Vad gör ni i väntan på nästa sommar

@nderz

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Hojlös
Hur fördriver ni tiden fram till det blir varmt igen?
I och för sig är ju inte hojsäsongen över riktigt än.
Blir nog några mil till i år.

En del "fuskar" ju med dubb å spik i däcken, säkert roligt det med.

Men ni andra som inte har möjlighet å sladda runt på isiga sjöar vad gör ni som är hojrelaterat?.

Själv har jag fallit tillbaka en å bygga byggsatser, helst hojar såklart.

Byggde en del i min ungdom, alltså för "några" år sedan.

Bilderna e på mina senaste projekt, har börjat å bygga trots att säsongen för stora hojar inte är riktigt slut än.

Så kom fram ur "garderoben" å berätta vad ni gör

//Garfield

Bifogat

• DSC01359 (Large).JPG
    DSC01359 (Large).JPG
    78.4 KB · Visningar: 53
  • DSC01361 (Large).JPG
    DSC01361 (Large).JPG
    69.3 KB · Visningar: 50
Last edited:

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Generellt sett går man väl mest omkring och våndas över mörkret, kylan och avsaknaden av hojrelaterade aktiviteter på vintern.

Byggsatser är helrätt! Byggde en Honda RC30 för en massa år sedan, och för tre år sedan när jag satt hemma med en kass rygg fick jag för mig att bygga igen. Blev tvungen att leta reda på tråden om bygget, det är snart tre år sedan...nostalgikänslor:

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=30054

Sen har jag nu i höst skaffat mig en ny hobby, eftersom jag för några veckor sedan sålde hojen och kände att jag måste hitta på nåt kul nu i höst. Se bilder nedan! Askul att sladda runt, man blir som barn på nytt! :D

Bifogat

• PICT0003 (Medium).JPG
    PICT0003 (Medium).JPG
    86 KB · Visningar: 45
  • PICT0008 (Large).JPG
    PICT0008 (Large).JPG
    113.2 KB · Visningar: 55

MoniZ

Mewtarder
Gick med
11 Jun 2003
Hoj
Ducati Monster S2R -07
Penguin skrev:
2509313

Byggsatser är helrätt! Byggde en Honda RC30 för en massa år sedan, och för tre år sedan när jag satt hemma med en kass rygg fick jag för mig att bygga igen. Blev tvungen att leta reda på tråden om bygget, det är snart tre år sedan...nostalgikänslor:

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=30054

Sen har jag nu i höst skaffat mig en ny hobby, eftersom jag för några veckor sedan sålde hojen och kände att jag måste hitta på nåt kul nu i höst. Se bilder nedan! Askul att sladda runt, man blir som barn på nytt! :D

Har faktiskt oxå byggt en hoj i min ungdom...en ducati 888 men de va massa år sen! Men de kanske e en bra vintersysselsättning! Jag fyller vintern med brädåkning...lite fart o adrenalin iaf!! Men men svensk vinter är alderles för lång...man får väl vänta på tomten :tomten

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
Förra vintern så var det en låååång väntan på våren. Det funkar ju inte riktigt med skoter här heller, annars så skulle jag ha haft en skoter.
Men nu har jag bytt till motard, så det blir köra av hela året istället :)
Så denna vinter blir nog den ljusaste på många år...
Sen så har man ju en dotter på 4 mån, så det fins att göra :tummenupp

Kia

Guest
:D :D
Tänkte precis dela med mig av tips man kan pyssla med i väntan på nästa sommar.... men sen såg jag att det skulle vara MC relaterat... :D :D

@nderz

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Hojlös
Kia skrev:
2510397 :D :D
Tänkte precis dela med mig av tips man kan pyssla med i väntan på nästa sommar.... men sen såg jag att det skulle vara MC relaterat... :D :D

Strunta i det där med MC-relaterat, fram med tipset istället.
Skrev MC-relaterat av bara farten, det är inte så noga brukar ju inte vara det här:D

Kia

Guest
Garfield skrev:
2510686 Strunta i det där med MC-relaterat, fram med tipset istället.
Skrev MC-relaterat av bara farten, det är inte så noga brukar ju inte vara det här:D

Ska man ha bilder åxå??? :D

Jalin

Även gamla hundar kan lära sig .....
Gick med
6 May 2006
Hoj
CBR 1100xx Greybird -02
Om jag glor in i kristallkulan för att se vad jag ska pyssla med i vinter ser jag mest jobb framför mig, fixa med Nordic Battle Group, nya amröjrobotar, vapenrepcontainer och nya artillerisystemet.

