa främmande föremål. Opålitliga djur helt klart...Jag kan absolut inte hästar, men det låter troligt, dom börjar ju trampa i sidled om någon har hängt upp ett hästtäcke dom inte har sett förut på väggen.
Däremot blir dom OCKSÅ rädd av allt som prasslar och rör sig.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|