Vad fick dig att le idag?

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Någon har en divergerande uppfattning men jag tycker snarare objektet stärker ditt case.
Iofs kan det vara en fördom. Vi ser bara fordonet, föraren kan förstås vara ett dåligt :arsele , vi vet inte.
Ser ut som att någon börjat bygga upp en fordonspark för ett framtida medborgargarde att patrullera förortsområden med. Ser en viss risk för att dålig stämning uppstår vid poliskontroller, besiktning och andra kontakter med människor.

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Någon har en divergerande uppfattning men jag tycker snarare objektet stärker ditt case.
Iofs kan det vara en fördom. Vi ser bara fordonet, föraren kan förstås vara ett dåligt :arsele , vi vet inte.

Edit;
Jag har sett det irl, inte föraren/ byggaren utan fordonet.
Fast den där var ändå lite rolig. Inget jag skulle använda till vardags (eller andra dagar heller) men skulle jag se den komma rullande ner för gatan så skulle den få mig att le lite.

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R

Edit;
Tyvärr så kräver objektet ifråga bilder för att kunna visa hur dålig smak och byggkonst är en sur kombo. Hellberg design är nog inga custombyggare av rang iallafall.

CanAm_spy_1.jpg
CanAm_spy_2.jpg

CanAm_spy_3.jpg

CanAm_spy_4.jpg

Nu ska jag bara ut och spy :zpy:zpy:zpy:zpy

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
While I was asleep..

- Vi har blivit med fux hingst.
- Kanon.
- Jag åker och kör trailern med Helen.
- Den kan väl för bövelen knappt stå upp ännu?
- Den har redan töltat.
- Jo men..
- Nej då, han står i box nu för Lilja(modern) tappa bort han i hagen.
- Ok?
- Jag ska bara köra Mulle(Sabinas) så dom slipper åka två varv(till sin gård i rakt motsatt riktning).
- Ska jag också trassla mig dit och meka traktorn?(fastnat på lågväxel)
- Nä sen åker vi till fölet.
- Ok, väck mig sen.

Sen väckte jag mig själv helt tydligen.

Nu sova frukost tills vidare, bilder kommer i den tråden.

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Jag som gjorde mig till och kompletterade med bilder efter att dina mycket bättre låg uppe! Tackom!

Whadda fuckk!
Sitter det en vintermacka på bakhjulet?
Eller är det bara nåt grovmönstrat för tuff terrängkörning i lera.....
CanAm_spy_5.jpg

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Någonstans kring 20 grader varmare idag än sist jag var på Gröndal och instruerade med SMC Södermanland.

Vilken dag, vilka människor, vilket väder.

Dagar som denna sparas för att tänkas på i november.

Extra kul att se så många övningsköra på en kurs.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Fast den där var ändå lite rolig. Inget jag skulle använda till vardags (eller andra dagar heller) men skulle jag se den komma rullande ner för gatan så skulle den få mig att le lite.

Den är lite som Löfven: Så jävla ful, tragikomisk och allmänt dålig att man skrattar åt skitet. Märk väl åt, inte med. Skulle jag se kålhuvudet Löfven strosa nedför gatan så skulle jag antagligen också le, därefter skratta och peka finger och kanske eventuellt rentav kasta någonting hårt mot fanskapet. Detta faktum är ingenting som rättfärdigar dess existens, snarare tvärtom.
Nu ska jag bara ut och spy :zpy:zpy:zpy:zpy
Precis den känslan får jag av Stefan Löfven...

Edit;

Edit;
Skriiiinschåtts

View attachment 499141View attachment 499142
Den har ju ändå ett existensberättigande iom att jag hellre tittar på det där än Stefan Löfven om jag får välja mellan de två...
Löfven.jpg
Som om det inte nog med vad han "åstadkommit" under sin tid som statsminister...
:zpy :död :dummer :huvet :va

Last edited:

Bonzo

Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Den är lite som Löfven: Så jävla ful, tragikomisk och allmänt dålig att man skrattar åt skitet. Märk väl åt, inte med. Skulle jag se kålhuvudet Löfven strosa nedför gatan så skulle jag antagligen också le, därefter skratta och peka finger och kanske eventuellt rentav kasta någonting hårt mot fanskapet. Detta faktum är ingenting som rättfärdigar dess existens, snarare tvärtom.

Precis den känslan får jag av Stefan Löfven...