Inser att det blir lite fritid...... men ska försöka pressa in en resa med dottern till sydligare breddgrader för utom att fixa lister trappräcken etc här hemma. Ev så har nog Bear någon arbetsuppgift åt mig, kan jag tänka mig ........ / Jalin

Last edited:

Pärpen

Can I Play With Madness?
Gick med
12 Aug 2006
Hoj
ER6n-06 såld R1-01 såld
Hahaha...om det fortsätter att startas såna här sköna trådar vet jag vad jag ska göra i vinter i alla fall! Mycket bra.

Har några idéer som just nu bearbetas, återkommer om det är...ehrm...hojrelaterat..

Ps. Superfina modeller, gillade särskilt den där killen sträcker upp armen!

Bear

Snart så.......
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
Avställd klassiker.
Jalin skrev:
2511405Ev så har nog Bear någon arbetsuppgift åt mig ........ / Jalin

Kan du ge dig på :)

Här skall byggas hus och garage så det blir nog väääääldigt lite hojrelaterade aktiviteter under vintern......
Har givetvis involverat andra sporthojsåkare i Uppland i detta projekt :)

//B

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Har man familj, hus och bilar, så finns det aldrig bekymmer med fritid :) Det är gott om projekt som man kan ägna sig åt mer eller mindre bra i vintermörkret. Och så med nya verkstan går det alldeles ypperligt att sitta och meka med hojarna varmt och ombonat - i alla fall tre av dem har olika behov av översyn och service (nåja, kanske alla fyra). KTM:en måste kollas i motorn i förebyggande syfte, Uralen skulle behöva en oljeservice och "cutta" dreven på tvåans och treans växlar, R1:an har nu gått 4.500 mil och ska nog servas snart ( ett bautaprojekt :rolleyes: ) och så slutligen lill-crossen som behöver nya packboxar i gaffeln eller åtminstone en rengöring av desamma. Rejsbussen ska rostslipas och lackas om, men det lär jag inte hinna innan det blir för kallt och mörkt.

Och så någonstans i vintermörkret vill man ju även ha tid för att sätta sig ner i fåtöljen med en bok och ett stort glas konjak eller bara leka med ungarna och gosa med frugan :tummenupp

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
Bobbo V skrev:
2510596 Det funkar hur bra som helst med skoter här! :)

Jo vist gör det, men det blir väldig mkt pengar för nått man kan använda nån vecka, om man har tur. Är ju inte dom mest stabila vintrarna här nere.
Men när jag har köpt mig en fjällstuga (om ca 150 år) då ska jag ha en skoter :)

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Fireblade
n'Lasse skrev:
Han ska väl också köpa en såndära mongotard...:rolleyes:

Det hoppas jag verkligen inte! :mad: Får jag ha ett finger med i spelet så blir det åtminstone en riktig motorcykel och ingen fjollmoppe :arsele

/R.egeringen
(ja jag skulle också vilja ha en om ja var frisk:rolleyes: )

Hasse L

Hasse L
Gick med
4 Aug 2003
Hoj
Honda CBR 900rr -97 & Snöskoter Arctic cat EL Tigre & Skidoo Mach 1, Peugot EU moppe
nilzz skrev:
2512968 Jo vist gör det, men det blir väldig mkt pengar för nått man kan använda nån vecka, om man har tur. Är ju inte dom mest stabila vintrarna här nere.
Men när jag har köpt mig en fjällstuga (om ca 150 år) då ska jag ha en skoter :)
Det är värt pengarna, hur roligt som helst..
Hoppas på mycket snö i vinter.
Jag hade 2st cross cycklar men tyvärr så brann mitt uthus ner i söndags så
dom finns ej längre och alla vinterkläder gräsklippare motorsåg skidor cycklar
jordfräs crosskläder verktyg, så det är mycket som ska fixas i höst med försäkringsbolag m.m vi får väl se hur mycket jag får ut.
Som tur var hade jag inte skotrarna där.

Bobbo V

Blodgivare
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 660 ´03
Hasse L skrev:
Det är värt pengarna, hur roligt som helst..
Hoppas på mycket snö i vinter.

:fakta

Tråkigt det där med uthuset, hoppas att allt går bra med försäkringsbolaget och hoppas att det inte var något oersättligt som brann upp.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024