Vad gör en poser en söndagskväll?

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Här kommer svaret, han gör sig en ny hastighetsmätare. Jag ska printa det i bättre kvalitet på fotopapper och självklart skära ut lite nogrannare men så här blev iaf skissen på det hela.

Divigaste 125-mätarna på sporthoj? :D

Edit: Det är visst söndag idag... :rolleyes:

Bifogat

• 300 kmh.jpg
    300 kmh.jpg
    59.2 KB · Visningar: 414

Bodoe

Motorhaverist? Javisst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda NSR 250 SP -90, Kawasaki KX 250 -91 (Elduro!), Kawasaki ZR750 Zephyr -97, KTM 450 SMR -04...
Byt ut 280 mot 250, ser "mer trovärdigt" ut....HAHAHAHA!!! *asg* :D :D :D

Annars var det snyggt :tummenupp

johanp

=p
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 660
snarare 200 mot 180 osv... men snyggt gjort! photoshop? illustrator? funkar belysningen fortfarande?

Fredrick

2-t ÄR livet!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia AF-1 125 Sintenesi Replica -89, Yamaha YZ 125 -01
Haha.. vill också ha, till 300km/h.. lite smådrygt kanske när den visar helt jäkla fel bara ;)

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Har inte kommit på hur jag ska lösa det med belysningen, får helt enkelt låta bli att köra när det är mörkt. Gjort i PS, ser ju nu att det blev helt fel med siffrorna men det får jag lösa imorgon.

Att det visar fel får man ta, vad gör man inte för att vara en poser vid korvmojen. :D

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
åh :) Skit snyggt! Har du scannat in originalet? Gick inte på min utan att riva sönder hela originaltavlan :mad: Kansk ska ge sig på det en gång till. Nice!

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Japp, det är scannat. Tycker också det blev riktigt nice, förutom att jag skrev fel på siffrorna då. Ska åtgärda det innan jag printar på fotopapper.

Tom

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sprint ST
Kul ide faktiskt. Påminner om när man var så liten att man knappt nådde upp till vindrutor och styren. Självklart försökte man ju se efter hur mycket hastighetsmätaren kunde visa, eftersom man var övertygad om att alla fordon gjorde mätaren ut :)

Dagens digitala mätare är ju lite tråkiga på det sättet, måste vara trist att vara ung grabb och motorintresserad idag.

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kör bil.
Estremo skrev:
Japp, det är scannat. Tycker också det blev riktigt nice, förutom att jag skrev fel på siffrorna då. Ska åtgärda det innan jag printar på fotopapper.

Plocka lite overhead papper i plugget och skriv ut på så borde du få belysning!

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kör bil.
Tom skrev:
Kul ide faktiskt. Påminner om när man var så liten att man knappt nådde upp till vindrutor och styren. Självklart försökte man ju se efter hur mycket hastighetsmätaren kunde visa, eftersom man var övertygad om att alla fordon gjorde mätaren ut :)

Vaddå? Påstår du att inte alla fordon gör mätaren ut? :confused: :rolleyes:

micke85

Sommar och sol där jag bor
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ninja zx6r
Tom skrev:

Dagens digitala mätare är ju lite tråkiga på det sättet, måste vara trist att vara ung grabb och motorintresserad idag.

haha håller med !
själv har jag varit med om att en unge trode att min caigva gjorde 200km/h

Xeizz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Umeå/Kalmar Norrlänning & smålänning på samma g
Hoj
KTM Freeride 350 -14 & Husaberg FS650E -04
ett tipps, skriv i mph snett under hastigheterna och fyll i den verkliga hastigheten i ställe för mph, ingen som orkar kolla om det stämmer plus att du kan hålla koll på hur fort den verkliga farten är....annars nice! :tummenupp tänkte på att göra nå liknande till tzr`en...

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...