Vad går oftast sönder på en hoj

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Men ingenting gick ju sönder! Eller jo, jag tappade faktiskt vänster backspegel i backen när jag skruvade av den för att få in hojen i bilen. Först då gick den sönder :crash
Det vara bara en kontakt under sadeln som glappade, som gjorde att den inte gick att starta. :fakta
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Inget går sönder om man sköter om sin hoj o byter delar i tid & servar föraren & hoj.

Lögn

Skiljer väl sig en del mellan märken men den där listan är ju värd vatten eftersom mycket i den är rena slitagedelar, bara för att det är dags att byta bromsklotsar så är inte bromsarna nödvändigtvis trasiga osv.
 

Ulf G

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vimseby
Hoj
Gott och blandat
Det som går sönder är oftast det ägaren försöker meka med, eller redan har mekat med på olämpligt sätt. :smasha
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Kulskruven på växelarmen på Speed triple -06 efter 6000 mil.

Det där tunna "skinnet" vid hakan på en Shoei Raid 2 efter ungefär lika många mil.
 
Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Att slitdelar måste bytas hör väl inte till en sån här tråd?

Vad gäller resterande problem ska man väl dela upp det i saker som krashas sönder samt sånt som faktiskt går sönder på egen hand vilket iofs är mer ovanligt även om det händer. Mycket av dessa delar kan ju också härledas till handhavandefel och dåligt underhåll.

tex slets fästet till fjädringslänkaget lös från ramen för mig på en crosshoj för några år sedan. Dock kan jag erkänna att jag under lång tid kört med lite för mjuk fjädring så att jag bottnat fjädringen lite för ofta. Så jag får nog ändå ta på mig endel av skulden.

För några veckor sedan skar min skoter. Visst, det var ett haveri men jag har nu upptäckt att förgasarna borrats 1 mm och cylindrarna 0,5 mm. Men förgasarna hade original munstycken samt så tror jag att nålarna rent av var sänkta mot original. Inte så konstigt att man får ett haveri då...

Många skulle kalla liknande problem för otur, men egentligen är det orsakat av ren lathet. Jag borde ha bytt till styvare fjädring på crosshojen och jag borde ha tittat igenom moton på skotern jag köpte istället för att bara tanka och gasa.
 
Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Top