Vad fick dig att le idag?

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Jag bytte däck på en bil i dag, förvånad över hur lätt hjulbultarna gick att ta lossa

Tre "ugga-dugga" per hjulbult med min erkänt klena biltema mutterdragare (man brukar få knäcka lös bultarna för hand för att den ska orka)
Så jag drog dom med det momentet också, sedan kände jag på dom med dragskaftet, provkörde och kände på dom ett varv till
Säker på att det inte var hjul du bytte? Däck brukar kräva lite större ansträngning:tungan

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Det kan ha varit hjul jag bytte, det kan även ha varit däck.
För att byta däck brukar man ta lös hjulen, eller hur?
Så är det ju absolut! Du beskrev dock inte själva bytet av däck lika målande som bytet av hjul. Eller var det så att du kanske skrev fel? Nä, du har ju alltid tvärsäkra svar på allt så så kan det ju inte ha varit! :)

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Så är det ju absolut! Du beskrev dock inte själva bytet av däck lika målande som bytet av hjul. Eller var det så att du kanske skrev fel? Nä, du har ju alltid tvärsäkra svar på allt så så kan det ju inte ha varit! :)
Det var hjul jag bytte, men i folkmun används däck som begrepp.

F1 bilar åker in och byter däck när det börjar regna, men jag har aldrig sett dom stå och bryta med däckjärn

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Du är, för att citera ur Blockettråden, helt enkelt "Unik"!

Hellre köra hoj än att sitta inne och kasta paj på Internet...? :va
Jag vet, lite udda att inte bara köra en motorcykel man gillar utan också låta bli köpa nytt. Och det oavsett vad andra tycker. :rodnar
Men precis som i Blockettråden betyder inte unik att jag är ensam. ;)
Förutom möjligtvis på detta forum då. :crash
Jag har faktiskt kamrater som också är udda! :7peta:fakta:krama:tungan

Last edited:

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Skulle titta på sprint racet till frukost i sängen (det blev ju flyttat till idag). Inställt pga vädret. Och det fick mig ju inte att le förstås.

Men tittade på race från 2010, året jag själv tog mitt mc kort och den första säsongen jag följt i sin helhet. Alltså så gulligt ? alla (nästan) är slätrakade som bebisar, Lorenzo ser ut att va 14 år, Stoner, Pedrosa, Dovi, Rossi, Kallio och den jag då hejade på Simoncelli. Alltså alla ser så unga ut, och har en ödmjukare framtoning på griden, hojarnas utseende -man ser ju flera ytor utan reklam, bara en sån sak. Inte massa teknikprylar som datorer på griden, bara några få människor-som pratar med varandra. Filmningen har ju utvecklats rejält också, det är ju en helt annan o spännande upplevelse idag Med tex kroppskameror. Kommentatorerna däremot låter exakt likadant. Musiken o intro ? omg det känns som det är något från 1900talet. Så charmigt alltihop och det blev en najs start av söndagen trots att det blev inställt i Australien.

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Äntligen kan någon "bevisa" nåt som jag alltid har vetat om!! :fyllisar:fyllisar:fyllisar

Alkohol_inte_skadlig.png

(Dvs, nån oss kommer aldrig att dö ;) ).

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Äntligen kan någon "bevisa" nåt som jag alltid har vetat om!! :fyllisar:fyllisar:fyllisar

View attachment 491268

(Dvs, nån oss kommer aldrig att dö ;) ).

Ja de e sant men inte 1l spolarvätska per dag ?

20cl/40% per dygn max med uppehåll 2 dagar i veckan och minst 1 vecka i sträck per månad.

Blir det en 5liters T-Blå i helgen?

steffe

Gick med
11 Jul 2009
Hoj
Ja de e sant men inte 1l spolarvätska per dag ?

20cl/40% per dygn max med uppehåll 2 dagar i veckan och minst 1 vecka i sträck per månad.

Blir det en 5liters T-Blå i helgen?
AbsoluT-blå ett par stycken i helgen så kommer man ju se ordentligt genom vinterrutan på bilen oxå! :dricka

steffe

Gick med
11 Jul 2009
Hoj
:rofl

Ja håller man reken lite så pajar aldrig en lever , den lagar sig under viloperioder vid bra kost med kroppsbyggande proteioner.

Ska ha falukorvsskiva på kanten till min tdoje grogg ikväll

:fyllisar
Hittade AbsolutTblå i originalförpackning, kostar ju ungefär som på macken dessutom!

AbsoluTblå.jpg

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Jag blev erbjuden T-röd av en gubbe i min ungdom. Han påstod att han druckit det i 30 år och att han inte tagit skada av det. Eftersom jag inte tyckte det såg ut att stämma fick han dricka själv.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
För ett par veckor sen lämnade jag in mina allvädersbyxor eftersom dragkedjan på ena benet inte fungerade. Idag var jag och hämtade dem och skräddaren berättade att han hade lagat blixtlåset i stället för att byta. Han menade att det var risk att de skulle bli otäta om han sprättade sömmar.
Nu kostade det 300:-.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...