Den har ju ändå ett existensberättigande iom att jag hellre tittar på det där än Stefan Löfven om jag får välja mellan de två...
View attachment 499296
Som om det inte nog med vad han "åstadkommit" under sin tid som statsminister...
:zpy :död :dummer :huvet :va

Jag mötte faktisk Löfven på gatan när jag besökte huvudstaden härom veckan. Jag märkte dock inte ens av det, utan det var en kollega som nämnde att vi precis mött honom efter att han passerat.
Om jag har bättre koll nästa gång det händer så ska jag be honom skärpa sig så att du kanske kan få komma ner i varv åtminstone tillfälligt.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jag mötte faktisk Löfven på gatan när jag besökte huvudstaden härom veckan. Jag märkte dock inte ens av det, utan det var en kollega som nämnde att vi precis mött honom efter att han passerat.
Om jag har bättre koll nästa gång det händer så ska jag be honom skärpa sig så att du kanske kan få komma ner i varv åtminstone tillfälligt.
Tack för erbjudandet men tyvärr tror jag att det är lönlöst, så ödsla ingen tid för min skull. Dels är det x antal år för sent, och även om du mot förmodan finner ett sätt att resa tillbaka i tiden så att du kan förmedla uppmaningen innan skadan är skedd så tror jag att det skulle vara ungefär som att be en hundskit att sluta upp med att lukta illa. Även om den hade haft mentalkapacitet nog att förstå din uppmaning (vilket den/han inte har) så skulle den vara fundamentalt oförmögen att lyda.

Last edited:

Bonzo

Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Tack för erbjudandet men tyvärr tror jag att det är lönlöst, så ödsla ingen tid för min skull. Dels är det x antal år för sent, och även om du mot förmodan finner ett sätt att resa tillbaka i tiden så att du kan förmedla uppmaningen innan skadan är skedd så tror jag att det skulle vara ungefär som att be en hundskit att sluta upp med att lukta illa. Även om den hade haft mentalkapacitet nog att förstå din uppmaning (vilket den inte har) så skulle den vara fundamentalt oförmögen att lyda.
Ditt resonemang påminner mig om när jag och ett par kompisar var på spritresa till Riga för ca 15 år sedan. Vi hade suttit på uteserveringar och druckit bärs i ett par dagar och var rejält brända av solen och dag tre bestämde vi oss för att åka ut till Jürmala för en dag på stranden. Ett par utav oss föreslog då att vi kanske skulle dra på oss lite solskyddskräm, men den tredje kompisen kläckte då ur sig att "det är redan för sent, så det kan ändå inte bli värre", vilket vi andra godtog som sanning och fakta.

Med facit i hand kan jag meddela att det visst kan bli värre, oavsett hur illa det är för stunden.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Ditt resonemang påminner mig om när jag och ett par kompisar var på spritresa till Riga för ca 15 år sedan. Vi hade suttit på uteserveringar och druckit bärs i ett par dagar och var rejält brända av solen och dag tre bestämde vi oss för att åka ut till Jürmala för en dag på stranden. Ett par utav oss föreslog då att vi kanske skulle dra på oss lite solskyddskräm, men den tredje kompisen kläckte då ur sig att "det är redan för sent, så det kan ändå inte bli värre", vilket vi andra godtog som sanning och fakta.

Med facit i hand kan jag meddela att det visst kan bli värre, oavsett hur illa det är för stunden.
Fast din liknelse bygger ju lite på att man medvetet utsätter sig för fortsatt exponering av det skadliga vilket förutsätter att Löfven på något sätt skulle komma tillbaka till makten, och det hoppas jag verkligen inte då jag inte tror att landet skulle överleva...

Last edited:

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Aprilian servad, smord & justerad, klar för testrepa! :yoparty
Och besiktning bokad! :)

Lite tveksam till att den laddar dock. :( Lär väl visa sig med en provkörning.
Mät innan körning så slipper du överraskningar.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Mät innan körning så slipper du överraskningar.
Mätningen ser inte lovande ut på tomgång åtminstone.
Däremot så tycker victron att batteriet är fulladdat efter en par start och varmkörning, så frågan är om det kan vara min 150kr multimeter som är mer multi än meter? :va

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Mätningen ser inte lovande ut på tomgång åtminstone.
Däremot så tycker victron att batteriet är fulladdat efter en par start och varmkörning, så frågan är om det kan vara min 150kr multimeter som är mer multi än meter? :va
Men hur laddar den vid - säg 3000 rpm??

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...