Vad fick dig att le idag?

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Svårt bilden är tyst.
Det var inte enbart bilden som fick mig att le. Jag kan höra kommentatorerna och motorljudet medans jag skriver detta! :fakta:krama

Sedan får ditt inlägg mig att le igen! :tummenupp:hihi

Här får du en bild utan ljud som kanske får dig att le. ;)

1687508478124.png1687508478124.png

Bör lackas gult och så ska det stå Modd La Ren på kåpglaset! :hihi

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Detta får mig att le just nu. Kommentatorerna och ljudet, ljudet, ljudet. :kär

View attachment 485828

Kommer ihåg när jag kom till Assen första gången på träningen. Glömmer aldrig ljudet när dom körde genom depån sen gav fullt ut på rakan.
Många år sedan nu kommer ihåg Edwards var med i täten och vurpade i slutet av racet

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Hoj
Honda VFR 800 2006
Provstartade utombordaren, gammal motor, minst fem år gammal bensin, hostade igång direkt.

Sent from my ASUS_I006D using Tapatalk

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
-
Mötte två Honda CX500 Turbo mellan Dombås och Otta. Lite ovanligt att ens se en.

Mötte en hoj som signalerade sänk farten. Långt senare en laserkontroll. 75 på 80 väg :)

Last edited:

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
-
Jag är inte så arg.
Tankade idag efter att ha åkt länge på reserven.
En Shellmack. Taget. 24,66 norska. Ok. Inget val. En tjej som jobbar där bad mig att ta av hjälmen. Regler. För kamrorna. Men ja betalar ju med kort?
Well… Som i England då.
Gick in för att köpa vatten. Varmt idag. 40 norska för en flarra. Det och den dyraste soppan jag någonsin betalat för.
Hon frågade om jag tankat nere i Oslo. Jo men det var mindre dyrt där.
Två spänn var iofs pant som jag sedan skänkte till norska Röda Korset.

Gullig tjej. Så jag log. 16 dyra liter, rätt liten prisskillnad ändå.

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Hoj
aprilia
En blocket annons som inkom idag söndag 21:23 på en svart cb750f från Skåne, det roliga är att hojen har NYANSTÄLLDA förgasare hahaha.

Varför då undrar man, fick dem föregående sparken eller sa dom upp sig med 1 månads uppsägning.

Var dom inte fackligt anslutna kanske ?

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

HesSt är ett väldigt farligt djur.
En före detta kollega från Livgardets beridna högvakt påstår att hästar har fotografiskt minne, och störs av skillnader. De kan vara hur trygga som helst med att skritta runt lite var som helst, men om man introducerar en skillnad som inte fanns där sist de såg platsen så får de panik. Inte nödvändigtvis på grund av rörelse eller ljud, utan enbart på grund av att "Jag har varit här förut och nu ser det annorlunda ut, hjälp!!". Någon som kan hästar och kan dementera eller bekräfta? :va

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
En före detta kollega från Livgardets beridna högvakt påstår att hästar har fotografiskt minne, och störs av skillnader. De kan vara hur trygga som helst med att skritta runt lite var som helst, men om man introducerar en skillnad som inte fanns där sist de såg platsen så får de panik. Inte nödvändigtvis på grund av rörelse eller ljud, utan enbart på grund av att "Jag har varit här förut och nu ser det annorlunda ut, hjälp!!". Någon som kan hästar och kan dementera eller bekräfta? :va

Jag kan absolut inte hästar, men det låter troligt, dom börjar ju trampa i sidled om någon har hängt upp ett hästtäcke dom inte har sett förut på väggen.

Däremot blir dom OCKSÅ rädd av allt som prasslar och rör sig.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jag kan absolut inte hästar, men det låter troligt, dom börjar ju trampa i sidled om någon har hängt upp ett hästtäcke dom inte har sett förut på väggen.

Däremot blir dom OCKSÅ rädd av allt som prasslar och rör sig.
Kan ju vara så att de tolkar prassel och rörelser som nyheter och därmed blir rädda även om själva föremålen funnits där sedan innan. Kollegans erfarenhet var iallafall att även stationära föremål som inte fanns där sist de passerade kunde trigga hästarna, exempelvis nyligen resta jakttorn, framsatta soptunnor eller bara random skräp på en plats som vanligtvis inte hyste dessa främmande föremål. Opålitliga djur helt klart...

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år